Projectmanager ICT-transitie(ZZP)

december 2, 2025
80 - 100
Application ends: december 11, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Projectmanager ICT-transitie

De opdracht

De opdrachtnemer begeleidt en realiseert de transitie van de huidige ICT-dienstverlener naar de nieuw gecontracteerde leverancier. De werkzaamheden zijn gericht op het behalen van afgesproken resultaten. De opdrachtnemer bepaalt hierbij zelf de wijze van uitvoering, werkmethoden en aanpak.

De opdracht omvat in ieder geval:

  • Het opstellen van een transitieaanpak of -plan.

  • Het organiseren en afstemmen van activiteiten tussen betrokken partijen, zoals de huidige leverancier, nieuwe leverancier, ICT WBW en gemeenten.

  • Het signaleren van risicos en adviseren over mitigerende maatregelen.

  • Het bewaken van de voortgang op basis van de eigen planning.

  • Het op de hoogte houden van de opdrachtgever en betrokken partijen over relevante ontwikkelingen en het verstrekken van voortgangsinformatie die bijdraagt aan tijdige besluitvorming.

  • Het opstellen van een eindrapportage met bevindingen, resultaten en aanbevelingen.

Resultaten (deliverables)

  • Een gedragen, uitvoerbare transitiestrategie of -aanpak.

  • Een overzicht van risicos en voorgestelde beheersmaatregelen.

  • Gecoördineerde overdracht tussen leveranciers, inclusief afspraken en activiteiten.

  • Voortgangsinformatie gedurende de looptijd, waarbij vorm en frequentie door de opdrachtnemer wordt bepaald.

  • Een eindrapportage met gerealiseerde resultaten en aanbevelingen voor vervolgstappen.

Profiel kandidaat / opdrachtnemer

De kandidaat beschikt over:

  • Aantoonbare ervaring met ICT-transities tussen leveranciers.

  • Meer dan 10 jaar ervaring binnen gemeentelijke of vergelijkbare publieke organisaties.

  • Ervaring met aanbestedingen en implementatie van ICT-dienstverlening.

  • Kennis van ITIL-processen en leveranciersregie.

  • Ervaring binnen een shared service- of regieorganisatie.

  • Ervaring met cloudmigraties en hybride ICT-omgevingen.

  • Relevante projectmanagementcertificeringen, zoals PRINCE2 of IPMA.

  • Ervaring met een complex stakeholderveld, inclusief meerdere gemeenten en leveranciers.

Competenties

De kandidaat beschikt over de volgende competenties:

  • Resultaatgericht

  • Communicatief sterk

  • Analytisch en gestructureerd

  • Organisatiesensitief

  • Zelfstandig opererend met focus op kwaliteit

  • In staat overzicht te houden in complexe omgevingen

Beoordeling en inzetbaarheid

Bij de beoordeling wordt gekeken naar:

  • Aantoonbare ervaring met ICT-transities tussen leveranciers.

  • Meer dan 10 jaar ervaring binnen gemeentelijke of vergelijkbare publieke organisaties.

  • Ervaring met aanbestedingen en implementatie van ICT-dienstverlening.

  • Kennis van ITIL-processen en leveranciersregie.

  • Inzetbaarheid op korte termijn voor gemiddeld 36 uur per week gedurende de opdrachtperiode.

  • Ervaring binnen een shared service- of regieorganisatie.

  • Ervaring met cloudmigraties en hybride ICT-omgevingen.

  • Relevante projectmanagementcertificeringen.

  • Ervaring met een complex stakeholderveld.

  • De mate waarin de kandidaat beschikt over de genoemde competenties wordt beoordeeld op basis van CV, motivatie en eventueel een persoonlijk gesprek.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop Apply now bovenaan deze pagina.

Je sollicitatie dient uiterlijk 11 december om 09.00 uur door ons te zijn ingediend, voorzien van een motivatie (waarin wordt toegelicht hoe aan de eisen en gunningscriteria wordt voldaan) en twee referenties.
Wij ontvangen je gegevens graag minimaal één werkdag vóór de sluitingsdatum.