Gemeente Hilversum, mediastad in het groen, Zorgen voor nu en werken aan morgen
Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven.
De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning.
Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.
Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.
Opdracht
We zijn op zoek naar een ervaren en proactieve senior business controller die zich voornamelijk richt op ons fysieke domein. Het team Control is georganiseerd naar drie domeinen, namelijk; Dienstverlening, Sociaal Domein en Fysiek Domein. Het fysieke domein is onder andere verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de openbare ruimte, investeringen in wegen en riolering, de grote binnenstedelijke investeringen in de stad (onder andere door openen van grondexploitaties) maar ook voor het uitvoeren en vorm geven van beleid op andere cultuur, vastgoed economie en media. Als Senior business controller ben je verantwoordelijk voor de brede financiële controle van het fysieke domein en ben je de financieel inhoudelijke sparringpartner van het management binnen dit domein. Het fysieke domein bestaat uit zeven financial en businesscontrollers. In jouw rol geef je ook functioneel en inhoudelijke sturing aan deze collega’s
Wat ga je concreet doen?:
- Je adviseert de afdelingsmanager en teammanagers over hun brede business control en alle belangrijke financiële ontwikkelingen binnen het fysieke domein.
- Je bent inhoudelijk aanspreekpunt voor de teammanager Control.
- Je bent de inhoudelijke sparringpartner voor de collega’s van het fysieke domein en springt daar waar nodig bij in de werkzaamheden.
- Je bent verantwoordelijk voor het prioriteren, de kwaliteit en de volledigheid van de control werkzaamheden binnen het fysieke domein.
- Je geeft advies en ondersteuning aan stellers, businesscontrollers, bij het opstellen van belangrijke bestuurlijke voorstellen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo niveau;
2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als business controller binnen het fysieke domein bij een gemeente van minimaal 70.000 inwoners) (benoem dit duidelijk in het cv);
4. Uiterlijk beschikbaar per 5 januari 2026 voor minimaal 28 uur per week gedurende de gehele opdrachtduur incl. verlengingen.
Gunningscriteria
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een senior functie als business controller binnen het fysieke domein in de afgelopen 6 jaar bij een gemeente van meer dan 70.000 inwoners. (benoem dit duidelijk in de cv) (30 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als senior business controller in een coördinerend rol, inhoudelijke en functioneel binnen het fysieke domein bij een gemeente van meer dan 70.000 inwoners. (benoem dit duidelijk in de cv) (40 punten)
7. Aantoonbare kennis van én werkervaring met Lias (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);
8. Aantoonbare kennis van én werkervaring met Excel en PowerBi (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);
9. Aantoonbare kennis en/of werkervaring met de actuele wet- en regelgeving w.o. BBV (benoem in het cv duidelijk hoe deze kennis verkregen is) (10 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Resultaat gericht
- Analytisch vermogen;
- Communicatief sterk;
- Proactief en initiatiefrijk;
- Samenwerkingsgericht;
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de gemeente worden gepland in overleg met de best passende kandidaten.
Interesse? Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
Overige informatie
- De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken.
Je sollicitatie dient uiterlijk 29 december 2025 om 09.00 uur door ons te zijn ingediend, voorzien van een motivatie (waarin wordt toegelicht hoe aan de eisen en gunningscriteria wordt voldaan) en twee referenties. Wij ontvangen je gegevens graag minimaal één werkdag vóór de sluitingsdatum.