HR Adviseur

Application ends: september 12, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Gemeente Hengelo
Gemeente Hengelo is een dynamische organisatie met ruim 900 gedreven medewerkers die zich inzetten voor een leefbare, ondernemende en innovatieve stad. Met meer dan 80.000 inwoners zijn we groot genoeg voor uitdagende projecten en klein genoeg om wendbaar te blijven.

Als opdrachtgever bieden we een professionele en collegiale werkomgeving, waar samenwerken, initiatief en resultaatgericht werken centraal staan. We hechten veel waarde aan innovatie en ontwikkeling, zowel binnen onze organisatie als in de samenwerking met partners.

Wij zoeken professionals die samen met ons willen bouwen aan de toekomst van Hengelo. Werken voor onze gemeente betekent een bijdrage leveren aan een stad met karakter, ambitie en een sterke gemeenschapszin.

Team
Je komt te werken in het team HRM in het cluster HR-advies. Het team bestaat daarnaast uit de clusters HR Services (personeels- en salarisadministratie), beleid en recruitment. Verder bestaat ons team uit adviseurs op het gebied van leren en ontwikkelen een arbo-coördinator en tot slot zijn ook de junior strategen onderdeel van ons team. Deze young professionals werken aan opdrachten op verschillende plekken in de organisatie.

Opdracht
Als HR-adviseur bij de gemeente Hengelo wordt je gekoppeld aan leidinggevenden van één of meerdere afdelingen. Je bent een belangrijke business partner voor onze leidinggevenden. Je adviseert, ondersteunt, coacht en bent hun sparringpartner bij:

  • Thema’s over de volle breedte van het HRM werkveld, zoals duurzame inzetbaarheid, (re)organisatie- en formatievraagstukken, werving & selectie, ontwikkeling en rechtspositionele aangelegenheden;
  • De ontwikkelopgaven binnen de teams;
  • Complexe (individuele) casuïstiek en bij de begeleiding van gevoelige personele trajecten.

Ook in ons team heb je een belangrijke rol:

  • Samen met je collega HR-adviseurs werk je aan de doorontwikkeling van jullie rol als business partner.
  • Je werkt samen met de collega’s van HR-Services aan het continu verbeteren van onze HR-processen.
  • Je draagt bij aan het ontwikkelen van HR-beleid, bijvoorbeeld op het gebied van arbeidsmarktpositionering.
  • Je bent de spil tussen de klant enerzijds en het HR-beleid, HR-services anderzijds.

Er wacht een mooie uitdaging op je: een team dat graag met jou wil bouwen aan onze volgende stap en onze organisatie in ontwikkeling. Jij hebt zin om jouw ervaring hierin te doen gelden.

Je hebt ruime ervaring als allround HR-adviseur (HBO werk- en denkniveau). Je hebt een frisse blik en een uitgesproken eigen visie op het HR-vakgebied. Je bent een echte adviseur te noemen. Je beschikt over aanstekelijk enthousiasme, kan confronterend zijn als de situatie daarom vraagt, maar je weet mensen vooral met argumenten en humor mee te krijgen. Gedrevenheid kenmerkt jou: met vernieuwende ideeën ben je altijd op zoek naar manieren om toegevoegde waarde te bieden. Feedback ophalen en geven is voor jou een vanzelfsprekendheid. Je kunt tegenkracht bieden en als het nodig is vasthoudend zijn, zonder star te worden. Je staat stevig in je schoenen, weet wat je te bieden hebt en ook wanneer je anderen nodig hebt. Je vertoont dat mooie ‘eigenaarschap’, stelt kritische vragen en maakt zaken echt af. Maar eerst en vooral val je op door je uitstekende adviesvaardigheden, waarmee je makkelijk en snel schakelt tussen operationele, tactische en strategische vraagstukken.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als HR adviseur;
3. Aantoonbare werkervaring als HR adviseur bij een gemeente;
4. Kandidaat is bereid om gemiddeld 3 werkdagen per week aanwezig te zijn op kantoor.

Gunningscriteria
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als HR adviseur bij een gemeente (50 punten);
6. Aantoonbare werkervaring als HR business Partner bij een middel-grote organisatie waar tussen de 800-1500 medewerkers werkzaam zijn. Benoem het aantal medewerkers duidelijk in de werkervaring van de desbetreffende organisatie in het CV (50 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
Klantgericht
Luisteren
Resultaatgericht werken
Samenwerken
Analyserend vermogen
Strategisch inzicht
Adviesvaardigheden

Benodigd aantal professionals
1.

Overige informatie
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10a. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Nader te bepalen.
Is hybride werken mogelijk: Deels.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op een nader te bepalen moment.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 12 september 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.