Allround Inkomensregisseur met Senior Taken

december 15, 2025
2500 - 3800
Application ends: december 29, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Opdracht
Wij zijn op zoek naar een allround inkomensregisseur die een caseload Participatiewet kan beheren en daarnaast seniortaken vervult (50%/50%). Je bent direct inzetbaar na korte introductie met het gemeentelijk beleid. Je beheert een caseload participatiewet Inkomen en bent in staat om allerhande mutaties op te pakken zoals verstrekken bijzondere bijstand, normwijzigingen, beëindigingen van uitkering, vakantieverzoeken etc. Je werkt nauw samen met collega’s binnen het sociaal domein en met de werkregisseur van werkbedrijf de Binnenbaan.

In je seniorrol ondersteun je de teammanager door de dagelijkse werkzaamheden te coördineren, medewerkers te coachen en de voortgang en kwaliteit binnen het team te bewaken. Je fungeert als spil tussen collega’s, specialisten en de teammanager, zodat de werkzaamheden binnen jouw aandachtsgebied soepel en effectief verlopen.

Knock-out criteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.);
2. Het team inkomensregisseurs werkt hybride, 50% op kantoor en 50% vanuit huis. Als senior ben je drie dagen op kantoor en flexibel indien nodig;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als inkomensregisseur;
4. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
5. Per 19 januari 2026 beschikbaar voor 36 uur per week;
6. Aantoonbare werkervaring met Suite4Sociaal domein.

Gunningscriteria
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als ervaren inkomensregisseur rechtmatigheid consulent bij een gemeente (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring als consulent bij een 100.000+ gemeente (10 punten);
9. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als inkomensregisseur met het coördineren van dagelijkse werkzaamheden, medewerkers te coachen én de voortgang en kwaliteit binnen het team te bewaken. Benoem dit duidelijk in het cv (25 punten);
10. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite4Sociaal domein, benoem waar deze is opgedaan (20 punten);
11. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het afhandelen aanvragen levensonderhoud (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
1. Uitstekende communicatieve vaardigheden;
2. Proactief;
3. Coachende vaardigheden;
4. Zelfsturend vermogen;
5. Samenwerken;
6. Flexibiliteit;

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 09 (nieuwe structuur).

Benodigd aantal professionals:
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 6 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 5 januari 2026 bericht.

Interesse? Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

Je sollicitatie dient uiterlijk 9 december om 09.00 uur door ons te zijn ingediend, voorzien van een motivatie (waarin wordt toegelicht hoe aan de eisen en gunningscriteria wordt voldaan) en twee referenties. Wij ontvangen je gegevens graag minimaal één werkdag vóór de sluitingsdatum.