Controller infrabeheer, vastgoed en interne dienstverlening

december 5, 2025
6200 - 9000
Application ends: december 15, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.

Opdracht
Als controller bij Gemeente Houten ben je meer dan een cijferexpert: je bent een sparringpartner voor teammanagers. Je adviseert gevraagd én ongevraagd over beleidsontwikkelingen en bedrijfsvoering, ontwikkelt financiële kaders en zorgt dat deze goed landen in de organisatie. Daarnaast lever je een actieve bijdrage aan de doorontwikkeling van onze vakgroep Control en help je mee om processen slimmer en efficiënter te maken.

Gemeente Houten zoekt naar een ervaren controller voor de afdelingen infrabeheer, vastgoed en interne dienstverlening om ons te helpen de jaarrekening op goede wijze te doorlopen. We vullen deze opdracht tijdelijk in, in afwachting van een vaste medewerker die we in de aankomende periode gaan werven. De nadruk in deze functie ligt in de aankomende periode bij de afdelingen infrabeheer en vastgoed.

Waarom Houten? Omdat wij geloven in korte lijnen, open deuren en ruimte voor initiatief. Bij ons krijg je de kans om écht impact te maken: jouw adviezen dragen direct bij aan een toekomstbestendige gemeente. We combineren denken met doen, schakelen snel en zoeken samen naar innovatieve oplossingen. Persoonlijk contact staat centraal – met collega’s, inwoners en partners.

Vereisten / knock-outcriteria

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als controller of financieel adviseur in het infrabeheer en vastgoed;
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.

Gunningscriteria

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur of controller binnen infrabeheer en vastgoed binnen een gemeentelijke organisatie (30 punten);
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Financiën (20 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de P&C cyclus binnen een gemeentelijke organisatie (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van stukken voor een jaarrekening in een overheidsinstelling (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je bent een verbinder die eigenaarschap toont en zelfstandig initiatief neemt;
  • Je bent analytisch sterk en denkt in mogelijkheden;
  • Je bent communicatief vaardig en overtuigend in je advies;
  • Je hebt affiniteit met procesverbetering en doorontwikkeling van systemen.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Is hybride werken mogelijk: ja, in overleg.

Planning
De gesprekken zijn gepland op donderdag 18 december 2025 tussen 13.00 uur en 16.00 uur.

Interesse? Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

  • De kandidaat dient over een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te beschikken en het origineel te kunnen tonen, maximaal 6 maanden oud.

Je sollicitatie dient uiterlijk 15 december 2025 om 09.00 uur door ons te zijn ingediend, voorzien van een motivatie (waarin wordt toegelicht hoe aan de eisen en gunningscriteria wordt voldaan) en twee referenties. Wij ontvangen je gegevens graag minimaal één werkdag vóór de sluitingsdatum.