Ervaren Inkomensregisseur BB NUG/Bestandsbeheer

november 28, 2025
2500 - 3500
Application ends: december 8, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Het Sociaal domein biedt o.a. dienstverlening op het gebied van inkomensondersteuning, werk en zorg voor de inwoners van Zoetermeer.

Als uitvoeringsorganisatie van het sociaal domein bevorderen we bestaanszekerheid, kansengelijkheid en het welzijn van de inwoners van Zoetermeer.

Dit doen we door:

  • In samenhang en samenwerking te werken aan passende en tijdige ondersteuning;
  • Publieke middelen rechtmatig, efficiënt en effectief in te zetten;
  • Aandacht te hebben voor wat nodig is;
  • We werken vanuit de bedoeling;
  • We bieden daar waar nodig maatwerk;
  • Te doen wat we beloven;
  • Het werkgeluk van onze mensen te stimuleren en te faciliteren.

Opdracht
De afdeling Inkomen en zekerheid van het sociaal domein is op zoek naar een ervaren regisseur inkomen die flexibel ingezet kan worden op de volgende taken:

  • Bestandsbeheer;
  • Afhandeling van aanvragen bijzondere bijstand;
  • Afhandelen van aanvragen bijzondere bijstand NUG;
  • Het voeren van intakegesprekken: brede uitvraag naar leefgebieden en het rapporteren van deze gesprekken;
  • Eventueel participeren in projecten gericht op inkomen waarin vorm wordt gegeven aan beleidsmatige ontwikkeling.

Algemeen voor de opdracht geldt:

  • Het behalen van beoogde resultaten;
  • Behandeling van complexe(re), niet standaard, klantsituaties;
  • Tijdig (binnen de afhandelingstermijnen) en nauwkeurig rapporteren.

Vereisten / knock-out criteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.);
3. Beschikbaar per direct voor 36 uur per week, verspreid over 4 tot 5 dagen per week;
4. Minimaal 2 jaar werkervaring als inkomensregisseur rechtmatigheid.

Gunningscriteria
5. Minimaal afgeronde HBO bachelor opleiding (25 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als ervaren inkomensregisseur rechtmatigheid (30 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite4GWS (20 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring afhandelen aanvragen levensonderhoud (20 punten);
9. Uiterlijk per 2 januari 2025 beschikbaar voor 36 uur per week (5 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
1. Uitstekende communicatieve en redactionele vaardigheden;
2. Proactief;
3. Coachende vaardigheden;
4. Zelfsturend vermogen;
5. Samenwerken;
6. Flexibiliteit.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 09 (nieuwe structuur).

Benodigd aantal professionals:
2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op een nader te bepalen moment.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 9 december 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.