Gemeente Overbetuwe
Onze gemeente telt ruim 48.000 inwoners, verdeeld over 11 dorpskernen. Het ligt in het hart van de regio Arnhem en Nijmegen. De gemeente biedt rust, ruimte, bedrijvigheid en alle denkbare voorzieningen binnen handbereik. Dit maakt Overbetuwe een aantrekkelijke gemeente om te wonen en te werken.
Gemeente Overbetuwe: zelfbewust en coöperatief
De gemeente Overbetuwe is een zelfbewuste en coöperatieve gemeente. Wij zijn een betrouwbare partner met een duidelijke visie; we weten wat we willen. Daarbij werken we efficiënt, resultaatgericht en komen we onze afspraken na. Vanuit onze krachtige, zelfstandige positie gaan wij samenwerking aan met anderen als deze een meerwaarde biedt voor onze inwoners, organisaties, instellingen en bedrijven. Wij realiseren ons daarbij dat wij deze samenwerking steeds vanuit een verschillende rol kunnen oppakken.
Moderne informele organisatie
We zijn een moderne, informele organisatie, waar de lijnen kort zijn. Onze koers geeft ons richting én biedt ons voldoende ruimte om flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen. Als organisatie zijn we volop bezig om (andere) manieren van samenwerken te ontwikkelen met onze omgeving. Dit komt onder andere tot uitdrukking in de implementatie van de Omgevingswet, ketenintegratie binnen het Sociaal Domein en verdere digitalisering van onze (dienstverlenings)processen.
Opdrachtbeschrijving
Als medewerker bestuurssecretariaat ben je in eerste instantie verantwoordelijk voor de ondersteuning van wethouders en mogelijk het MT. Je houdt de dagelijkse planning bij en je zorgt voor afstemming, bewaking en follow-up van diverse onderwerpen. Daar waar mogelijk zet je acties zelfstandig uit alvorens ze met de wethouder te bespreken. Een groot deel van je werk bestaat uit het maken van afspraken. Je verzorgt complex agendabeheer, waarbij je goed vooruit kijkt en prioriteiten weet te stellen en verbindingen kunt leggen. Je ontvangt bezoekers.
Je zorgt bij afhandeling van telefonische voor volledige informatie goed door te vragen. Op analytische wijze combineer je de post en emailberichten tot een helder overzicht. Je doet dit door informatiestromen te stroomlijnen en te controleren. Als ondersteuner van de wethouder ben je eerste aanspreekpunt voor inwoners, ambtenaren, bedrijven en instanties. Servicegerichtheid is dus heel belangrijk. Verder verricht je voorkomende werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden bij het bestuurssecretariaat, waaronder vervanging bij afwezigheid van collega’s die werkzaam zijn voor gemeentesecretaris en burgemeester.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het ondersteunen van bestuurs- of directieleden in gemeentelijke organisatie(s) (Benoem dit duidelijk in het cv);
3. Aantoonbare kennis van MS Office applicaties (Benoem dit duidelijk in het cv).
Gunningscriteria
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met MS Office applicaties (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan) (35 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Ibabs (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan) (40 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het ondersteunen van bestuurs- of directieleden in gemeentelijke organisatie(s) (Benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
De kandidaat wordt tijdens het gesprek op deze competenties beoordeeld.
Proactief, goede beheersing van de Nederlandse taal, Nauwgezet, Servicegericht, Integer (om kunnen gaan met vertrouwelijke informatie).
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg in elk geval de donderdag.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 22 september 2025.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 17 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.