M365 specialist IT-beheer

december 12, 2025
4700 - 7600
Application ends: december 22, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie ICT Rijk van Nijmegen
iRvN beheert centrale en decentrale ICT-hardware, infrastructuur, devices en applicaties. iRvN is geen doel op zichzelf maar een platform om verdere I&A-samenwerking tussen gemeenten, ketenpartners en andere overheden te stimuleren en te faciliteren. Voor een aantal gemeenten wordt ook (delen van) het functioneel beheer verzorgd door iRvN.

iRvN is geen doel op zich. Het leveren van professionele ICT-dienstverlening, dat is wél het doel. En dat is vastgelegd in de missie:

“We zijn er om alle ambtenaren van de gemeentelijke organisaties in onze regio in staat te stellen om hun dienstverlening naar burgers in te richten en uit te voeren.”

De kernwaarden die daarbij horen, beschrijven hoe iRvN dat doet: betrokken, oplossingsgericht, professioneel en betrouwbaar. iRvN ontwikkelt zich de komende jaren door als ICT-dienstverlener en biedt de dienstverlening aan alle gebruikers die nodig is in het werken met de systemen, laptops en telefoons.”

Opdracht
ICT Rijk van Nijmegen is een regionaal samenwerkingsverband voor het beheer, ontwikkeling en exploitatie van een gestandaardiseerde, geconsolideerde en gecentraliseerde ICT-infrastructuur van gemeenten binnen Rijk van Nijmegen. ICT-Rijk van Nijmegen (#iRvN, #ICT024) gaat 7 deelnemende gemeenten op het brede ICT-gebied ondersteunen bij het (digitale) transitieproces dat de gemeentelijke overheid de komende jaren moet gaan doormaken.

Het beheerdomein van iRvN is primair gericht op centrale en decentrale ICT-hardware (incl. netwerk en telefonie), applicaties, basis- en kernregistratie. iRvN is een gedegen platform om de verdere samenwerking tussen gemeenten, ketenpartners en andere overheden te stimuleren en te faciliteren.

De opdracht van iRvN voor haar klanten bestaat uit het optimaliseren en beheren van Microsoft 365 (M365) diensten om een gestroomlijnde, efficiënte en veilige digitale werkomgeving te garanderen. Dit omvat het ontwikkelen van een M365-blauwdruk voor tenants, het implementeren van functionele en technische bouwblokken, en het aanbieden van gestandaardiseerde en tegelijkertijd flexibele IT-diensten die voldoen aan de specifieke behoeften van elke klant.

Binnen deze opdracht zijn wij op zoek naar een ervaren Microsoft 365 Specialist/Consultant die ons Multi Disciplinair Team komt versterken met expertise in IT-beheer en dienstverlening gericht op M365. In deze rol zult je verantwoordelijk zijn voor het optimaliseren van onze bestaande dienstverlening en het vormgeven van een gestandaardiseerde en tegelijk flexibele serviceaanpak. Je zult meewerken aan het ontwikkelen van een M365-blauwdruk die het beheer van M365-tenants vereenvoudigt, en helpt mee om functionele en technische bouwblokken op te zetten en te integreren in de diensten die we aan onze klanten leveren.

Verantwoordelijkheden

  • Implementeren en beheren van M365-oplossingen binnen een agile way of working.
  • Overdragen van ontwikkelingen en beheer naar operationele lijnen, zodat dienstverlening soepel verloopt.
  • Begeleiden en aansturen van het MDT op gebied van een efficiënte samenwerking met de interne organisatie.
  • Vertalen van M365 bouwblokken (functionaliteiten) naar beheerwerkzaamheden en verantwoordelijkheden.
  • Binnen het beheer en ondersteuningsteam het werken met en toepassen van de combinatie van ITSM-tooling (Topdesk) en samenwerkingstools (Azure DevOps) begeleiden.
  • Monitoren en optimaliseren van M365-omgevingen om een hoogwaardige gebruikerservaring te garanderen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. U voegt een cv van maximaal 3 pagina’s A4 toe. (Indien het cv (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4’s, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4’s beoordeeld, waarna de overige A4’s buiten de beoordeling worden gehouden. Het cv is in het Nederlands gesteld in lettertype Arial 10 (of vergelijkbaar) en bij voorkeur in PDF-formaat. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het cv dient ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria gegeven antwoorden. Daarnaast dient u bij alle eisen en de gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld “toelichting” van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het cv en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit kan leiden tot uitsluiting.);
2. Aantoonbaar minimaal hbo werk- en denkniveau verkregen door opleiding en/of werkervaring;
3. Aantoonbaar minimaal 5 jaar recente ervaring in de rol van M365 Specialist/Consultant bij een gemeente of aan gemeenten gelieerde werkorganisatie;
4. Aantoonbaar ruime kennis van en ervaring met het beheer van de Modern Desktop en het werken met M365, Azure AD, Endpoint management, monitoring en beveiliging;
5. Je beschikt in de afgelopen 5 jaar over minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met het adviseren en begeleiden van teams bij de adoptie van moderne beheer‑ en cloudprincipes;
6. Je bezit de volgende certificaten: ITIL, Agile Scrum, MSCA;
7. Je beschikt over een VOG profiel 11, 12 en 13 bij aanvang van de opdracht.

Gunningscriteria
8. Je bent gecertificeerd als Microsoft 365: Modern Desktop Administrator (50 punten);
9. Je hebt aantoonbaar goede kennis van Windows 11 en kennis van werkplekvirtualisatie. Je kunt dat illustreren met twee voorbeelden uit je eigen werkpraktijk. Elk overtuigend voorbeeld scoort 25 punten. (50 punten);
    a. Geen voorbeelden (0 punten);
    b. 1 voorbeeld (25 punten);
    c. 2 voorbeelden (50 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • je bent in staat om zelfstandig en pro-actief activiteiten uit te voeren;
  • je communicatieve en sociale vaardigheden zijn uitstekend ontwikkeld, je communiceert makkelijk en correct op alle niveaus (collega’s, gebruikers, opdrachtgevers);
  • je bent stressbestendig, je komt afspraken na en signaleert tijdig;
  • je bent kwaliteitsgericht.

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal € 110,-. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
U voegt een cv van maximaal 3 pagina’s A4 toe. (Indien het cv (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4’s, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4’s beoordeeld, waarna de overige A4’s buiten de beoordeling worden gehouden. Het cv is in het Nederlands gesteld in lettertype Arial 10 (of vergelijkbaar) en bij voorkeur in PDF-formaat. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het cv dient ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria gegeven antwoorden. Daarnaast dient u bij alle eisen en de gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld “toelichting” van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het cv en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit kan leiden tot uitsluiting).

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 23 december 2025.

Interesse? Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Nee

Je sollicitatie dient uiterlijk 22 december 2025 om 09.00 uur door ons te zijn ingediend, voorzien van een motivatie (waarin wordt toegelicht hoe aan de eisen en gunningscriteria wordt voldaan) en twee referenties. Wij ontvangen je gegevens graag minimaal één werkdag vóór de sluitingsdatum.