Organisatie
Geef een impuls aan het team Financiën en Control van de gemeente Soest.
Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn.
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.
Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.
Opdracht
De Adviseur Financiën en Control voor de fysieke leefomgeving gaat volgende opdrachten uitvoeren:
- Het uitvoeren van een onafhankelijke analyse van de bestaande financiële processen binnen de fysieke leefomgeving.
- Het identificeren van sterke punten, risico’s en verbeterpunten en het opstellen van een schriftelijk analyseverslag
- Het opstellen van adviesdocument(en) ten aanzien van verbeteringen in sturing, financiële beheersing en verantwoording met betrekking tot verschillende calculatiedossiers. De opdrachtnemer opereert hierbij onafhankelijk en maakt eigen keuzes in methodiek en aanpak.
Te behalen resultaten
- Een schriftelijke analyse van de financiële processen binnen de fysieke leefomgeving met duidelijke sterke punten, risico’s en verbetermogelijkheden.
- Adviesrapport met aanbevelingen voor verbetering van sturing, beheersing en verantwoording.
- Concreet geformuleerde verbetervoorstellen voor de verschillende calculatiedossiers.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in financiële richting, bedrijfseconomie, bestuurskunde of accountancy;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur/controller binnen een gemeente, waarvan minimaal 3 jaar voor de fysieke leefomgeving;
3. Uiterlijk beschikbaar per 15 december 2025 voor minimaal 32 uur in de week.
Gunningscriteria
4. Aantoonbare werkervaring met het optimaliseren van financiële processen en adviseren over het opstellen van calculatiedossiers (60 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met BBV en wet- en regelgeving rondom lokale heffingen (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met iFinanciën (20 punten).
Competenties
– Plannen en organiseren;
– Analytisch denkvermogen;
– Zowel schriftelijke- als communicatieve vaardigheden;
– Pro actieve houding;
– Gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 12 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 10 december 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.