Senior Adviseur Wonen, specifiek volkshuisvestingsprogramma (ZZP)

december 1, 2025
105 - 135
Application ends: december 12, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.

In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Opdracht
A. het opstellen van het Volkshuisvestigingprogramma Zwolle 2026 – 2030, dit in nauwe samenwerking met de gemeentelijke projectgroep, oplevering 31 december 2026 waarbij:
i. gebruik wordt gemaakt van de beschikbare woningmarktonderzoeken en analyses en het conceptvolkshuisvestingsprogramma STEC;
ii. de opgaven en keuzes in het volkshuisvestingsprogramma worden aangescherpt op basis van de Zwolse opgave en prioriteiten;
iii. de relatie wordt gelegd met bestaande beleidsstukken en projecten die lopen in Zwolle.
B. het opstellen van de uitvoeringsprogramma’s van het volkshuisvestigingsprogramma voor de thema’s Wonen Welzijn Zorg, Aandachtsgroepen en Opgave in de Stadsdelen, dit met de input van de betrokken beleidsadviseurs, waarbij:
i. het uitvoeringsprogramma inzichtelijk maakt welke acties worden ondernomen om de doelen te behalen en binnen welke termijn;
ii. we het netwerk van collega’s en partners die nodig zijn voor de uitvoering zo veel mogelijk aan board hebben;
iii. de opdrachtnemer als sparring partner optreed, meeschrijft aan het eindresultaat en waar nodig subonderdelen nader uitwerkt. 

Uitvoering van de opdracht

  1. Opdrachtnemer accepteert de opdracht en aanvaardt daarmee de volle verantwoordelijkheid voor het op juiste wijze uitvoeren van de overeengekomen werkzaamheden.
  2. Opdrachtnemer deelt zijn werkzaamheden zelfstandig in. Wel vindt, voor zover dat voor de uitvoering van de opdracht nodig is, afstemming met Opdrachtgever plaats in geval van samenwerking met anderen, zodat deze optimaal zal verlopen. Indien noodzakelijk voor de werkzaamheden richt Opdrachtnemer zich naar de arbeidstijden bij Opdrachtgever.
  3. Opdrachtgever verstrekt Opdrachtnemer alle bevoegdheid en informatie benodigd voor een goede uitvoering van de opdracht.
  4. Opdrachtnemer is bij het uitvoeren van de overeengekomen werkzaamheden geheel zelfstandig. Hij/zij verricht de overeengekomen werkzaamheden naar eigen inzicht en zonder toezicht of leiding van Opdrachtgever. Opdrachtgever kan wel aanwijzingen en instructies geven omtrent het resultaat van de opdracht.

Zelfstandigheid van de Opdrachtnemer

  1. De opdracht is een overeenkomst voor diensten tussen onafhankelijke bedrijven en niets in de opdracht maakt de Opdrachtnemer een werknemer van de Opdrachtgever.
  2. Opdrachtnemer zal meewerken bij het verstrekken van alle relevante informatie ter zake van feiten en omstandigheden die van belang zouden kunnen zijn voor Opdrachtgever en/of Opdrachtnemer om te weerleggen dat er sprake is van een dienstverband, als de Belastingdienst dit standpunt zou innemen. Opdrachtnemer gaat op voorhand ermee akkoord dat Opdrachtgever kopieën van de aangeleverde documentatie aan de Belastingdienst kan verstrekken. Deze medewerking van Opdrachtnemer geldt tot het moment dat de betreffende correcties definitief vaststaan. 
  3. Opdrachtnemer verklaart door ondertekening van deze overeenkomst dat Opdrachtnemer zich bewust is dat de werkzaamheden niet als werknemer worden verricht en dat zij geen beroep doet op alle mogelijke rechten die een werknemer wel heeft op basis van een arbeidsovereenkomst. Mocht de Belastingdienst (of een andere uitvoeringsinstantie) stellen dat Opdrachtnemer wel kwalificeert als werknemer, dan verklaart Opdrachtnemer door ondertekening van deze overeenkomst reeds af te zien van aanspraak op alle mogelijke werknemersregelingen zoals bijvoorbeeld vakantiedagen, pensioenopbouw, etc. Dit omdat beide partijen met deze opdracht beogen om geen dienstverband aan te gaan. 

Duur van de overeenkomst
De opdracht vangt aan in december 2025 en wordt aangegaan voor de duur van het opstellen van het Volkshuisvestingsprogramma Zwolle en het opstellen van de uitvoeringsprogramma’s, naar huidige inschatting is dat eind 2026.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsadviseur bij een gemeente;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met woningbouwprogrammering bij een gemeente;
3. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van meer dan 4 woonvisies, woonagenda’s of volkshuisvestingsprogramma’s.

Gunningscriteria
4. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsadviseur bij een gemeente (40 punten);
5. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur op het gebied van Wonen (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met locatieverkenning (10 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met woningcorporaties (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met woningontruimingen (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Communicatieve vaardigheden;
  • Beleidsanalyse & -ontwikkeling;
  • Zelfstandigheid & verantwoordelijkheid;
  • Flexibiliteit & aanpassingsvermogen;
  • Analytisch vermogen & flexibiliteit;
  • Project- en programmamanagement.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag t/m vrijdag

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op een nader te bepalen datum.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
  • Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 12 december 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.