Directievoerder Civiele Techniek Hobbemastraat eo (ZZP)

november 28, 2025
55 - 80
Application ends: december 10, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied. 132,5 km², waarvan 6 km² water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn. Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden.

Opdracht
Sector Ingenieursbureau is verantwoordelijk voor het projectmatig realiseren van civiel- en cultuurtechnische projecten. De projecten kunnen betrekking hebben op ruimtelijke ontwikkeling en op herinrichting van de openbare ruimte. Van initiatieffase tot en met de overdracht aan de beheerders. Projecten in de openbare ruimte worden steeds complexer door de verschillende opgaven en vraagstukken die in de projecten samenkomen. Denk daarbij aan omgevingswet, leefbaarheid, mobiliteit, duurzaamheid, klimaatadaptatie, energietransitie en assetmanagement. Daarnaast bereiden we ons voor op de transitie naar Gebiedsgericht Werken. De complexiteit van projecten vraagt om strategische afwegingen en rekenschap van de politieke, financiële en/of maatschappelijke impact.

In september 2025 is de uitvoering van de reconstructie Hobbemastraat en omgeving in Hazerswoude Dorp gestart. Project omvat een gebied van ongeveer 18.000 m2. We gaan riolering en straatwerk vervangen. Voor de begeleiding tijdens de uitvoering van de reconstructie zijn we opzoek naar een ervaren directievoerder. Er is een gerede kandidaat beschikbaar.

Wat vragen wij?
Een directievoerder civiele techniek die zelfstandig kan werken en flexibel is bij het indelen van de werktijd. Meer inhoudelijk verwachten we dat je verantwoordelijk bent voor de coördinatie, uitvoeringsplanning, controle en de veiligheid van het project reconstructie Hobbemastraat. Je bewaakt continu de kwaliteit, uitvoeringsplanning, en signaleert de risico’s van deze project. Je bent de schakel in de samenwerking tussen de interne projectleider en de aannemer. De uitvoering van het project duurt naar schatting tot medio februari 2028.

Tijdens de uitvoering verwachten we de volgende resultaten:

  • Afstemmen van de werkzaamheden en de verantwoordelijkheden met de toezichthouder;
  • Toetsen verloop / resultaten uitvoeringswerkzaamheden; zo nodig bijsturen;
  • Integreren resultaten m.b.t. uitvoeringswerkzaamheden;
  • Bewaken planning, kosten en kwaliteit uitvoering van de opdracht;
  • Nemen van beslissingen over technische oplossingen, werkwijzen en verwerven van benodigde vakdeskundigheid;
  • Verstrekken van de benodigde informatie aan de project- en uitvoeringsteamleden;
  • Beoordelen van het kwaliteitsplan van de aannemer;
  • Opstellen van het toezichtplan, in samenspraak met de toezichthouder;
  • Controleren en beoordelen van de door de aannemer te leveren gegevens;
  • Het (laten) houden van toezicht conform het toezichtplan;
  • PL tijdig informeren over afwijkingen en knelpunten;
  • Voeren van bouwvergaderingen en onderhouden van contacten met aannemers en overige betrokkenen bij de uitvoering;
  • Vaststellen van financiële en administratieve zaken;
  • Informeren en voeren van overleg met belanghebbenden (zoals ontwerpers, projectleider en andere betrokkenen);
  • Na het signaleren van knelpunten door de toezichthouder en het doen van voorstellen ter oplossingen of verbeteringen;
  • Behartigen van belangen van verschillende belanghebbenden;
  • Aan de projectleider gereed melden van projecten;
  • Zorgdragen voor de opneming van projecten en het opstellen van het proces verbaal van opneming;
  • Controleren van de kwaliteit van geleverd werk gedurende de onderhoudsperiode en eventuele garantieperiode i.s.m. de toezichthouder;
  • Leveren van documenten en gegevens voor het projectdossier;
  • Evalueren van het uitvoeringsproces met het PT (integraal ontwerper, OL, PL, TZ en DV);
  • Aftekenen / paraferen documenten;
  • Invullen Past Performance;

Wie ben je?
Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden. Je bent een verbinder, weet van aanpakken, luistert goed en je communiceert helder. Je weet tegenstrijdige belangen en standpunten samen te brengen tot reële en gedragen oplossingen, binnen de vastgestelde kaders.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Uiterlijk beschikbaar per januari 2026 voor minimaal 16 en maximaal 24 uur per week;
2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met contractvormen UAV/ UAV-GC;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als directievoerder op civieltechnische projecten bij een gemeente;
4. Aantoonbare werkervaring met BLVC plannen (Bereikbaarheid, Leefbaarheid, Veiligheid en Communicatie) zowel in voorbereiding als in de uitvoering van civieltechnische projecten;

Gunningscriteria
5. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als directievoerder op civieltechnische projecten bij een gemeente (30 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met BLVC plannen (Bereikbaarheid, Leefbaarheid, Veiligheid en Communicatie) zowel in voorbereiding als in de uitvoering van civieltechnische projecten (10 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met een gebied met slappe bodem / zettingsgevoelig gebied, omschrijf duidelijk in het cv (10 punten);
8. Minimaal 2 (aanvullende) opleidingen op het gebied van civiele techniek (10 punten);
9. Een door de kandidaat geschreven motivatie toegeschreven op de functie (20 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 16 december 2025, vanaf 13:30 uur.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Bring Your Own Device; in alle gevallen faciliteert de gemeente de laptop, mobiel dient zelf te worden meegebracht.
  • Beroepsaansprakelijkheid voor €250.000 euro per aanspraak: Ja

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 10 december 2025, 09:00 uur uur. Tot die tijd kun je reageren.