Teamleider Frontoffice (ZZP)

november 28, 2025
80 - 100
Application ends: december 3, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Door het vertrek van de huidige teamleider Frontoffice zijn wij op zoek naar een ervaren interim teamleider die tijdelijk het huidige team kan leiden totdat de vacature opnieuw is ingevuld. Dit betreft een uitdagende rol binnen een team dat zich in een transitie bevindt. Deze transitie heeft enerzijds te maken met een eerdere probleemsituatie binnen het team die tot bepaalde spanningen heeft geleid, waarop met externe begeleiding een op herstel gericht traject is ingezet. Daarnaast heeft de transitie te maken met de vorming van een nieuw Servicecentrum (als onderdeel van het team) in het kader van een organisatiebreed programma Dienstverlening.

De verantwoordelijkheid van de interim teamleider Frontoffice is de aansturing en begeleiden van twee subteams, namelijk de medewerkers die vallen onder Burgerzaken en de medewerkers die onderdeel gaan uitmaken van het toekomstige Servicecentrum. De focus ligt op mensgerichte en coachende leiding, waarbij aandacht is voor samenwerking en werkprocessen binnen een team in ontwikkeling. De verantwoordelijkheid voor de totale inrichting van het Servicecentrum is in het kader van het programma Dienstverlening momenteel elders in de organisatie belegd.

Daarnaast maak je als teamleider deel uit van het managementteam (dat bestaat uit de gezamenlijke teamleiders en het directieteam), waarbij je actief meedenkt over organisatiebrede themas. Naast je teamverantwoordelijkheid kun je op incidentele basis op verzoek de rol van ambtelijk opdrachtgever vervullen bij projecten die verder reiken dan je eigen vakgebied. Hierbij bewaak je voortgang, samenhang en bestuurlijke afstemming, altijd met oog voor het grotere geheel. Naast dit profiel vragen wij daarnaast het volgende:

Taken en verantwoordelijkheden

  • Afwegen van verschillende belangen gedurende de transitieperiode.
  • Sturing geven op kwaliteit en resultaat binnen de organisatieprocessen.
  • Het team ondersteunen bij het omgaan met aandachtspunten en het versterken van de samenwerking, zonder directe verantwoordelijkheid voor het toekomstige Servicecentrum.
  • Voorbereiden van de toekomstige invulling van de functie teamleider Frontoffice.
  • Actief bijdragen aan organisatiebrede themas als lid van managementteam.
  • Incidenteel optreden als ambtelijk opdrachtgever bij projecten buiten het eigen vakgebied, en daarbij voortgang, samenhang en bestuurlijke afstemming bewaken.

Gewenste ervaring en competenties

  • Aantoonbare ervaring met leidinggeven, bij voorkeur in een gemeentelijke context.
  • Kennis van bedrijfsvoering en bij voorkeur dienstverlening binnen gemeentelijke organisaties.
  • Vermogen om teams in verandering te begeleiden en te motiveren.
  • Sterke communicatieve vaardigheden en resultaatgerichtheid.
  • Inzicht in organisatiebrede processen en bestuurlijke verhoudingen.

Eisen

Minimaal 5 jaar ervaring met leidinggeven, bij voorkeur in een gemeentelijke context.Handmatig toegevoegdEis 

Ervaring met teams in transitie/hersteltrajecten, de stijl van leidinggeven moet gericht zijn op de mens en coachend zijn. Ervaring met dienstverlening binnen gemeentelijke context heeft de voorkeur. Daarbij is voor deze functie duidelijke/sterke communicatie en verbindend vermogen erg belangrijk.

Kennis van bedrijfsvoering en bij voorkeur dienstverlening binnen gemeentelijke organisaties

Interesse?

Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop Apply now bovenaan deze pagina.

Je sollicitatie dient uiterlijk 3 december om 11.00 uur door ons te zijn ingediend, voorzien van een motivatie (waarin wordt toegelicht hoe aan de eisen en gunningscriteria wordt voldaan) en twee referenties. Wij ontvangen je gegevens graag minimaal één werkdag vóór de sluitingsdatum.