Campagne Marketeer (ZZP)

december 10, 2025
55 - 75
Application ends: december 11, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Dit ga je doen

Binnen het team Acquisitie maken wij het kiezen voor de trein eenvoudig. Wij verleiden nieuwe reizigers met inspirerende paid media campagnes om vaker de trein te nemen.

Als campagnemarketeer heb je veel invloed en vrijheid, van het briefen van bureaus tot aan de uitwerking van de campagnes. Je zorgt ervoor dat bureaus tijdig worden gebrieft, beoordeelt creatieve concepten en mediaplannen en bewaakt de uitvoering van de campagnes. Daarnaast stuur je bij op basis van tussentijdse evaluaties om de doelstellingen te behalen.

In deze rol werk je nauw samen met de CRM-specialist, content specialist, data-analist en andere campagnemarketeers binnen het team. Ook stem je af met diverse stakeholders zoals Legal, andere clusters en andere teams in RC Consument. Dit alles vindt plaats binnen een dynamische omgeving vol kansen om onze producten nog beter in de markt te zetten.

Je werkzaamheden:

1. Livegang doelgroepen campagne (ouderen of jongeren)

  • Briefing met de bureaus (media/reclame);
  • Beoordeling concept ontwikkeling en uitwerking van middelen voor livegang;
  • Beoordelen van het paid media plan;
  • Briefen & uitwerking van de interne media;
  • Inregelen campagne dashboard;
  • Bijsturen campagne op basis van de resultaten om doelstellingen te behalen.

2. Voorbereiding livegang Weg=Weg Zomer

  • Briefing met het bureau (media/reclame);
  • Beoordeling concept ontwikkeling en uitwerking van middelen voor livegang;
  • Beoordelen van het paid media plan;
  • Briefen & uitwerking van de interne media.

Hier ga je werken

Op de afdeling ComIT, gevestigd op het hoofdkantoor in Utrecht, werken commerciële en IT-professionals in multidisciplinaire teams samen. We hanteren een Agile mindset en werken volgens Scrum. We zijn ondernemend, zelforganiserend en continu gericht op leren, ontwikkelen en verbeteren zodat we een wendbare werkomgeving creëren. Zo kunnen wij nu en in de toekomst voldoen aan de steeds veranderende behoeften van onze reizigers.

Binnen ComIT maak je deel uit van het team Acquisitie. Zoals de naam al aangeeft, krijgen wij energie van het werven van nieuwe abonnementhouders. We helpen reizigers om voordelig, flexibel én duurzaam te reizen. Ons team behoort tot het Resultaatcluster Consument, dat bestaat uit 12 teams en zich richt op het behalen van KPIs voor bestaande en potentiële NS-abonnementhouders en verkoop van losse tickets in de consumentenmarkt.

Dit zijn de eisen

Jij bent gespecialiseerd in (online) marketingcommunicatie en acquisitiemarketing. Daarnaast breng je mee:

  • Minimaal een afgeronde HBOopleiding, bij voorkeur richting een marketing-gerelateerde studie;
  • Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring als campagnemarketeer waarbij je van A tot Z (van briefing tot eindbeoordeling) betrokken was;
  • Je hebt minimaal 2 jaar in een corporate-organisatie gewerkt;
  • Ervaring met het aansturen van reclame- en mediabureaus;
  • Brede kennis van e-mailmarketing (ervaring met Selligent is een pré);
  • Inhoudelijke kennis over de juiste inzet, impact en invulling van media en middelen, met een focus op online. Je weet hoe je de inzet van paid en owned media kunt optimaliseren (bijvoorbeeld met a/b-testen);
  • Ervaring met grote campagnes met veel impact (TV, Radio etc);
  • Een duidelijke visie op data-driven marketing. Je hebt ervaring met gepersonaliseerde communicatie. Je durft je visie ook uit te dragen naar de organisatie;
  • Enige kennis van analytics tooling (Google Analytics);
  • Kennis van de consumentenmarkt, markttrends en ontwikkelingen;
  • Ervaring met agile werken is een pre;
  • Je bent flexibel en kunt onder druk projecten managen;
  • Je bent ondernemend, analytisch, proactief, enthousiast en je denkt commercieel.

Op NS kun je rekenen

Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.

Eisen (verplicht)

  • Opleiding

    • Je beschikt over minimaal een afgeronde HBO-opleiding, bij voorkeur marketing-gerelateerd.

  • Werkervaring

    • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring als campagnemarketeer van A tot Z (briefing t/m eindbeoordeling).

    • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring als campagnemarketeer binnen een corporate organisatie.

  • Taalvaardigheid

    • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal (mondeling én schriftelijk).

  • Aansturen externe partijen

    • Ervaring met het aansturen van reclame- en mediabureaus.

  • Kennis & tools

    • Enige kennis van analytics tooling (zoals Google Analytics).

  • Brede kennisgebieden

    • Je beschikt over brede kennis van e-mailmarketing.

  • Uurtariefvoorwaarden

    • Je uurtarief voldoet aan:

      • Het tarief is niet hoger dan het maximaal all-in uurtarief van de aanvraag.

      • Geen indexatie van het uurtarief gedurende max. 24 maanden.

         

  • Inhuurvoorwaarden NS

    • De aanbieding bevat een aanvraag-specifiek voorblad met beoordelingscriteria en toelichting.

    • Je gaat akkoord met achtergrondonderzoek (VOG, geheimhoudingsverklaring, integriteitsverklaring, vragenlijst) vóór start.

    • Je gaat akkoord met afsluiten van benodigde beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering.

    • Je bent de afgelopen 2 jaar niet in dienst geweest bij NS met een arbeidsovereenkomst.

  • Voorwaarden NS Inhuurdesk

    • Je hebt de werkwijze en voorwaarden gelezen via de opgegeven link en gaat hiermee akkoord.

Wensen (voordeelpunten)

  • Ervaring met tools

    • Je beschikt over ervaring met Selligent (Ja = 10 punten / Nee = 0 punten).

  • Campagne-ervaring

    • Je hebt ervaring met grote campagnes met veel impact op zowel online als offline kanalen (met toelichting op voorblad).

  • Agile werken

    • Je beschikt over ervaring met agile werken (Ja = 10 punten / Nee = 0 punten).

Interesse?

Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop Apply now bovenaan deze pagina

Je sollicitatie dient uiterlijk 11 december 2025 om 12.00 uur door ons te zijn ingediend, voorzien van een motivatie (waarin wordt toegelicht hoe aan de eisen en gunningscriteria wordt voldaan) en twee referenties. Wij ontvangen je gegevens graag minimaal één werkdag vóór de sluitingsdatum.