Beleidsmedewerker Informatiebeheer

november 28, 2025
1950 - 3225
Application ends: december 6, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Gemeente Halderberge

Medewerkers van de gemeente Halderberge kunnen snel inspelen op veranderingen. We kennen korte lijnen tussen het gemeentebestuur en de organisatie, waar veel eigen inbreng op prijs wordt gesteld. Er hangt een informele sfeer en we denken niet in problemen, maar in oplossingen. Er is veel ruimte om de werkzaamheden naar eigen inzicht uit te voeren. Onze kernwaarden klantgerichtheid, flexibel en lerend helpen ons daarbij.

Functiebeschrijving

Beleidsmedewerker Informatiebeheer
Uren: 24 uur per week
Duur: Tijdelijke functie tot 1 april 2026

Ben jij dé schakel tussen beleid en informatiebeheer? Word Beleidsmedewerker DIV en maak impact op hoe wij onze informatie organiseren!

Taken en verantwoordelijkheden

Als beleidsmedewerker informatiebeheer speel je een sleutelrol in het vertalen van landelijk beleid naar praktische oplossingen binnen ons archief. Je leidt de omslag van papieren naar digitale archivering en zorgt dat deze transitie soepel en effectief verloopt. Je bent hét aanspreekpunt voor alles wat met informatiebeheer te maken heeft.

Je staat aan het roer bij het ontwikkelen, implementeren en onderhouden van essentiële producten voor archiefbeheer zowel digitaal als fysiek. Door het opstellen van selectielijsten en het betrekken van proceseigenaren zorg je voor een gestroomlijnd archiefproces. Daarnaast ben je een belangrijke schakel in het verbeteren van onze informatiebeheerprocessen. Je analyseert, adviseert en vertaalt verbeteringen naar concrete acties. Waar nodig spring je bij in andere werkzaamheden binnen het team DIV, zoals registreren en archiveren.

Concreet maak je het verschil door:

  • Informeren en adviseren over ontwikkelingen binnen informatiebeheer

  • Betrokken zijn bij de inrichting van informatiesystemen en werkprocessen en advies geven over duurzaam beheer en toegankelijkheid van informatie

  • Ontwikkelen en implementeren van beleid en plannen

Jouw profiel en meerwaarde

Jij bent iemand die in staat is om resultaatgericht te werken, houdt van aanpakken, leert snel en is flexibel.

Vereisten:

  • HBO werk- en denkniveau

  • Relevante opleiding, zoals informatiekunde, SOD I, SOD II of LRM

  • Kennis van relevante wet- en regelgeving, zoals de Wet open overheid en Archiefwet

  • Kennis van zaakgericht werken

Gewenste competenties:

  • Resultaatgericht

  • Goede communicatieve vaardigheden

  • Recente werkervaring in een vergelijkbare functie

  • Startklaar op de aangegeven startdatum

  • Beschikbaar voor 24 uur per week

  • Past binnen het team

  • Politiek en bestuurlijk sensitief

  • Kan zelfstandig en in teamverband werken

Extra verplichtingen

  • De kandidaat moet in loondienst worden gedetacheerd; zzpers of doorleenconstructies zijn niet toegestaan.

  • De Verklaring detachering in loondienst moet worden toegevoegd en volledig ingevuld.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop Apply now bovenaan deze pagina.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot zaterdag 6 december, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.