ICT Technisch Projectleider (ZZP)

december 2, 2025
72 - 97
Application ends: december 10, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
Rijswijk is een groeigemeente in de directe nabijheid van grote steden als Den Haag en Delft, en koestert zijn eigenheid. Rijswijk groeit. Het aantal inwoners steeg in zes jaar tijd van 49.000 in 2016 naar 57.000 in 2022. De groei gaat na 2022 door. De stad is modern én historisch maar ook druk én rustig, grijs én groen. Rijswijk biedt een interessante werkomgeving in het ‘stedelijke hart’ van de Randstad. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven.

De ambtelijke organisatie telt ca. 500 interne medewerkers en ongeveer 200 externe medewerkers. Rijswijk is een organisatie die wordt getypeerd door een familiaire sfeer, korte lijnen, veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen initiatief. We kennen binnen de gemeentelijke organisatie vier kernwaarden: Toewijding, Betrokkenheid, Betrouwbaarheid en Deskundigheid die leidend zijn in ons dagelijks handelen.

Met de groei van de stad zal ook de organisatie een schaalsprong moeten doormaken. Zodanig dat we als organisatie in de pas lopen met de ontwikkeling die Rijswijk als stad doormaakt. En we garant blijven staan voor een goede uitvoering van onze taken.

Opdracht
De gemeente Rijswijk heeft een Cloudstrategie opgesteld (o.a. de VerSaaSing van de on-premise applicaties) voor het uitvoeren van diverse ICT projecten. Voor het realiseren van deze I-projecten is het noodzakelijk om een tijdelijke ICT Technische projectleider aan te stellen voor het ontwerpen, realiseren, testen, in productie brengen en overdragen naar de beheerorganisatie (Functioneel beheer) van de diverse VerSaaSde taakspecifieke applicaties. De technische werkzaamheden worden door de ICT technisch projectleider zelfstandig en zonder toezicht uitgevoerd.

Specifieke taken voor deze opdracht:

  • Opstellen technische PvA, projectbegroting en het beheren van de technische projectplanning;
  • Uitvoeren van de cloud readyness check (CRC);
  • Uitvoeren van technische impactanalyse;
  • Opzetten en beheren van het projectdossier;
  • Opzetten en beheren van issue logs, wijzigingsverzoeken, risico logs, actielijsten en besluiten;
  • Ondersteuning bij het opstellen van periodieke voortgangsrapportages;
  • Signaleren van issues en formuleren van verbeteringen/oplossingen;
  • Bewaken standaarden en procedures van het project;
  • Bewaken tijdige opvolging door actiehouders;
  • Voorbereiding en vastlegging van vergaderingen en bijeenkomsten;
  • Opstellen technisch testrapport en documentatie;
  • Overdracht en oplevering aan beheerorganisatie;
  • Opstellen van voortgangsrapportage via de applicatie SEM;
  • Opstellen van het dechargerapport;
  • Zorgt voor uitvoering van het technisch project en communicatie met ICT leveranciers.

Op te leveren producten:
– PvA en deelplanning;
– CRC check;
– Impactanalyse;
– Geaccepteerde en werkende technische koppelingen;
– Technisch testrapport;
– Documentatie;
– Overdracht en oplevering aan beheerorganisatie;
– Voortgangsrapportages;
– Dechargerapport.

Vereisten / knock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.
2. Per 5 januari 2026 voor 16 uur per week beschikbaar voor de gehele duur van de opdracht inclusief eventuele verlengingsoptie(s);
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met het VerSaaSen van Taak specifieke applicaties;
4. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding Informatica, Bedrijfskundige Informatica of Technische Bedrijfskunde;
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als ICT technisch Projectleider/ specialist met ICT projecten in het Bedrijfsvoeringdomein en Dienstverleningsdomein binnen een gemeentelijke instelling;

Gunningscriteria
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als ICT Technisch Projectleider met het VerSaaSen van Taak specifieke applicaties binnen een gemeente (25 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als ICT Technisch Projectleider met het implementeren van koppelingen (berichtenverkeer) met Enable-U binnen een gemeente (25 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als ICT technisch Projectleider/ specialist met ICT projecten in het Bedrijfsvoeringdomein en Dienstverleningsdomein binnen een gemeentelijke instelling (35 punten);
9. In bezit van certificaten Agile Scrum, Prince2 en ITIL (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
– Goede analytische skills op het gebied van bedrijfsprocessen en informatievoorziening.
– Gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen.
– Goede communicatieve en sociale vaardigheden.
– Je kunt buiten de eigen opgave en kaders denken.
– Samenwerkings- en resultaatgericht, flexibel (aanpassingsvermogen), praktisch, klantgericht.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 17 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 15 december 2025 bericht.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 10 december 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.