Organisatie
Werken voor de gemeenten Woerden en Oudewater betekent werken aan ambities in een dynamische organisatie met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ruim 500 talentvolle professionals werken voor twee gemeentebesturen die samen 60.000 inwoners vertegenwoordigen.
Je bent werkzaam in een politiek bestuurlijke omgeving en centraal in het Groene Hart. De organisatie kent een informele werksfeer en heeft oog voor medewerkers met talent. We stimuleren ontwikkeling en brede inzetbaarheid. We bieden flexibiliteit in werkzaamheden en interessante interne projecten aan.
https://www.woerden.nl/werken-voor-woerden-en-oudewater.
Team
De regio Utrecht West (gemeenten De Ronde Venen, Montfoort, Oudewater, Stichtse Vecht en Woerden) zoekt een specialist tarieven en berichtenverkeer Jeugdhulp en Wmo die gepositioneerd zal worden bij de gemeente Woerden. Deze specialist wordt ingezet in het project dat de nieuwe regionale inkoop van Jeugdhulp en Wmo moet verzorgen.
Opdracht
Deze specialist heeft specifiek de volgende taken:
- Adviseren over en uitwerken van effecten op het berichtenverkeer van (beleidsmatige) keuzes t.a.v. de inkoop.
- Berekenen van tarieven en financiële effecten op de Jeugdhulp en Wmo van de inkoop.
- Adviseren over en uitwerken van maatregelen t.a.v. de conversie van zorg en ondersteuningstrajecten van de huidige contractering naar de nieuwe contractvormen.
- Benodigde informatie verzamelen en vragen van het adviesbureau, dat gedurende de inkoop kostprijsberekeningen gaat opstellen, beantwoorden.
- Uitwerken van de nieuwe administratieve regionale processen op basis van landelijke standaarden en aansluitend bij de lokale organisaties van de gemeentelijke en andere verwijzers. Daarbij valt te denken aan berichtenverkeer en het administratieprotocol.
- Je draagt bij aan dialoogsessies met in- en externe stakeholders over deze administratieve processen.
Kennis van en ervaring met financiën en berichtenverkeer
In deze functie beschik je over kennis van en ervaring met jeugdhulp en Wmo. Je hebt kennis en ervaring met het berichtenverkeer, met de ontwikkeling van de landelijke standaarden t.a.v. berichtenverkeer, declaraties en verantwoording. Je hebt deze ervaring opgedaan als senior in een gemeentelijke backoffice voor berichtenverkeer, bij voorkeur in een situatie van aanzienlijke verandering. Je bent mogelijk ook eerder ingezet in een vergelijkbare rol in een inkooptraject.
Communicatieve vaardigheden
Je hebt goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Je treedt rustig en overtuigend op in overleg. Je bent in staat om t.a.v. de gevraagde taken helder en duidelijke documenten op te stellen. Je bent hiervoor goed thuis in Word, maar kunt ook met Excel zeer goed overweg. Dat alles in een omgeving waar op basis van MS Teams/Sharepoint regionaal wordt samengewerkt.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met tarieven (PxQ, taalgerichte en trajectfinanciering), financiën en berichtenverkeer t.a.v. jeugdhulp en wmo bij een overheidsorganisatie;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met advisering op directieniveau bij een overheidsorganisatie;
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met werken in een projectorganisatie bij een overheidsorganisatie.
Gunningscriteria
6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met tarieven (PxQ, taalgerichte en trajectfinanciering), financiën en berichtenverkeer t.a.v. jeugdhulp en wmo bij een overheidsorganisatie (20 punten);
7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met advisering op directieniveau bij een overheidsorganisatie (20 punten);
8. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met werken in een projectorganisatie bij een overheidsorganisatie (30 punten);
9. Aantoonbare kennis en werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Excel in complexe situaties (benoem duidelijk in het cv aan de hand van voorbeelden waar dit is opgedaan) (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
– Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
– Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
– Luisteren
– Doorzettingsvermogen
– Motiveren
– Resultaatgericht werken
– Samenwerken
– Overtuigen
– Organiseren
– Kritisch
– Analyserend vermogen
– Plannen en organiseren
Benodigd aantal professionals
1.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: n.t.b.
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 14 januari 2026.
Interesse? Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
Overige informatie
- Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
- Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
Je sollicitatie dient uiterlijk 9 december om 09.00 uur door ons te zijn ingediend, voorzien van een motivatie (waarin wordt toegelicht hoe aan de eisen en gunningscriteria wordt voldaan) en twee referenties. Wij ontvangen je gegevens graag minimaal één werkdag vóór de sluitingsdatum.