Projectleider – Vastgoed (ZZP)

december 16, 2025
90 - 120
Application ends: december 22, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Wat kom jij waarmaken voor Eindhoven?
Als projectleider vastgoed werk je vanuit het cluster projecten van de afdeling Vastgoed. De afdeling Vastgoed is onderdeel van de sector Stadsbedrijf. De afdeling Vastgoed is hybride afdeling die enerzijds verantwoordelijk is voor het beheer en onderhoud van 468 gemeentelijke gebouwen en anderzijds voor nieuwbouw, renovatie en verduurzaming van haar gebouwen. De afdeling bestaat uit twee teams: bouw en onderhoud en portefeuillemanagement. Het team bouw en onderhoud, waar jij onderdeel van bent, bestaat op dit moment uit 10 collega projectleiders. Het team bouw en onderhoud is vanaf de initiatieffase verantwoordelijk voor de voorbereiding, realisatie en nazorg van nieuwbouw-, sloop-, verduurzamings- en onderhoudsprojecten.

Projectleider vastgoed => verbouwing kantoorgebouw (ca. 17.000 m²)
De projectleider vastgoed zal zelfstandig werken aan de verbouwing van een kantoorgebouw in het centrum van de gemeente Eindhoven. Het gebouw is recent door de Gemeente aangekocht en zal hierna aangepast worden voor een nieuwe gebruiksfunctie (multi-user, combinatie tussen wonen en werken en een centrale ruimte voor vergaderen, lunch, ontmoeten en bijeenkomsten).
De projectleider vastgoed organiseert:

  • de ontwerpfase met externe adviseurs (deels al ingekocht)
  • de aanbesteding in samenwerking met een inkoopadviseur van de Gemeente Eindhoven
  • begeleiding van de realisatie.

De projectleider vastgoed werkt zelfstandig vanuit de afdeling Vastgoed, maar zal inhoudelijk worden aangestuurd en gecoördineerd door de Projectmanager Ruimtelijke Ontwikkeling Spoorzone – Eindhoven Internationale Knoop XL.
De verantwoordelijkheid van de projectleider vastgoed betreft de technische uitwerking, aanbesteding, omgevingsvergunning en realisatie. De ruimtelijke aspecten – uitvoeren omgevingsmanagement, wijzigingen omgevingsplan / BOPA- alsook commerciële activiteiten voor verhuur(voorbereidingen) etc. behoren niet tot de opdracht. De projectleider vastgoed draagt hier alleen aan bij vanuit technisch oogpunt. Binnen het project zijn, naast het projectteam wat de projectleider vastgoed aanstuurt, ook de teams Beheer & Onderhoud, Commerciële verhuurvoorbereiding & Gebouwconcept, Studentenhuisvesting en Omgevingsmanagement actief. Met al deze Teams zal nauwe samenwerking en afstemming dienen plaats te vinden.
De inzet betreft 12 uur per week voor een periode van minimaal 9 maanden vanaf januari 2026.

Met wie doe je dat?
Uiteraard met je collega’s binnen het cluster bouw en onderhoud.
Binnen de uitvoering van projecten betrek je alle intern belanghebbenden. Je moet dan denken aan de portefeuillemanager, technisch beheerders, technisch adviseur en de financial. Ook de (toekomstige) huurder/gebruiker van het gebouw betrek je bij je project. Daarnaast geef je leiding aan projectteams bestaande uit architect, constructeur, adviseurs, kostendeskundige, experts en uitvoerende partijen zoals aannemers en installateurs.

Hoe maak jij het waar?

  • Je werkt en denkt minimaal op hbo-niveau en hebt een diploma bouwkunde of installatietechniek;
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als projectleider bij een adviesbureau of overheidsorganisatie;
  • Je bent een verbinder die eigenaarschap toont en geeft op samenbindende wijze leiding aan je projectteam;
  • Je toont een energieke houding, communiceert mondeling en schriftelijk in correct Nederlandse taal en overtuigt anderen van nut en noodzaak.
  • Je staat open voor nieuwe ontwikkelingen en kunt duidelijk uitleggen (mondeling en schriftelijk) wat in de toekomst nodig is en waarom, met respect voor de huidige werkwijzen.
  • Je bent resultaatgericht, besluitvaardig en kunt taken goed verdelen, bent in staat overzicht te houden en prioriteiten te stellen in de dynamiek van de projectrealisatie en het gemeentelijk vastgoed.

Diversiteit en inclusie vinden we heel belangrijk. Bij ons is ruimte voor iedereen. We zijn blij met de verschillen tussen onze medewerkers. Die hebben we het liefst net zo groot als die in onze stad en regio. Want juist doordat we verschillend zijn, maken we samen onze grote plannen waar. Wil je weten hoe het is om bij ons te werken? Lees dan de verhalen van onze medewerkers op www.werkenvooreindhoven.nl.

Anvullende informatie:

  • Graag het cv in het NL aanleveren;
  • Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de Gemeenten cao. Deze inzet valt in schaal 11 (eind) van de Gemeenten cao;
  • Graag ontvangen we in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.
  • Het is niet toegestaan om een kandidaat in te huren die eerder in dienst is geweest van de Gemeente Eindhoven. (tussenperiode van twee jaar).
  • Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe via de Portal. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening.
  • De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
  • Bij het aanbieden van kandidaat gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met de voorwaarden van de gemeente Eindhoven. Bent u niet bekend met deze voorwaarden kunt u deze opvragen bij inhuur@eindhoven.nl

Planning
De gesprekken vinden plaats in week 51.

Interesse? Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Reactietermijn
Je sollicitatie dient uiterlijk **22 december 2025** om 08.00 uur door ons te zijn ingediend, voorzien van een motivatie (waarin wordt toegelicht hoe aan de eisen en gunningscriteria wordt voldaan) en twee referenties. Wij ontvangen je gegevens graag minimaal één werkdag vóór de sluitingsdatum.