Teamleider Veiligheid (ZZP)

december 8, 2025
77 - 107
Application ends: december 16, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
De gemeente Edam-Volendam is een interessante en ambitieuze organisatie. Er werken ongeveer 340 collega’s. Die schaal maakt de organisatie overzichtelijk, zorgt dat jijzelf als persoon zichtbaar bent en dat je echt invloed hebt op beleid en uitvoering. Je hebt een breed takenpakket, veel vrijheid en verantwoordelijkheid en korte lijntjes naar het bestuur. Collegialiteit en betrokkenheid zijn belangrijke uitgangspunten. Edam-Volendam heeft 36.000 inwoners, is een toeristische hotspot, heeft een betaald voetbal organisatie, een grootse kermis, een intensief horecagebied op De Dijk, een historisch centrum in Edam, meer verstedelijkte buurten in Volendam en een groot buitengebied met kleinere kernen. Een interessante gemeente op veiligheidsgebied!

Opdracht
Als teamleider van de sectie Veiligheid ben jij leidinggevende en meewerkend voorman. Je richt je op de advisering aan de portefeuillehouders en het managementteam. Je bent voorzitter van de staf Veiligheid met de burgemeester.

Wij zoeken een actieve teamleider die het beste uit zijn/haar medewerkers kan halen.
Je bent meewerkend van uit externe expertise binnen het team en je hebt eigen taken. Dankzij je politiek-bestuurlijke antenne beweeg je je soepel in overleggen met bestuurders en management.
Je kunt snel en makkelijk schakelen tussen de verschillende belangen en hier een juiste afweging in maken.
Je neemt verantwoordelijkheid om taken op te pakken en tot resultaat te brengen. Je werkt aan het opstellen van verbetervoorstellen en specialistische advisering over het optimaliseren en documenteren van bestaande processen en werkafspraken, inclusief het aanreiken van hulpmiddelen waarmee het team deze zelfstandig kan borgen met nieuwe kennis.
Je bent communicatief sterk en biedt specialistische veiligheidskennis in de organisatie naar interne overleggen en bestuurlijke tafels, dit doe jij ter ondersteuning van de vertegenwoordigers van team Veiligheid als externe kennispartner uit specialistische kennis.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende op het werkgebied van veiligheid binnen een gemeente;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als eerste adviseur van de burgemeester;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.

Gunningscriteria
4. Minimaal 10 jaar aantoonbare leidinggevende werkervaring (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring als strategisch adviseur (20 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met crisisbestrijding (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met externe partners, zoals bijvoorbeeld horecagelegenheden, betaald voetbalclubs etc. (25 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Resultaatgericht;
  • Communicatief vaardig;
  • Flexibel;
  • Organisatie sensitiviteit;
  • Probleem oplossend vermogen;
  • Snel kunnen schakelen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland met de best passende kandidaten.

Interesse? Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie
– De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

Je sollicitatie dient uiterlijk 16 december 2025 om 09.00 uur door ons te zijn ingediend, voorzien van een motivatie (waarin wordt toegelicht hoe aan de eisen en gunningscriteria wordt voldaan) en twee referenties. Wij ontvangen je gegevens graag minimaal één werkdag vóór de sluitingsdatum.