Organisatie
Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in de gemeente Rhenen! Rhenen is een prachtige historische vestingstad, gelegen op het uiterste zuidoosten van de provincie Utrecht. Met de Nederrijn aan je voeten en de groene bossen van de Utrechtse Heuvelrug om je heen, is het hier heerlijk wonen en werken. Gemeente Rhenen staat bekend om Ouwehands Dierenpark, de Grebbeberg en natuurlijk de gezellige Rijnweek. De gemeente heeft veel te bieden: prachtige monumentale natuur, uitgebreide wandel- en fietsroutes en mooie ruiterpaden. Of je nu door de stad Rhenen zelf wandelt of de kernen Elst en Achterberg ontdekt, in Rhenen beleef je zowel rust als avontuur! Rhenen is goed bereikbaar met trein, bus en auto en vervult een belangrijke toeristische rol. Meer informatie over de gemeente Rhenen vind je via www.rhenen.nl.
We werken waarderend en vanuit de bedoeling
In Rhenen werken we voortdurend aan het verbeteren van onze dienstverlening en het versterken van onze rol in de regio. We streven ernaar om een aantrekkelijke werkgever te zijn en te blijven, met een stevig fundament van flexibiliteit, vertrouwen, samenwerking en verantwoordelijkheid. We werken vanuit de bedoeling en op een waarderende manier, wat dagelijks zichtbaar is in ons werk. We denken in mogelijkheden, leveren maatwerk en doen dit voor zowel onze inwoners als medewerkers. We geven ruimte voor talent, stimuleren samenwerking en werken resultaatgericht. We ontwikkelen ons richting zelforganisatie. Zo maken we het verschil voor Rhenen en voegen we echte waarde toe! Kom jij ons versterken? We kijken ernaar uit om je te leren kennen!
Opdracht
In deze tijdelijke projectopdracht als juridisch adviseur ben je adviseur en sparringpartner van collega’s, management en bestuur. Daarnaast ben je klachtencoördinator en secretaris van de commissie bezwaarschriften. Je adviseert de managers bij klachten. Je bent het aanspreekpunt en sparringpartner voor alle vragen op het gebied van bestuurs- en privaatrecht. Je hebt aandacht voor algemene juridische kwaliteitszorg. Je vertegenwoordigt de gemeente (met een collega) in rechte bij beroepsprocedures. Je verdeelt de taken met je directe collega.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in juridische richting;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als allround juridisch adviseur binnen een gemeente;
3. Aantoonbare werkervaring met bezwaarschriften en beroepsprocedures, omschrijf dit duidelijk in het cv;
4. Aantoonbare werkervaring als secretaris van de commissie bezwaarschriften;
5. Aantoonbaar beschikbaar om minimaal 2 dagen per week fysiek op locatie aanwezig te zijn.
Gunningscriteria
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Jurist bij een gemeente (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het geven van juridisch advies organisatiebreed, benoem dit duidelijk in het cv (25 punten);
8. Uiterlijk beschikbaar per 15 december 2025 voor 24 uur per week (15 punten);
9. Afgeronde wo master in juridische richting (10 punten);
10. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als secretaris van de commissie bezwaarschriften (20 punten).
Competenties
- Gestructureerd;
- Flexibele instelling;
- Nauwkeurig;
- Stressbestendig;
- Communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk;
- Analytisch sterk;
- Proactief.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg. Is hybride werken mogelijk: ja, maar de voorkeur geniet zo veel mogelijk op locatie aanwezig.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- Alleen maandelijkse facturatie vereist (geen 4 weken).
- Beroepsaansprakelijkheid voor €250.000 per aanspraak: Ja.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 4 december 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kan je reageren.