Grond en Ontwikkeling – Senior Functioneel beheerder APEX/WVS

december 5, 2025
4500 - 7400
Application ends: december 15, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Opdrachtomschrijving

Als senior functioneel beheerder maak je deel uit van een Agile functioneel beheerteam binnen het I-Domein. Je wordt ingezet op het beheer van de verschillende informatievoorzieningen die worden gebruikt binnen de gemeente Amsterdam, specifiek het werkvoorraadsysteem (APEX WVS). Je werkt samen met andere IV-disciplines in een accountteam waar je uitvoering geeft aan beheeropdrachten rondom de diverse applicaties die onder je beheer vallen. Je zal werkzaam zijn bij afdeling Erfpacht & Uitgifte. Kennis van het Amsterdamse erfpachtstelsel is zeer wenselijk. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste en veelzijdige senior functioneel beheerder met meer dan 6 jaar ervaring in het beheer van informatievoorzieningen.

Werkzaamheden

  • Regisseert en organiseert de dienstverlening voor zowel nieuwe behoeften als voor bestaande informatievoorziening;
  • Vertegenwoordigt het FB team binnen het account en fungeert als scharnierpunt naar dit team;
  • Bewaakt de kwaliteit en voortgang van afgesproken werkzaamheden voor het account;
  • Volgt de ontwikkelingen in de markt en in de stad om zo goed mogelijk aan te sluiten bij de behoeften van de klant;
  • Ondersteunt het inzicht en overzicht in de prestaties van IV voor het account;
  • Draagt bij aan het behalen van de accountdoelen (welke gekoppeld zijn aan de jaarlijks opgestelde werkplan van de business van Grond en Ontwikkeling.

Gemeentelijke organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

De afdeling Informatievoorziening werkt voor het hele Cluster Ruimte en Economie en voorziet burgers, bedrijven en bezoekers van Amsterdam van informatie. Deze informatie is hoofdzakelijk gericht op erfpacht. We stellen de informatie ook beschikbaar voor onze stedelijke collegas en externe ketenpartners. In toenemende mate voorzien we zelfs apparaten van informatie. Dat doen we met softwaretoepassingen, gegevensbestanden en documentverzamelingen. Binnen Informatievoorziening Erfpacht en Uitgifte verzorgt het VES team het beheer en ontwikkeling van applicaties op het gebied van de directie Erfpacht & Uitgifte. De medewerkers uit het team werken volgens het Agile model binnen in meerdere multidisciplinaire teams. Binnen deze Agile-teams vindt zowel de vernieuwing als het reguliere beheer op de applicaties plaats.

Eisen

  • Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam?
  • De kandidaat van de voorlopig winnende Inschrijver (voornemen tot gunnen opdracht) moet op het moment van de start van de opdracht in loondienst zijn van de Inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen).
  • U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende HBO of WO-diploma in een relevante richting (technisch)bedrijfskundig en/of informatica/informatiekunde).
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van APEX in combinatie met werkvoorraadsystemen en erfpachtapplicaties, zoals Hermes.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over (diepgaande) kennis van SQL (complexe queries kunnen lezen, schrijven en mogelijk verbeteren).

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur kennis van verschillende datakoppelingen (API, Berichtenverkeer).
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur kennis van applicatietesten. 
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 6 jaar werkervaring als functioneel beheerder, bij voorkeur bij een overheidsinstantie in het ruimtelijk domein.
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur kennis en ervaring met projectmatig werken, Lean, Agile werken en de scrummethodiek. 

Interesse?

Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop Apply now bovenaan deze pagina.

Je sollicitatie dient uiterlijk 15 december 2025 om 14.00 uur bij ons binnen te zijn, voorzien van motivatie en minimaal twee referenties.
We ontvangen jouw gegevens graag minimaal één werkdag vóór de sluitingsdatum.