Projectleider Multifunctioneel Dorpshuis & Bibliotheek

november 28, 2025
2063 - 3188
Application ends: december 11, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Gemeente Brummen
De gemeente Brummen ligt in het hart van Gelderland, tussen de Veluwe en de rivier de IJssel. De ruim 20.000 inwoners wonen in diverse dorpen en buurtschappen. Eerbeek en Brummen zijn de grootste. Het is in vele opzichten een gevarieerde gemeente – met uiteenlopende landschappen, bedrijvigheid, (papier)industrie en veel ruimte voor recreatie.

De gemeente Brummen is een kleine organisatie met korte lijnen. Ongeveer 200 mensen werken hier samen aan een toekomstbestendige organisatie. We doen dit onder het motto ‘Wij werken voor Brummen’. Dit betekent dat we de vraag van de inwoners en ondernemers centraal stellen. Dat vraagt om enthousiaste professionals, die anders durven denken.

Opdracht
De gemeente Brummen zoekt een ervaren en verbindende projectleider die de transformatie van een bestaande locatie begeleidt naar een nieuw multifunctioneel dorpshuis (MFD) inclusief bibliotheek. Dit dorpshuis wordt dé plek waar inwoners elkaar ontmoeten, leren en samenwerken. Jij zorgt dat de verbouwing of herbouw binnen tijd, budget en beleidskaders wordt gerealiseerd en dat het eindresultaat aansluit bij de wensen van bewoners, sociale partners en lokale organisaties. 

Opdrachtomschrijving

  • Je realiseert projecten binnen de afgesproken tijd, het budget en de vooraf gestelde (beleids)kaders.
  • Je zorgt voor afstemming met collega’s en rapporteert hierover periodiek.
  • Je hanteert een projectmatige aanpak: van projectopdracht tot ontwerp, realisatie en uiteindelijk het in beheer nemen van de openbare ruimte.
  • Je bent verantwoordelijk voor een efficiënte projectorganisatie en communicatie (intern én extern).
  • Je zorgt voor een actueel projectdossier en stuurt bij waar dat nodig is.
  • Je behartigt de gemeentelijke belangen vanuit alle beleidsvelden.
  • Je onderhoudt contacten met externe partijen die betrokken zijn bij de realisatiefase.

 Verantwoordelijkheden

Als projectleider ben je verantwoordelijk voor projecten die gericht zijn op het (laten) realiseren van het MFD. Je begeleidt het proces vanaf de fase van planvorming tot en met de daadwerkelijke realisatie.

Specifiek voor dit project betekent dit dat je:

  • Het traject van verbouwing of herbouw van de locatie leidt en bewaakt.
  • Sociale partners, verenigingen, bibliotheekorganisatie en bewoners actief betrekt bij de ontwikkeling.
  • Gemeentelijke doelstellingen en lokale behoeften vertaalt naar een toekomstbestendig multifunctioneel dorpshuis.
  • Transparante communicatie en participatie organiseert richting de gemeenschap.
  • Afstemming verzorgt met architecten, aannemers en interne gemeentelijke afdelingen.
  • Moderne inzichten in dorpshuisbeheer, bibliotheekontwikkeling en maatschappelijke voorzieningen samenbrengt.

Wat we zoeken

  • Ervaring met projectleiding binnen de publieke sector of maatschappelijke projecten
  • Kennis van bouwprocessen (verbouw/herbouw) en affiniteit met vastgoedontwikkeling
  • Sterke communicatieve en verbindende vaardigheden
  • Ervaring in samenwerking met sociale partners en gemeenschappen
  • Resultaatgericht en in staat om complexe processen overzichtelijk te sturen
 
Vereisten / knock-outcriteria
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen de publieke sector en/of bij maatschappelijke projecten (Licht dit duidelijk toe aan het cv);
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met verbouwen én herbouwen van maatschappelijk vastgoed;
4. Aantoonbare werkervaring in samenwerking met sociale partners en gemeenschappen (Benoem dit duidelijk in het cv);
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

Gunningscriteria
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen de publieke sector en/of bij maatschappelijke projecten (Licht dit duidelijk toe in het cv) (40 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met verbouwen én herbouwen van maatschappelijk vastgoed (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met vastgoedontwikkeling (20 punten);
9. Aantoonbare afgeronde opleiding bouwkunde op minimaal hbo bachelor niveau (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
– Resultaatgericht;
– In staat om complexe processen overzichtelijk te sturen;
– Sterke communicatieve en verbindende vaardigheden;
– Verantwoordelijksgevoel;
– Zelfstandig/neemt eigen initiatief.

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: n.t.b.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 16 december 2025.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 11 december 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.