Gemeente Hof van Twente
Werken bij onze gemeente betekent werken bij een plattelandsgemeente waar we met trots met elkaar en samen met onze inwoners werken aan de Hof van morgen. Wij stimuleren dan ook graag jouw professionaliteit, creativiteit en servicegerichtheid. Zo draag jij bij aan de maatschappelijke opgave vanuit jouw rol, expertise en verantwoordelijkheden! Als lerende organisatie bieden we onze werknemers de mogelijkheid om zichzelf (verder) te ontwikkelen.
Als Hof van Twente zijn we trots om bij te mogen dragen aan de maatschappij, ieder op zijn of haar eigen manier. We werken met enthousiasme, korte lijnen, betrokkenheid, integraal en vooral met plezier. Hof van Twente is een gemeente voor iedereen!
Opdracht
Wij zoeken een ervaren Adviseur Informatiebeheer die een inhoudelijke en coördinerende bijdrage levert aan de verdere professionalisering van het informatiebeheer. De adviseur opereert op tactisch en strategisch niveau en levert een belangrijke bijdrage aan zowel lopende als toekomstige projecten, met speciale aandacht voor wet- en regelgeving, procesmanagement en informatiehuishouding.
Doel van de opdracht
Het doel van deze opdracht is het adviseren, coördineren en ondersteunen van de organisatie bij het op orde brengen en verder ontwikkelen van informatiebeheer, in lijn met geldende wetgeving (waaronder de Wet open overheid) en de ambities van het Programma Informatiehuishouding 2030.
Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
De opdrachtnemer is verantwoordelijk voor onder andere:
- Advisering op het gebied van Informatiebeheer binnen het integrale portfolioboard, met name bij de beoordeling en voorbereiding van toekomstige projecten
- Actieve deelname als onderdeel van de projectgroep Wet open overheid (Woo)
- Optreden als adviseur van de Kwartiermaker Programma Informatiehuishouding 2030, inclusief ondersteuning bij de voorbereiding en totstandkoming van dit programma
- Vervullen van een coördinerende rol bij de doorontwikkeling van procesmanagement en de implementatie van iNavigator
- Advisering over diverse lopende projecten, waaronder:
- Raadsysteem
- Website-archivering
- Actiepunten voortkomend uit Interbestuurlijk Toezicht (IBT)
- Procesinrichting binnen Suite Werk en Inkomen
- Het gevraagd en ongevraagd adviseren van management en projectteams over ontwikkelingen en vraagstukken binnen het vakgebied Informatiebeheer
Resultaat van de opdracht
- Informatiebeheer is structureel geborgd binnen lopende en nieuwe projecten
- Heldere adviezen en besluitvorming binnen het portfolioboard
- Concrete bijdrage aan de implementatie van de Woo
- Ondersteuning bij de opzet en doorontwikkeling van het Programma Informatiehuishouding 2030
- Verbeterde processen en inzicht door toepassing van iNavigator
Vereisten/knock-out criteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met informatiebeheer;
Gunningscriteria
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als DIV-medewerker binnen een gemeentelijke instelling; (50 punten)
5. Aantoonbare werkervaring als adviseur; (30 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met iNavigator; (20 punten)
Competenties
- Analytisch sterk en organisatie-sensitief
- Communicatief vaardig op verschillende niveaus
- Zelfstandig, proactief en adviserend ingesteld
- In staat om overzicht te houden en te coördineren binnen complexe omgevingen
Benodigd aantal professionals
1.
Overige informatie
- Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. De VOG kan voor start vereist worden, of maximaal 8 weken na start gewenst zijn.
- Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
- BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen apparatuur.
- BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vr (twee hele dagen en een halve dag of verdeeld over drie dagen)
Is hybride werken mogelijk: Nee
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 5 januari 2026, 14:00 uur.
Interesse? Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
Reactietermijn
Je sollicitatie dient uiterlijk 9 december om 09.00 uur door ons te zijn ingediend, voorzien van een motivatie (waarin wordt toegelicht hoe aan de eisen en gunningscriteria wordt voldaan) en twee referenties. Wij ontvangen je gegevens graag minimaal één werkdag vóór de sluitingsdatum.