Teammanager Servicedesk

december 17, 2025
2775 - 4425
Application ends: december 23, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
Bevolkingsonderzoek Nederland in haar huidige vorm bestaat sinds januari 2022. De nieuwe (landelijke) organisatie is ontstaan uit een fusie van vijf regionale organisaties. Bevolkingsonderzoek Nederland is verantwoordelijk voor de uitvoering van drie bevolkingsonderzoeken in Nederland: wij screenen verschillende bevolkingsgroepen op baarmoederhalskanker, darmkanker en borstkanker. Ruim 4,5 miljoen Nederlanders worden jaarlijks uitgenodigd voor één of meerdere van deze bevolkingsonderzoeken. Bij onze organisatie werken 950 collega’s aan hetzelfde doel: een bijdrage leveren aan de vroegtijdige opsporing van kanker. Vroege opsporing helpt! Het vergroot de kans op een succesvolle behandeling en vaak is ook een minder ingrijpende behandeling nodig. Wij zijn trots op ons werk en op onze maatschappelijke bijdrage.

Onze kernwaarden betrokken, betrouwbaar en bereikbaar komen tot uiting in onze interne organisatie en de relatie tot de buitenwereld. Ze bieden ons richting om ons werk en onze organisatie steeds weer te verbeteren. #Samenvoormiljoenennederlanders!

Doel van de functie
Wij zoeken een:. teammanager Servicedesk. Onze collega’s zijn verspreid over de verschillende kantoren in het land. De afdeling Servicedesk zorg voor het loket van onze IT dienstverlening. De teammanager brengt structuur aan, heeft een luisterend oor voor verbeteringen en versterkt de samenwerkingen.

Het team dat je aanstuurt zal bestaan uit enthousiaste IT Servicedesk collega’s. Jij zorgt ervoor dat de kwaliteit van de dienstverlening wordt bewaakt en zorgt voor verbeteringen. Je zorgt tevens voor een goede werksfeer door de medewerkers te coachen en inhoudelijk uit te dagen in hun dagelijkse werkzaamheden. Met jouw opgebouwde ervaring als leidinggevende, krijg je de energie om je collega’s optimaal te laten samenwerken.

In deze functie leg je verantwoording af aan de Manager IT.

Kerntaken

  • Je geeft leiding aan een decentrale Servicedesk van 10 fte.
  • Je coördineert meldingen en zorgt dat deze worden opgelost.
  • Je bent verantwoordelijk voor het behouden van een uitstekende klanttevredenheid.
  • Je werkt voortdurend aan betere samenwerking tussen verschillende teams.
  • Je brengt de dienstverlening op orde en voert verbeteringen door waar nodig.
  • Je ontwikkelt en realiseert beleid t.b.v. de Servicedesk
  • Je bewaakt de dagelijkse gang van zaken met de focus op klantgerichtheid.
  • Je zorgt voor optimale personeelsbezetting en benut de beschikbare capaciteit.
  • Je stuurt leveranciers aan die betrokken zijn bij de huidige dienstverlening.
  • Je zorgt ervoor dat HR-taken binnen je team correct worden opgepakt en verwerkt.
  • Je coacht en ontwikkelt actief de medewerkers in je team.

Persoonlijke kenmerken

  • Je ziet het als een uitdaging om samen met je collega’s de afdeling Servicedesk vorm te geven in een veranderende organisatie.
  • Het geeft je energie om je collega’s te coachen en te begeleiden, waarbij je alles doet om een hecht team te smeden.
  • Met jouw gevoel voor humor, verantwoordelijkheidsgevoel, sensitiviteit en enthousiasme weet je niet alleen resultaat te behalen, maar ook verbinding te maken met het team en de organisatie.

Vereisten/ knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als teamleider Servicedesk;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding of cursus verandermanagement;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het direct coachen, begeleiden en aansturen van een team;

Gunningscriteria
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende en/of teamleider van een Servicedesk (60 punten);
6. aantoonbare werkervaring en Kennis van processen zoals ITIL en Scrum door middel van een aantoonbare afgeronde cursus en/of training(40 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre jij / de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Verbindend leiderschap
  • Coaching
  • Samenwerken
  • Plannen en organiseren
  • Sturen op resultaat

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal FWG 55. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg met de best passende kandidaten.

Interesse? Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

  • De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

Je sollicitatie dient uiterlijk 23 december 2025 om 09.00 uur door ons te zijn ingediend, voorzien van een motivatie (waarin wordt toegelicht hoe aan de eisen en gunningscriteria wordt voldaan) en twee referenties. Wij ontvangen je gegevens graag minimaal één werkdag vóór de sluitingsdatum.