Het is hier echt!
Hilvarenbeek is een gemeente die bestaat uit zes dorpskernen waar 15.000 inwoners wonen, werken en verblijven. Onze inwoners weten zelf het beste op welke manier zij in Hilvarenbeek willen leven. Dus werken wij samen. Samen met o.a. dorpscoöperaties, ondernemers, inwoners, overheidsinstanties en vrijwilligers. Met ook met onze samenwerkingsgemeenten Oisterwijk en Goirle. De inzet en betrokkenheid van onze inwoners is groot, zij hebben hun visie gegeven op de toekomst van onze gemeente. Dit is vastgelegd in de Toekomstvisie.
De organisatie bestaat uit drie afdelingen:
- Samenleving
- Ruimte
- Dienstverlening
De organisatie bestaat uit ongeveer 130 medewerkers. Zij worden aangestuurd door de gemeentesecretaris/algemeen directeur, een afdelingsmanager Dienstverlening, een afdelingshoofd Ruimte en een afdelingshoofd Samenleving.
Werken bij de gemeente Hilvarenbeek
Ons kleinschalige karakter en de grote samenlevingskracht zijn onze energiebronnen voor besluitvorming en dienstverlening. We zijn een wendbare en weerbare organisatie, een gezaghebbende overheidspartij en een zelfbewuste en betrouwbare samenwerkingspartner. We zijn hierbij een innovatieve partner die meedenkt en meedoet, een professionele dienstverlener en inspirerende werkgever. We staan voor kwaliteit en leefbaarheid.
We vinden het belangrijk dat ieder zijn verantwoordelijkheid neemt. Daarbij werken we samen. Met andere gemeenten in de regio, met ondernemers en contractpartners en vooral met onze inwoners. We leveren kwaliteit in ons werk, zijn proactief en hebben korte lijnen. We weten elkaar te vinden.
Als gemeente hechten we veel waarde aan een goed contact met onze inwoners en ondernemers. Om die reden hebben we servicenormen opgesteld. We zorgen voor een goede bereikbaarheid, handelen vragen binnen gestelde termijnen af en verwerken persoonsgegevens op een goede manier. Jij helpt mee vorm te geven aan onze dienstverleningsnorm. En samen maken we die beloften waar!
We werken digitaal. Digitale vaardigheden spelen een steeds prominentere rol binnen het werk en ook binnen jouw functie. We verwachten dan ook dat jij daarover beschikt en dat jij jouw competenties en vaardigheden inzet om onze processen verder te verbeteren.
Bij de gemeente Hilvarenbeek krijg je verantwoordelijkheid, vrijheid en vertrouwen. Kom jij bij ons werken?
Functiebeschrijving
Senior HR adviseur
28 uur per week
Tijdelijke vervanging van de HR adviseur ivm zwangerschapsverlof voor een periode van 5 maanden (12 januari t/m 11 juni 2026) voor 28 uur per week.
Let op: alleen detachering, geen ZZP!
Het betreft een klein team, met maar 1 directe collega HR adviseur. We zoeken iemand die zich, zonder veel uitleg en begeleiding, direct kan redden. Het is van belang dat degene die het team tijdelijk versterkt veel ervaring heeft als HR adviseur binnen een gemeente. We zoeken een echte senior adviseur!
Wat ga je doen?
- Proactief adviseren van leidinggevenden (HR-vraagstukken, HR-beleid, arbeidsrecht);
- (Bege)leiden van / meewerken aan projecten op HR-gebied (bv totstandkoming opleidingsplan, grip op inhuur, verbeteren pre- en onboarding, binden en boeien);
- Ontwikkelen van personeelsbeleid en bijhorende regelingen en instrumenten;
- Vertalen van HR-ontwikkelingen (via opleiding, training, congresbezoek) naar lokale aanpak;
- Versterken van onze HR samenwerking binnen Goirle, Hilvarenbeek, Oisterwijk (GHO).
Wat neem je mee?
- Een afgeronde opleiding op het gebied van HRM
- Minimaal 10-15 jaar gemeentelijke ervaring als strategisch HR adviseur én ervaring met organisatieadvies
- Aantoonbare, ruime ervaring met functiewaarderingssystematiek HR21 binnen een gemeente
- Sterke adviesvaardigheden| buiten naar binnen-denken | creativiteit | communicatie skills | projectmanagementvaardigheden
Eisen (tweekeuzevragen)
Afgeronde HRM-opleiding
-
Kandidaat heeft een aantoonbare afgeronde opleiding HRM (blijkend uit CV).
Keuze: -
Ja (0 pt)
-
Nee (0 pt)
Minimaal 1015 jaar gemeentelijke ervaring als strategisch HR-adviseur
-
Minimaal 1015 jaar ervaring binnen gemeenten.
-
Zowel strategisch HR-advies als organisatieadvies vereist.
-
Moet blijken uit CV.
Keuze: -
Ja (0 pt)
-
Nee (0 pt)
Ervaring met HR21 functiewaarderingssystematiek
-
Aantoonbare ruime ervaring met HR21 binnen een gemeentelijke organisatie.
Keuze: -
Ja (0 pt)
-
Nee (0 pt)
Beschikbaar op startdatum
Keuze:
-
Ja (10 pt)
-
Nee (0 pt)
Wensen (meerkeuzevragen)
Beschikbaarheid uren per week
Keuze:
-
Ja (10 pt)
-
Nee (0 pt)
Competenties van de kandidaat
Gevraagde competenties:
-
Sterke adviesvaardigheden
-
Buitennaarbinnen-denken
-
Creatief
-
Sterke communicatievaardigheden
-
Projectmanagementvaardigheden
-
Politieke en bestuurlijke sensitiviteit
-
Kan zelfstandig én samenwerken
-
Teamfit
Keuzemogelijkheden:
-
Voldoet volledig (20 pt)
-
Voldoet enigszins (10 pt)
-
Voldoet niet (0 pt)
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop Apply now bovenaan deze pagina
Je sollicitatie dient uiterlijk 19 december 2025 om 10.45 uur door ons te zijn ingediend, voorzien van een motivatie (waarin wordt toegelicht hoe aan de eisen en gunningscriteria wordt voldaan) en twee referenties. Wij ontvangen je gegevens graag minimaal één werkdag vóór de sluitingsdatum.