Teamcoördinator Veiligheidsteam Samen Verder

november 28, 2025
3525 - 5325
Application ends: december 9, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Omschrijving gemeente Zaltbommel:
Werken bij de gemeente Zaltbommel (https://www.werkenbijgemeentezaltbommel.nl/) betekent deel uitmaken van een dynamische organisatie met een open werksfeer. Onze 160 medewerkers werken vanuit het gemeentekantoor en de gemeentewerf in de historische stad Zaltbommel en het omliggende buitengebied met elf dorpen. De gemeente is goed bereikbaar naast de A2 en met een directe treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Ontdek de vele mogelijkheden bij de gemeente Zaltbommel en groei mee in een ambitieuze organisatie.

Opdracht
De gemeente Zaltbommel is op zoek naar een teamcoördinator voor veiligheidsteam Samen Verder Zaltbommel. Dit team is in 2023 gestart als onderdeel van de proeftuin Gelderland-Zuid vanuit het Toekomstscenario Kind- en Gezinsbescherming. Het veiligheidsteam (gericht op 0-100 jaar) bestaat uit professionals van diverse organisaties met onder andere expertise op het vlak van jeugdbescherming, psychiatrie en ervaringsdeskundigheid.

Samen Verder werkt sinds 2023 met de lokale teams aan het versterken van de zorg- en veiligheidsketen door te experimenteren en leren van elkaar. Er is onlangs een koers bepaald voor de komende periode:

  • Toewerken naar een werkwijze waarbij er met het huishouden/gezin inclusief (netwerk)partijen aan tafel een gezamenlijk, integraal veiligheidsplan wordt gemaakt.
  • De gemaakte afspraken over rollen en verantwoordelijkheden in de keten vertalen naar de praktijk en de kaders voor inzet en diensten van Samen Verder concretiseren.

De teamcoördinator draagt actief bij aan het realiseren van deze koers, geeft richting aan de teamontwikkeling en bevordert samenwerking met ketenpartners. Daarnaast draagt de coördinator bij aan een toekomstbestendige en doelmatige werkwijze binnen de gestelde financiële kaders. We willen toewerken naar een toekomstbestendige basisinfrastructuur voor zorg en veiligheid. De coördinator werkt hierbij nauw samen met de gemeentelijk projectleider.

Werkzaamheden:

  • Bevorderen van een werkwijze waarin het gezin/huishouden centraal staat en waarin veiligheid, transparantie en rechtsbescherming zijn geborgd;
  • Zorgen voor helderheid richting gezinnen en ketenpartners over inzet, rolverdeling en verwachtingen;
  • Zorgen voor richting en balans in het team welke werkzaamheden en inhoudelijke onderwerpen aandacht vragen;
  • Monitoren van de kwaliteit en effectiviteit van de uitvoering;
  • Begeleiden en coachen van het team als geheel en van individuele teamleden;
  • Ondersteunen van professionele ontwikkeling van de teamleden;
  • Richting geven aan taken, rollen en verantwoordelijkheden binnen het team;
  • Afstemmen en samenwerken met ketenpartners, zoals de lokale teams, andere zorg- en veiligheidsorganisaties en regiogemeenten;
  • Bevorderen van gezamenlijke besluitvorming en consistente samenwerking bij complexe casuïstiek;
  • Samen met de gemeente werkwijzen, afspraken en protocollen vastleggen en borgen, onder meer op het gebied van privacy en gegevensverwerking;
  • Samen met de gemeente zorgdragen voor data over de inzet van het team.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring als teamcoördinator binnen het sociaal domein;
3. Aantoonbare werkervaring met verandertrajecten in zorg- en veiligheidsketen (Benoem dit duidelijk in cv);
4. Aantoonbare werkervaring met het aansturen van multidisciplinaire teams (Benoem dit duidelijk in cv).

Gunningscriteria
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met verandertrajecten in zorg- en veiligheidsketen;
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het aansturen van multidisciplinaire teams binnen het sociaal domein en/of veiligheidsketen (benoem duidelijk in cv);
7. Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen en begeleiden van nieuwe werkwijzen (benoem duidelijk in cv);
8. Aantoonbare werkervaring met casuïstiek met meerdere problemen (maak concreet middels een voorbeeld).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
  • Delegeren;
  • Luisteren;
  • Motiveren;
  • Resultaatgericht werken;
  • Samenwerken;
  • Overtuigen;
  • Assertiviteit;
  • Besluitvaardigheid;
  • Kritisch;
  • Analyserend vermogen;
  • Plannen en organiseren.

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal max 125,-. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg mogelijk.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 17 december 2025.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Laptop en mobiel.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 9 december 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.