Specialist Inkomensvoorziening Participatiewet

december 11, 2025
2500 - 3300
Application ends: december 16, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
Uitvoeringsorganisatie BBS (de gemeenschappelijke regeling Samenwerking Sociaal Domein Baarn, Bunschoten en Soest) verzorgt de taken rondom Werk en Inkomen (Participatiewet), Uitkeringsadministratie en Zorgadministratie (Wmo en Jeugdwet) van de drie deelnemende gemeenten, Baarn, Bunschoten en Soest. Per 1 januari 2026 gaat Uitvoeringsorganisatie BBS over naar Eemkracht. Dit heeft geen invloed op de werkzaamheden.

Onze kernwaarden zijn:

  • Denken in mogelijkheden,
  • Klantgerichtheid: de klant staat centraal,
  • Professionaliteit,
  • Efficiënt werken en
  • Gericht op Samenwerking.

Opdracht
De opdracht omvat:

  • Zelfstandig beheren van een caseload op grond van de Participatiewet
  • Zelfstandig inspringen op ondersteuning daar waar nodig binnen team Baarn
  • Toetsing op rechtmatigheid en doelmatigheid van aanvragen op grond van de Participatiewet
  • Opstellen van rapportages en beschikkingen
  • Advisering over systeeminrichting, procesoptimalisatie en klantgerichte uitvoering

De werkzaamheden worden uitgevoerd op eigen initiatief, onder eigen verantwoordelijkheid en zonder leiding of toezicht van de opdrachtgever.

De opdrachtnemer bepaalt zelfstandig de werkvolgorde en wijze van uitvoering, in afstemming met projectdoelstellingen. De opdracht is tijdelijk en resultaatgericht.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het zelfstandig afhandelen van aanvragen levensonderhoud, bijzondere bijstand, minima, CER en IIT afgehandeld;
3. Aantoonbare werkervaring met het afhandelen van aanvragen voor niet uitkeringsgerechtigden;
4. Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig beheren van een caseload, benoem dit duidelijk in het cv;
5. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van rapportages en beschikkingen;
6. Aantoonbare werkervaring met het door ontwikkelen van procesoptimalisatie en systeeminrichting;
7. Aantoonbare werkervaring met Suite;
8. Beschikbaar voor 32 uur per week;

Gunningscriteria
9. Aantoonbare werkervaring met de applicatie Zaken van xxllnc (Zaaksysteem); (50 punten);
10. Minimaal 3 dagen per werkweek op kantoor aanwezig; (20 punten)
11. Aantoonbare werkervaring met het afhandelen van complexe aanvragen, benoem dit duidelijk in het cv; (30 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Communicatief vaardig, vooral in persoonlijk contact;
  • Actuele kennis van relevante wet en regelgeving;
  • Klantgericht;
  • Flexibel inzetbaar, geen 9 tot 5 mentaliteit en indien noodzakelijk aanwezig op kantoor ook wanneer dit een thuiswerkdag is.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Is hybride werken mogelijk: ja, 1 dag per week

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een later moment gepland.

Interesse? Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

Je sollicitatie dient uiterlijk 9 december om 09.00 uur door ons te zijn ingediend, voorzien van een motivatie (waarin wordt toegelicht hoe aan de eisen en gunningscriteria wordt voldaan) en twee referenties. Wij ontvangen je gegevens graag minimaal één werkdag vóór de sluitingsdatum.