Medewerker uitkeringsadministratie & administratief medewerker

december 15, 2025
2500 - 3900
Application ends: december 22, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
Werken voor de Gemeente Westerveld betekent dat je terecht komt in een plattelandsgemeente in Zuidwest-Drenthe. Een gemeente waar bestuur en organisatie samen streven naar een hoogwaardige dienstverlening waarbij we initiatieven van inwoners, ondernemers en organisaties stimuleren én faciliteren. Wat kenmerkend is voor de Gemeente Westerveld zijn de korte lijnen, een informele werksfeer en weinig hiërarchie. Na een warm onthaal introduceert jouw nieuwe team de organisatie en collega’s bij je. Een team dat bestaat uit een mix van lerende en ervaren collega’s. En natuurlijk lopen we dan ook even langs onze koffiecorners, het bedrijfsrestaurant en de verschillende lounge- en overlegplekken. Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan onze Promotiefilm.

Opdracht
De inhoud van je werk
Deze baan is heel divers. Zo ondersteun je een collega op de uitkeringsadministratie en ben je medeverantwoordelijk voor de verwerking van mutaties in de uitkeringsadministratie (Suite/GWS4all). Hierbij handel je executoriale beslagleggingen af, verstrek je voorschotten, verwerk je ontvangsten en je verstuurt herinneringen bij betalingsachterstanden. Aan het einde van elke maand verwerk je inkomstenformulieren en loonstroken van werkzoekenden met een parttimebaan. Je zorgt voor de uitbetaling van circa 250 uitkeringen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de verwerking van administratieve taken.

Wat wordt onder andere jouw takenpakket?
Tot de werkzaamheden van de uitkeringsadministratie behoren:

  • Verwerken van mutaties;
  • Verstrekken van voorschotten PW;
  • Verwerking inkomstenformulieren en loonstroken;
  • Verwerking executoriale beslagleggingen;
  • Uitbetaling PW- uitkeringen.

Administratieve werkzaamheden:

  • Administratie kinderopvang waarin je een nieuwe aanvraag voor het openen van een Kinderdagverblijf, Buitenschoolse opvang of gastouder het Landelijk Register Kinderopvang (LRK) verwerkt;
  • Administratie Oekraïne: beschikken van het leefgeld en de eigen bijdrage;
  • Verwerken van de loonkostensubsidie (LKS);
  • Bijhouden en verwerken van het debiteurendossier.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal MBO4 niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als medewerker uitkeringsadministratie bij een gemeente.

Gunningscriteria
3. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als medewerker uitkeringsadministratie bij een gemeente (40 punten);
4. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo-niveau 4 in de richting van sociaaljuridische dienstverlening of vergelijkbaar (10 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met GWS-4ALL (10 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met Landelijk Register Kinderopvang (LRK)(30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met de participatiewet (10 punten).

Competenties
Omdat er weinig tot geen ruimte is voor inwerken zijn we op zoek naar een ervaren medewerker uitkeringsadministratie. Het is belangrijk dat je administratief zeer goed onderlegd bent en dat je goed op de hoogte bent van de ins en outs van de Participatiewet. Je bent iemand die van nature nauwkeurig en gestructureerd werkt, je staat stevig in je schoenen en je weet taken goed te managen. Uiteraard ben je een ster met cijfers, heb je inzicht in het grote geheel en je kunt goed werken in teamverband. Je signaleert knelpunten en doet verbetervoorstellen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: 50% thuis 50% werk

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 9 januari 2026 09:00 uur.

Interesse? Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

Je sollicitatie dient uiterlijk 22 december 2025 om 09.00 uur door ons te zijn ingediend, voorzien van een motivatie (waarin wordt toegelicht hoe aan de eisen en gunningscriteria wordt voldaan) en twee referenties. Wij ontvangen je gegevens graag minimaal één werkdag vóór de sluitingsdatum.