Klantmanager Vastgoedbeheer – Portefuille Aanhuur & Sport (ZZP)

december 19, 2025
65 - 90
Application ends: december 29, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Opdrachtgever:
Wageningen is al jarenlang een van de beste overheidsorganisaties! Wageningen is de stad van de vrijheid met een sociaal gezicht en trotse inwoners. Typerend voor de werkcultuur is het eigenzinnige karakter en het werken vanuit het hart. Wageningen bied je een omgeving waar je je werk met plezier kunt doen. Binnen de organisatie wordt veel gedaan aan vitaliteit en duurzaamheid. Bij ons krijg je de ruimte om je werk op jouw manier in te vullen. Of je nu nieuwe ideeën hebt voor een duurzamer beheer van de buitenruimte, of actief mee wilt denken over hoe we onze wijken nog mooier maken: jouw bijdrage doet ertoe. Kom werken in Wageningen, waar vrijheid en betrokkenheid samenkomen.

 

Opdracht
Ben jij de verbinder die overzicht creëert in een complexe gemeentelijke vastgoedportefeuille én energie haalt uit het beheren van sportaccommodaties? Weet jij hoe je interne stakeholders meeneemt in soms lastige keuzes, processen structureert, en helder advies geeft? Dan zoeken wij jou!

Als Klantmanager Vastgoedbeheer – Portefeuille Aanhuur & Sport ben jij verantwoordelijk voor het in kaart brengen, op orde brengen en toekomstbestendig maken van zowel de aanhuurportefeuille als de sportportefeuille van de gemeente. Jij legt de basis voor een efficiënt, transparant en toekomstbestendig beheer dat past bij het huidige én toekomstige gebruik van gemeentelijke huisvesting en sportaccommodaties.

Je bent het centrale aanspreekpunt voor alle vragen rondom aanhuur en sportaccommodaties en werkt nauw samen met collega’s uit vastgoedbeheer, financiën, juridische zaken, sportafdeling en diverse gebruikersafdelingen. Door jouw analytische kracht en communicatieve vaardigheden zorg je voor grip op contracten, looptijden, opzegtermijnen, financiële consequenties en operationele processen.

Deze functie is nieuw: jij zet ’m neer, geeft vorm aan de werkwijze en bepaalt wat er nodig is voor de toekomst.

Wat ga je doen?

In deze rol breng je de volledige portefeuille van aangehuurde objecten in beeld, inclusief contracten, looptijden, opzegtermijnen, huurprijzen, indexaties en servicekosten. Je beoordeelt of de huidige huren marktconform zijn en of de objecten passen bij het feitelijke gebruik en de huisvestingsbehoefte. Je signaleert kansen voor optimalisatie door overeenkomsten te beëindigen, verlengen of aanpassen. Je voert gesprekken met interne afdelingen over hun huidige en toekomstige ruimtebehoefte en bereidt strategische keuzes voor over de toekomstige omvang en samenstelling van de portefeuille. Tot slot maak je kwartaaloverzichten, analyses en adviezen die zorgen voor inzicht en goede besluitvorming en leg je een stevige basis voor structureel portefeuillebeheer, zodat jouw werk na afloop soepel kan worden overgedragen aan het team Vastgoedbeheer.

Tevens breng je de sportportefeuille op orde door overeenkomsten te updaten, huisregelementen in te voeren, de incidentele verhuur te structureren en stookkostenafrekeningen door te voeren. Je onderhoudt actief contact met huurders, exploitanten, sportverenigingen, scholen en interne collega’s en bent het aanspreekpunt voor de portefeuille. Verder bereid je de portefeuille voor op mogelijke uitbesteding van het beheer en stel je sturing via KPI’s in om de externe beheerder effectief te begeleiden.

Projectduur en structuur:

  • Portefeuille op orde brengen: 6 maanden
  • Optimalisatie: 6 maanden mogelijke verlenging
  • Overdracht structureel beheer: 6 maanden mogelijke tweede verlenging

Vereisten / knock-outcriteria 
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met vastgoedbeheer;
3. Aantoonbaar in het bezit van een Prince2 certificaat;
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als portefeuillehouder binnen gemeentelijk vastgoed;
5. Aantoonbaar beschikbaar voor 36 uur per week (benoem duidelijk in cv)

Gunningscriteria
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met vastgoedbeheer bij een gemeente (50 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het schakelen met verschillende belanghebbenden (gemeenten, uitvoerende partijen en bewoners) en het bevorderen van constructieve samenwerking in een maatschappelijk gevoelige context (Benoem dit duidelijk in het cv) (50 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

 

Competenties:

  • Communicatief vaardig
  • Klantgericht
  • Plannen en organiseren
  • Zelfstandig

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als één document achter het cv.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ja
Is hybride werken mogelijk: in overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 5 januari 2026.

Interesse? Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen ja

Je sollicitatie dient uiterlijk 29 december 2025 om 09.00 uur door ons te zijn ingediend, voorzien van een motivatie (waarin wordt toegelicht hoe aan de eisen en gunningscriteria wordt voldaan) en twee referenties. Wij ontvangen je gegevens graag minimaal één werkdag vóór de sluitingsdatum.