Secretaresse Gedeputeerde Staten

november 28, 2025
2500 - 3900
Application ends: december 5, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Beschrijving Bestuurs-en Concerntaken
Je gaat aan de slag bij de afdeling Bestuurs en concernzaken, één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling is de verbindende schakel tussen bestuur, organisatie, partners en de inwoners van Overijssel. Samen met jouw collega’s draag je het profiel van de provincie Overijssel uit naar de buitenwereld. Een provincie met een eigentijds bestuur, die werkt aan een krachtige economie in een prettige en veilige leefomgeving.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Bestuur, Concerncontrol en advies, Communicatie, Kabinet, Strategie.

Opdracht
Secretaresse Gedeputeerde Staten
Zorg jij dat onze gedeputeerde altijd één stap voorloopt? Dan zoeken we jou – een ervaren, taalvaardige secretaresse met politieke voelsprieten!
Als secretaresse bij provincie Overijssel ben jij onmisbaar. Je ondersteunt een van onze gedeputeerden en bent dé regisseur achter een soepel verlopende werkdag. Jij houdt overzicht, stelt prioriteiten en schakelt moeiteloos tussen taken en talen. Met jouw ervaring binnen een overheidsorganisatie weet je als geen ander hoe je effectief opereert in een bestuurlijke context.

In deze veelzijdige rol ben jij het organisatorische hart van het secretariaat. Je ondersteunt een gedeputeerde en zorgt ervoor dat de dag efficiënt en soepel verloopt. Daarbij houd je altijd overzicht, werk je nauwkeurig en ben je alert op wat nodig is.

Je werkt in een omgeving waar flexibiliteit, collegialiteit en betrouwbaarheid belangrijk zijn. Jij bent daarin een stabiele, energieke en betrokken professional.

Jij beheert de complexe agenda en mailbox van de gedeputeerde – je houdt grip, denkt vooruit en creëert rust;
• jij coördineert de informatiestroom, signaleert knelpunten en handelt actief om deze te voorkomen.
• jij signaleert belangrijke zaken en bewaakt de voortgang ervan;
• jij bent het aanspreekpunt voor collega’s, externe relaties en samenwerkingspartners en communiceert helder, ook in het Duits en Engels;
• jij regelt vervoer en zorgt voor een goede voorbereiding van afspraken en overleggen;
• jij verwerkt uitnodigingen en stemt af met het college en de gedeputeerde;
• jij valt in voor je collega’s binnen het secretariaat wanneer dat nodig is. Samenwerking staat bij jou voorop.

Je bent op ma t/m vrijdag inzetbaar.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal MBO niveau in de richting van directiesecretaresse;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als directiesecretaresse bij een overheidsinstelling.

Gunningscriteria
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als directiesecretaresse bij een overheidsinstelling (40 punten)
4. Aantoonbare werkervaring met Microsoft Office (20 punten)
5. Een zelfgeschreven motivatie toegevoegd waarom de kandidaat geschikt is op basis van competenties voor deze opdracht (40 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Je hebt plezier in het ondersteunen van anderen en voelt je thuis in een omgeving waar geen dag hetzelfde is.
Je bent zelfstandig, loyaal, nauwkeurig en schakelt makkelijk tussen verschillende taken en contactpersonen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal XXXX. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1-2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vrij
Standplaats: Provinciehuis Zwolle

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 10 december 2025, 12:30 uur.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 5 december 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.