Casemanager rechtmatigheid Participatiewet

november 28, 2025
3500 - 5700
Application ends: december 5, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Over ons

Drimmelen, gelegen in de provincie Noord-Brabant, is dé blauwgroene gemeente van Nederland. De gemeente omvat de dorpen Made, Terheijden, Wagenberg, Hooge Zwaluwe, Lage Zwaluwe en Drimmelen zelf en huisvest ongeveer 28.000 inwoners. Professionals bij de gemeente Drimmelen hebben hart voor de samenleving en zetten zich daar dagelijks met veel energie voor in.

Onze organisatie

Goed werkgeverschap staat bij Drimmelen voorop. Onze 200 medewerkers werken op locaties die zijn ingericht op samenwerken. Je werkplek is een keuze: werken kan thuis, op locatie of in het gemeentehuis. We hechten waarde aan een goede balans tussen werk en privé.

In het samenwerken vormen onze kernwaarden het vertrekpunt: leren en reflecteren, ondernemerschap en oplossingsgericht werken.

Functiebeschrijving

Casemanager Rechtmatigheid
Aantal uren: 32 – 36 uur per week

Wie zijn wij?

Je komt te werken bij de afdeling Sociaal Domein, met ongeveer 50 fte die samenwerken aan de ontwikkeling en uitvoering van beleid op alle terreinen van het sociaal domein. We voelen ons betrokken en helpen elkaar graag. Door de schaalgrootte van de gemeente Drimmelen werk je met collegas die je ook echt kent.

Wat ga je doen?

  • Uitvoeren van de Participatiewet en IOAW op het gebied van rechtmatigheid.

  • Beoordelen van aanvragen voor levensonderhoud, bijzondere bijstand, individuele inkomenstoeslag en individuele studietoeslag.

  • Uitvoeren van heronderzoeken en beëindigingsonderzoeken en het nemen van besluiten tot terugvordering.

  • Samenwerken met collegas van het sociaal domein (Werk en Inkomen, Wmo/zorg en CJG/jeugdhulp).

  • Werken volgens het principe van de Omgekeerde Toets (ervaring hiermee is een pré).

Wat breng jij mee?

  • HBO werk- en denkniveau.

  • Kennis en ervaring met de Participatiewet en IOAW.

  • Klantgericht, zakelijk en daadkrachtig.

  • Communicatief vaardig, accuraat en oplossingsgericht.

  • Stressbestendig en goed in samenwerking.

  • Ervaring met softwarepakket Suite Sociaal Domein.

Eisen

  • Minimaal afgeronde HBO-opleiding.

  • Minimaal 3 jaar ervaring als casemanager Inkomen.

  • Kennis en ervaring met de Participatiewet.

  • Ervaring met softwarepakket Suite Sociaal Domein.

  • Beschikbaar voor 32-36 uur per week.

  • Eigen telefoon en laptop voor het uitvoeren van werkzaamheden.

  • Verklaring Omtrent Gedrag (VOG), maximaal 3 maanden oud, voor de functie of vergelijkbare functie.

  • Kandidaten kunnen uitsluitend in loondienst via een bureau worden ingezet (geen zzp of doorleenconstructies).

  • Verklaring detachering in loondienst toegevoegd en volledig ingevuld.

  • Akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant.

Wensen

  • Ervaring met werken volgens het principe van de Omgekeerde Toets.

  • Start uiterlijk 15 december 2025.

Competenties (getoetst in persoonlijk gesprek)

  • Politieke en bestuurlijke sensitiviteit.

  • Zelfstandig en in teamverband kunnen werken.

  • Goede communicatieve vaardigheden.

  • Vermogen om te werken middels de Omgekeerde Toets.

  • Past binnen het team.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop Apply now bovenaan deze pagina.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 5 december 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.