Organisatietekst
De Werkorganisatie Druten Wijchen werkt voor twee gemeenten, met ieder hun eigen bestuur, gemeenteraden en ambities. Om dit in goede banen te leiden werken we met zelforganiserende teams met veel eigen verantwoordelijkheid. In onze organisatie telt iedereen mee, ongeacht achtergrond, leeftijd, opleiding en werkervaring. De cultuur is open, informeel en positief.
Opdracht
De Werkorganisatie Druten Wijchen is op zoek naar een Consulent Inkomen die ons tijdelijk kan ondersteunen vanwege ziektevervanging.
Als Consulent Inkomen krijg je de volgende taken:
- Je beoordeelt aanvragen op grond van de Participatiewet, met name voor statushouders;
- Je werkt nauw samen met de inburgeringsconsulenten;
- Je maakt rapportages en beschikkingen;
- Je verricht voortgangsgesprekken, rechtmatigheidsheronderzoeken en voert mutaties door;
- Je verstrekt voorlichting op het gebied van inkomensvoorzieningen en beantwoordt vragen en klachten van klanten;
- Je signaleert probleemsituaties van klanten en zoekt naar verbetermogelijkheden;
- Je stimuleert en bevordert de zelfredzaamheid van de klant;
- Je werkt samen met samenwerkingspartners, zoals Vluchtelingenwerk en Werkbedrijf Rijk van Nijmegen;
- Je beheert je eigen caseload en bent eerste aanspreekpunt voor jouw klanten;
- Je verricht waar nodig fraudeonderzoeken.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Consulent Inkomen bij een gemeente;
2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite 4 Sociaal Domein (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan);
3. Aantoonbaar bereid om minimaal 2 dagen per week te werken op de locatie Wijchen (Benoem dit duidelijk in het cv);
4. Uiterlijk beschikbaar per 5 januari 2025 voor 32 uur per week gedurende de gehele opdracht, inclusief eventuele verlengingen.
Gunningscriteria
5. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (20 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als consulent inkomen bij een gemeente (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het behandelen van aanvragen van statushouders (40 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
– Je bent open, optimistisch, ondernemend en verbindend;
– Je hebt een goed analytisch en oplossingsgericht vermogen;
– Je werkt graag samen, bent aanspreekbaar en durft anderen ook aan te spreken;
– Je bent ervaren in het hanteren van een integrale aanpak;
– Je bent in staat in teamverband, maar ook zelfstandig, planmatig en gestructureerd te werken.
Benodigd aantal professionals
1.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als één document achter het cv.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: N.t.b.
Is hybride werken mogelijk: In overleg / Onderlinge afstemming.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 18 december 2025.
Interesse? Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Nee
Je sollicitatie dient uiterlijk 16 december 2025 om 09.00 uur door ons te zijn ingediend, voorzien van een motivatie (waarin wordt toegelicht hoe aan de eisen en gunningscriteria wordt voldaan) en twee referenties. Wij ontvangen je gegevens graag minimaal één werkdag vóór de sluitingsdatum.