Organisatie onderdeel
De gemeente IJsselstein is een stad in het zuidwesten van de provincie Utrecht. De stad telt ruim 33.000 inwoners en heeft een gezellig historisch centrum waar de inwoners trots op zijn. De ambtelijke organisatie van de gemeente (GIJS) bestaat uit ruim 250 medewerkers verdeeld over 7 teams. GIJS werkt aan een bloeiend en toekomstbestendig IJsselstein, waar iedereen prettig kan wonen, werken en samenleven. GIJS staat voor betrouwbare dienstverlening, een benaderbare organisatie en heldere communicatie. De ambtenaren werken vanuit drie kernwaarden: vakmanschap, pragmatisch en samenspel. Samen met en voor ‘ons stadje’.
Opdracht
Binnen het team Sociaal Domein werken wij met verschillende expertises, met als doel om iedereen mee te kunnen laten doen in de maatschappij, kinderen veilig te laten opgroeien en daarbij als eerste te kijken naar de eigen kracht van het gezin.
Als gedragswetenschapper ben je een zeer belangrijk aanspreekpunt voor de collega’s in dit proces.
De gedragswetenschapper wordt ingezet bij complexe casuïstiek, veiligheidsvraagstukken, verschillen van inzicht en bij afwegingen rondom passende (specialistische) hulp.
De gedragswetenschapper ondersteunt professionals, ouders en jeugdigen bij zorgvuldige en gezamenlijke besluitvorming, conform de richtlijn ‘Samen met ouders en jeugdige beslissen over passende hulp.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Aantoonbare werkervaring als gedragsdeskundige binnen een gemeente.
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als gedragsdeskundige;
4. Aantoonbaar SKJ geregistreerd (het nummer is zichtbaar opgenomen in het CV);
5. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
Gunningscriteria
6. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau (10 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als gedragsdeskundige (20 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare als gedragsdeskundige werkervaring binnen een gemeente (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het toepassen van veiligheidskaders (zoals meldcode en routes voor opschaling naar dwangkader), het signaleren van ontwikkelingsbedreiging, het uitvoeren van risicotaxaties (bijvoorbeeld op kindveiligheid en huiselijk geweld) (20 punten);
10. Aantoonbare werkervaring in het analyseren van complexe gezinssystemen, aangetoond door middel van voorbeelden (15 punten).
Competenties
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden/dienstverlenend/enthousiast/flexibel/klantgericht en humor.
- In staat om verbindingen te leggen tussen partijen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn nog niet gepland.
Interesse? Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
Overige informatie
- Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
Je sollicitatie dient uiterlijk 30 december 2025 om 09.00 uur door ons te zijn ingediend, voorzien van een motivatie (waarin wordt toegelicht hoe aan de eisen en gunningscriteria wordt voldaan) en twee referenties. Wij ontvangen je gegevens graag minimaal één werkdag vóór de sluitingsdatum.