Casemanager Omgevingsvergunningen

december 2, 2025
3500 - 5700
Application ends: december 9, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
Kaag en Braassem is een kleine organisatie in een uitgestrekt gebied, midden in het Groene Hart. De gemeente telt elf dorpskernen rondom het vele groen, mooie molens én de twee grote wateren het Braassemermeer en de Kagerplassen. Sport, verenigingsleven, bloementeelt en hart voor historie zijn enkele kenmerken van de gemeente en haar inwoners. 

Opdracht
Als ervaren Casemanager Omgevingsvergunningen handel je vergunningaanvragen van begin tot eind af. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het volledige casemanagement van de vergunningverlening: van vooroverleg en initiatief tot en met het besluit op een aanvraag om een omgevingsvergunning. Je voorziet inwoners en ondernemers van de juiste informatie wanneer zij controleren of hun situatie een vergunning vraagt en controleert aanvragen aan relevante wet- en regelgeving.

Je bent een proactieve en flexibele denker die goed kan samenwerken en beschikt over een sterk analytisch vermogen. Mogelijkheden en kansen zijn jouw uitgangspunt, ook als iets niet direct lukt. Als ervaren vergunningverlener heb je de wensen van de aanvragers snel in beeld en kun je deze uitstekend vertalen naar klantgerichte oplossingen, met oog voor tegenstrijdige belangen en een haalbaar resultaat. Je adviseert waar nodig het management en bestuur en stelt je flexibel op vanuit de “ja mits”-gedachte, denkend op een positieve en proactieve manier mee. Sterke en transparante communicatieve vaardigheden zijn hierbij essentieel.

Je brengt flexibiliteit in je werk mee: wanneer de werkdruk hoog is, kun je extra uren maken; wanneer het rustiger is, werk je minder uren. Dit maakt de opdracht ideaal voor een bureau met een pool van casemanagers die worden ingezet bij verschillende gemeenten.

Wat ga je doen?

  • Jij bent hét aanspreekpunt voor (aan)vragen over omgevingsvergunningen:
  • Je coördineert vergunningsaanvragen van A tot Z; inwoners, initiatiefnemers, maar ook collega’s kloppen bij jou aan voor een omgevingsvergunning, vragen en advies.
  • Je bewaakt de termijnen van een vergunningaanvraag en voert een integrale toetsing uit op basis van onder andere het Omgevingsplan. Dit kan gaan om omgevingsvergunningen, voor bijvoorbeeld een uitbouw, een projectontwikkelaar die meerdere woningen bouwt of een kapvergunning.
  • Je bent een netwerker en stemt waar nodig af met bijvoorbeeld de brandweer en de omgevingsdienst om tot een integrale afweging te komen voor de vergunning.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten;
2. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau Bouwkunde;
3. Afgeronde opleiding ABW 1;
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als casemanager vergunningverlening/bouwplantoetser binnen een gemeente;
5. Uiterlijk beschikbaar per 1 januari 2026 voor gemiddeld 28 uur per week met flexibiliteit in drukke/rustige periodes;

Gunningscriteria
6. Een afgeronde opleiding AWB 2 (20 punten);
7. Een aanvullende opleiding/cursus op het gebied van de omgevingswet (15 punten);
8. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 12 jaar als Casemanager Omgevingsvergunningen/Bouwplantoetser (30 punten);
9. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het behandelen van politiekgevoelige aanvragen, benoem dit in het cv (25 punten);
10. Aantoonbare kennis van CLO (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
– Gestructureerd;
– Stressbestendig;
– Communicatief vaardig;
– Proactief;
– Analytisch denkvermogen;

Functieschaal
Deze functie heeft een maximum uurtarief van €90,- per uur.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 11 december 2025, vanaf 15.00 uur.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 9 december 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.