Regisseur Gezinsveiligheid team Veiligheid&Advies

december 2, 2025
4200 - 6600
Application ends: december 12, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Conform de aangepaste afspraken rondom payrolling voor gemeenten, is het niet mogelijk op te reageren via een payroll constructie.

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
Je komt te werken binnen de afdeling Jeugd en Onderwijs, in het team Veiligheid & Advies. Dit team opereert binnen het Sociaal Domein en werkt nauw samen met lokale teams, Veilig Thuis, politie, onderwijs, Wmo, participatie en Schuldhulpverlening.
Onze samenwerking kenmerkt zich door korte lijnen, een open cultuur en een gezamenlijke focus: het realiseren van duurzame veiligheid voor kinderen en gezinnen in Zoetermeer.

Opdracht
Als Regisseur Gezinsveiligheid werk je in gezinnen waar de regie tijdelijk niet meer bij de Lokale Teams kan blijven vanwege acuut of structureel onveilige situaties. Jij brengt samen met het gezin, het netwerk en professionals in kaart welke risico’s er spelen en welke stappen nodig zijn om veiligheid te bereiken. Dit leg je vast in een veiligheidsplan of gezinsplan, waarin je prioriteiten stelt, doelen formuleert en interventies coördineert.

Een van de methodieken waarmee je kunt werken is Signs of Safety en je maakt gebruik van risicotaxaties zoals de ARIJ. Je stimuleert het gezin en hun netwerk om actief deel te nemen en bewaakt de voortgang, ook wanneer druk of escalatie toeneemt. Bij dreigende onveiligheid onderneem je direct actie en schakel je zo nodig op naar de Jeugdbeschermingstafel.

Je werkt intensief samen met o.a. politie, Veilig Thuis, onderwijs, Wmo, participatie, schuldhulpverlening en interne collega’s binnen het Sociaal Domein. Je bent het eerste aanspreekpunt gedurende de periode dat jij de regie voert en zorgt dat alle betrokkenen aansluiten op één gezamenlijk plan: 1Gezin1Plan.

Als de veiligheid weer stabiel genoeg is, draag je de casus zorgvuldig over aan de gezinsregisseur van het Lokale Team. Daarbij draag je zorg voor duurzame borging en terugvalpreventie in het gezin en netwerk.

Vereisten / knock-out criteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.)
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring Jeugdwet in de afgelopen 6 jaar vanuit de in complexe problematiek of veiligheidscasussen;
3. Een goedgekeurde registratie in het register: Stichting Kwaliteitsregister Jeugd (In de kamer Jeugdzorgwerker of Jeugd- en Gezinsprofessional). Benoem in het cv dit nummer en de registratiedatum. 

Gunningscriteria
4. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding SPH of MWD (10 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de Jeugdzorg in de afgelopen 6 jaar (40 punten)
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de sociale kaart van Zoetermeer. Licht dit duidelijk toe in het cv (10 punten);
7. Aantoonbare kennis in pedagogiek, ontwikkelingspsychologie en hulpverleningsmethodieken, duidelijk weergegeven in het cv middels 1 referentie project of afgeronde opleiding (30 punten);
8. Uiterlijk beschikbaar per 2 januari 2026 voor 32-36 uur per week  (10 punten).

Competenties
– Communicatieve- en  motiverings -en onderhandelingsvaardigheden;
– Stressbestendigheid;
– Flexibel gedrag;
– Improvisatie vermogen;
– Samenwerken;
– Organisatiesensitiviteit en omgevingsbewustheid;
– Analytische vaardigheden;
– Daadkrachtig/slagvaardig.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 10 (nieuwe structuur).

Benodigd aantal professionals:
3.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 16 december 2025 tussen 09:00 uur en 17:00 uur.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 12 december 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.