Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!
In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.
Team
Team Publieke Veiligheid en Handhaving (PVH)
Opdracht
In januari 2024 is gestart met een gebiedsgerichte aanpak natuurbrandbeheersing gebied 1 binnen de gemeente Zeist. Deze bevindt zich momenteel in fase 2. In september 2025 is begonnen in fase 1 met gebied 2 en in 2026 volgen meer gebieden.
In fase 1 “Analyse en advies” wordt onderzocht welke maatregelen overwogen kunnen worden op het gebied van natuurbrandpreventie. Fase 2 “Duiding en haalbaarheid advies” richt zich op het prioriteren en toetsen van de haalbaarheid van de geadviseerde maatregelen. Hierbij is het nodig om met de betrokken stakeholders te komen tot een gedragen meerjarig uitvoeringsprogramma, gericht op het verlagen van het escalatierisico en/of de impact van een onbeheersbare natuurbrand. Fase 3 “Realiseren, beheren en evalueren” richt zich op het monitoren van de realisatie van het meerjarig uitvoeringsprogramma.
In samenwerking met de Veiligheidsregio Utrecht, de adviseur crisisbeheersing en andere interne adviseurs, maak je deel uit van een groot netwerk aan professionals die zich bezighouden met dit project. Daarnaast heb ook je veel contact met de Provincie Utrecht, gemeenten, terreinbeheerders en andere stakeholders in de gebieden.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider of adviseur binnen een overheidsinstelling; met werken in een gemeentelijke context;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een haalbaarheidsadvies met bijpassende maatregelen;
4. Aantoonbare werkervaring met het opstelling van een uitvoeringsprogramma;
Gunningscriteria
5. Uiterlijk beschikbaar per 2 januari 2026 (10 punten);
6. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal wo-niveau (5 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met zelfstandig processen begeleiden, faciliteren en begeleiden van multi-stakeholder bijeenkomsten (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring op het gebied maatschappelijke vraagstukken die gaan over ruimtelijke ordening en verschillende beleidsvelden raakt (20 punten);
9. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een overheidsinstelling (20 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met terreinbeheerders (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Ervaring binnen een politiek bestuurlijke omgeving;
- Sterk ontwikkelde communicatieve vaardigheden zowel schriftelijk als mondeling;
- In staat verschillende belangen af te wegen.
Functieschaal
Deze functie is ingeschaald in 12.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 15 december 2025.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 10 december 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.