Organisatie
Tussen Amsterdam en Utrecht ligt gemeente De Ronde Venen. Een groene oase in een waterrijk gebied met acht kleurrijke dorpen, waar zo’n 45.000 mensen met plezier wonen en werken.
In Mijdrecht staat het gemeentehuis. De thuishaven van ruim 300 hardwerkende en betrokken collega’s. ‘Samen voor elkaar’ klinkt door de gangen. Het is de essentie van de organisatieontwikkeling die onze organisatie toekomstbestendig maakt.
Opdracht
Wie de Vinkeveense Plassen kent, weet hoe bijzonder dit gebied is. Een mozaïek van water, legakkers, eilanden en natuur, waar rust en recreatie elkaar ontmoeten. Watersporters, natuurliefhebbers en bewoners voelen zich er evenzeer thuis. Maar juist die veelzijdigheid maakt het gebied ook kwetsbaar. De balans tussen natuur, recreatie, veiligheid en ontwikkeling vraagt om zorgvuldige keuzes en doordacht beleid.
De Vinkeveense Plassen staan voor grote opgaven: het herstellen van de balans tussen gebruik en bescherming, het tegengaan van illegale bebouwing, het versterken van toezicht en handhaving en het toekomstbestendig maken van het gebied binnen de kaders van de Omgevingswet.
In deze dynamiek speel jij als Projectleider Vinkeveense Plassen een sleutelrol. Jij brengt overzicht, visie en richting in een speelveld waar belangen uiteenlopen en waar besluiten een grote impact hebben op mens, milieu en bestuur.
De komende jaren pak jij de regie op een aantal omvangrijke trajecten en werk je samen met collega’s onder andere aan:
- de procesopvolging van de recente motie inzake het bestemmingsplan
- het reparatiebesluit van het bestemmingsplan Vinkeveense Plassen, waaronder de verwerking van de amendementen.
- de integrale coördinatie en behandeling van de aangenomen 18 moties.
- het opstellen van verweerschriften naar aanleiding van circa 50 beroepsschriften.
- het uitwerken van uitgangspunten en aanvullende beleidsregels voor bouw en gebruik op de plassen.
- actualisatie van de VVP-verordening.
- de transitie van bestemmingsplan VVP25 naar een omgevingsplan, in nauwe samenwerking met het team Omgeving.
Daarnaast zorg je binnen de werkafspraken van gemeente De Ronde Venen voor integrale verbinding tussen beleid, vergunningverlening, toezicht en informatievoorziening. Je ondersteunt collega projectleiders, casemanagers, vergunningverleners en handhavers met jouw kennis, zodat beleidsdoelen daadwerkelijk zichtbaar worden in de uitvoering.
Kortom: jij bent de schakel tussen visie en praktijk, iemand die koers houdt, verbindt en richting geeft aan ruimtelijke kwaliteit in één van de meest bijzondere gebieden van Nederland.
Jouw deskundigheid
Je hebt aantoonbare ervaring met beleid en planprocessen binnen het brede ruimtelijke domein, bij voorkeur binnen een gemeentelijke organisatie. Je weet hoe je bestuurlijke wensen vertaalt naar visie, beleid en concrete werkwijzen, zonder de kwaliteit of de uitvoerbaarheid uit het oog te verliezen.
Je beschikt over een sterk analytisch vermogen, hebt affiniteit met juridische procedures en begrijpt hoe deze het beleid en de besluitvorming beïnvloeden.
Je weet de samenhang te zien tussen beleidskeuzes, juridische consequenties en maatschappelijke belangen.
Vereisten/ knock-outcriteria
1. Je hebt een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in sociale geografie, planologie, ruimtelijke ordening, (omgevings)recht of management
2. Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider ruimtelijk domein binnen een gemeente;
3. Minimaal 5 jaar werkervaring met het adviseren en maken van bestuurlijke besluiten binnen een gemeente en dynamisch politiek bestuurlijke context;
4. Aantoonbare werkervaring met een bestemmingsplan en beleid van plassengebieden;
Gunningscriteria
5. Minimaal 10 jaar werkervaring als projectleider ruimtelijk domein binnen een gemeente;
6. Minimaal 5 jaar werkervaring met het adviseren en maken van bestuurlijke besluiten binnen een gemeente en dynamische politieke context;
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met ruimtelijke processen/bestemmingsplan van plassengebieden;
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- resultaatgericht
- verbindend
- politiek bestuurlijk sensitief
- nauwkeurig werkend
- samenwerking
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Voor kantoor functies waarin het mogelijk is om op afstand te werken, is 50% thuiswerken gebruikelijk. Het kan voorkomen bij een specifieke opdracht dat aanwezigheid op kantoor verplicht is op meerdere of alle werkdagen.
Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland donderdag 18 december tussen 9:30 uur en 12:00 uur.
Interesse? Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
Reactietermijn
Je sollicitatie dient uiterlijk 9 december om 09.00 uur door ons te zijn ingediend, voorzien van een motivatie (waarin wordt toegelicht hoe aan de eisen en gunningscriteria wordt voldaan) en twee referenties. Wij ontvangen je gegevens graag minimaal één werkdag vóór de sluitingsdatum.