Medewerker Burgerzaken

november 28, 2025
1563 - 1625
Application ends: december 4, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken.

Meer informatie vindt u op de pagina Onze organisatie.

Opdracht
Voor de duur van 3 maanden ondersteun je het frontofficeteam Burgerzaken. Hoewel je inzetbaar bent voor alle frontoffice taken zoals inzetbaarheid aan de balie, verwerken verhuisaangiften, ligt de prioriteit op het zelfstandig uitvoeren van adresonderzoeken en het behandelen van aanvragen van een briefadres. We verwachten dan ook enkele jaren ervaring met het zelfstandig verrichten van adresonderzoeken en behandelen van aanvragen briefadressen. Daarnaast lever je een belangrijke bijdrage aan het inwerken van directe collega’s op het gebied van adresonderzoeken en briefadressen.

Wat ga jij doen?
Je voert zelfstandig het gehele traject van adresonderzoek uit, waarbij je regelmatig afstemt met je directe collega. Dat doe je op een zodanig gestructureerde en efficiënte wijze, dat inzichtelijk is in welke fase je bent met verschillende casussen en je de gemiddelde duur van 10 weken in acht neemt.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen team Burgerzaken bij een gemeente;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het zelfstandig uitvoeren van adresonderzoeken en briefadressen;
3. Uiterlijk beschikbaar per 15 december 2025 beschikbaar voor 24 uur per week.

Gunningscriteria
4. Aantoonbare fysieke beschikbaarheid op dinsdag, donderdag en vrijdag (50 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het werken met Centric Burgerzaken (25 punten);
6. Aantoonbaar afgeronde opleiding BOBZ (25 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Wij zoeken een collega die stressbestendig, gemotiveerd en enthousiast is. Iemand die proactief en resultaatgericht werkt in een drukke omgeving waar zo nu en dan veranderingen plaatsvinden. Je zoekt de samenwerking op en durft kritisch te zijn, feedback te geven én te ontvangen. Deze eigenschappen, samen met een positieve en energieke werkhouding, maken jou tot een waardevolle aanvulling op ons team.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Bij voorkeur dinsdag, donderdag en vrijdag.
Is hybride werken mogelijk: Nee

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 11 december 2025 tussen 09.00 en 11.00 uur.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

  • De gemeente vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 4 december 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.