Medewerker Burgerzaken

december 17, 2025
2600 - 4200
Application ends: december 23, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
Tussen Amsterdam en Utrecht ligt gemeente De Ronde Venen. Een groene oase in een waterrijk gebied met acht kleurrijke dorpen, waar zo’n 45.000 mensen met plezier wonen en werken.
In Mijdrecht staat het gemeentehuis. De thuishaven van ruim 300 hardwerkende en betrokken collega’s. ‘Samen voor elkaar’ echoot door de gangen. Het is de essentie van de organisatieontwikkeling die onze organisatie toekomstbestendig maakt.

We hebben grote opgaven, bijvoorbeeld op het gebied van veiligheid, woningbouw, klimaatadaptatie, energietransitie en een circulaire en inclusieve economie. Deze ambities maken we waar door een intensieve samenwerking met collega’s van alle teams, onze inwoners, partners in de gemeente, het college en de raad.

Opdracht
Als medewerker Burgerzaken ben jij het gezicht van de gemeente. Je helpt inwoners vriendelijk en professioneel met uiteenlopende vragen en verzoeken. Daarnaast draag je bij aan een zorgvuldige registratie in de Basisregistratie Personen (BRP). Je hebt een afwisselend en boeiend takenpakket en bent verantwoordelijk voor zowel front- als midoffice taken:

  • Aanvragen en verwerken van reisdocumenten, rijbewijzen, VOG’s
  • Verwerken van (digitale) verhuizingen, (her)vestigingen, aanvragen uittreksels
  • Vraagbaak voor inwoners, aan de balie, telefonisch en digitaal
  • Behandelen van aanvragen en uitvoeren van werkzaamheden met betrekking tot de Burgerlijke Stand.
  • Het uitvoeren van adresonderzoeken (borgen van de Landelijke Aanpak Adreskwaliteit) en inschrijvingen briefadres.
  • Het eventueel voltrekken van gratis ceremonies

Jouw team
Je gaat werken in het team Burgerzaken en KCC. Dit team zorgt voor de dagelijkse contacten met de inwoners. Het team bestaat uit 28 positieve, collegiale, gemotiveerde en betrokken medewerkers.  Je maakt deel uit van het cluster Burgerzaken dat bestaat uit 18 medewerkers. De werksfeer is gezellig, betrokken en gericht op samenwerking en resultaat.

Jouw leidinggevende
Wij vinden het belangrijk dat jij nú al een inschatting maakt of onze stijl van leidinggeven bij jou past.
Onze 5 zekerheden; je teammanager…

  1. geeft jou veel verantwoordelijkheid. Je hoort dus niet wát je moet doen maar waar we naartoe onderweg zijn. Aan jou de taak om dat te vertalen in je werk en dat van je team;
  2. verdeelt de aandacht zo goed mogelijk over de teamleden. Zo weet je zeker dat je geen nummer bent;
  3. leeft voor efficiënt werken. Dus zetten we je niet onnodig veel in de cc of in lange en/of doelloze vergaderingen;
  4. staat voor je klaar. We zijn een lerende organisatie. Coaching en feedback is een vast onderdeel in de gesprekken met je leidinggevende. Want naast het werk staat ook persoonlijke ontwikkeling centraal;
  5. bewaakt de balans formeel/informeel. Bij ons gaan werkplezier, goede sfeer en topprestaties samen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 2 jaar werkervaring binnen het domein van Burgerzaken (benoem dit duidelijk in het cv);
2. Aantoonbare werkervaring in de front- en midoffice Burgerzaken;
3. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente.

Gunningscriteria
4. Aantoonbaar afgerond diploma Burgerzaken (BOBZ). (benoem dit duidelijk in het cv);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de front- en midoffice Burgerzaken in de afgelopen 5 jaar;
6. Aantoonbare werkervaring met onderstaande competenties;
7. Aantoonbare werkervaring met de applicatie I-burgerzaken.

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Voor kantoor functies waarin het mogelijk is om op afstand te werken, is 50% thuiswerken gebruikelijk. Het kan voorkomen bij een specifieke opdracht dat aanwezigheid op kantoor verplicht is op meerdere of alle werkdagen.

Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente worden gepland in overleg met de best passende kandidaat voor 2 januari 2026.

Interesse? Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

Je sollicitatie dient uiterlijk 23 december 2025 om 09.00 uur door ons te zijn ingediend, voorzien van een motivatie (waarin wordt toegelicht hoe aan de eisen en gunningscriteria wordt voldaan) en twee referenties. Wij ontvangen je gegevens graag minimaal één werkdag vóór de sluitingsdatum.