Gemeente Halderberge
Medewerkers van de gemeente Halderberge kunnen snel inspelen op veranderingen. We kennen korte lijnen tussen het gemeentebestuur en de organisatie, waar veel eigen inbreng op prijs wordt gesteld. Er hangt een informele sfeer en we denken niet in problemen, maar in oplossingen. Er is veel ruimte om de werkzaamheden naar eigen inzicht uit te voeren. Onze kernwaarden klantgerichtheid, flexibel en lerend helpen ons daarbij.
Functiebeschrijving
Beleidsmedewerker Informatiebeheer
Uren: 24 uur per week
Duur: Tijdelijke functie tot 1 april 2026
Ben jij dé schakel tussen beleid en informatiebeheer? Word Beleidsmedewerker DIV en maak impact op hoe wij onze informatie organiseren!
Taken en verantwoordelijkheden
Als beleidsmedewerker informatiebeheer speel je een sleutelrol in het vertalen van landelijk beleid naar praktische oplossingen binnen ons archief. Je leidt de omslag van papieren naar digitale archivering en zorgt dat deze transitie soepel en effectief verloopt. Je bent hét aanspreekpunt voor alles wat met informatiebeheer te maken heeft.
Je staat aan het roer bij het ontwikkelen, implementeren en onderhouden van essentiële producten voor archiefbeheer zowel digitaal als fysiek. Door het opstellen van selectielijsten en het betrekken van proceseigenaren zorg je voor een gestroomlijnd archiefproces. Daarnaast ben je een belangrijke schakel in het verbeteren van onze informatiebeheerprocessen. Je analyseert, adviseert en vertaalt verbeteringen naar concrete acties. Waar nodig spring je bij in andere werkzaamheden binnen het team DIV, zoals registreren en archiveren.
Concreet maak je het verschil door:
-
Informeren en adviseren over ontwikkelingen binnen informatiebeheer
-
Betrokken zijn bij de inrichting van informatiesystemen en werkprocessen en advies geven over duurzaam beheer en toegankelijkheid van informatie
-
Ontwikkelen en implementeren van beleid en plannen
Jouw profiel en meerwaarde
Jij bent iemand die in staat is om resultaatgericht te werken, houdt van aanpakken, leert snel en is flexibel.
Vereisten:
-
HBO werk- en denkniveau
-
Relevante opleiding, zoals informatiekunde, SOD I, SOD II of LRM
-
Kennis van relevante wet- en regelgeving, zoals de Wet open overheid en Archiefwet
-
Kennis van zaakgericht werken
Gewenste competenties:
-
Resultaatgericht
-
Goede communicatieve vaardigheden
-
Recente werkervaring in een vergelijkbare functie
-
Startklaar op de aangegeven startdatum
-
Beschikbaar voor 24 uur per week
-
Past binnen het team
-
Politiek en bestuurlijk sensitief
-
Kan zelfstandig en in teamverband werken
Extra verplichtingen
-
De kandidaat moet in loondienst worden gedetacheerd; zzpers of doorleenconstructies zijn niet toegestaan.
-
De Verklaring detachering in loondienst moet worden toegevoegd en volledig ingevuld.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop Apply now bovenaan deze pagina.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot zaterdag 6 december, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.