Gemeente Geertruidenberg
Gemeente Geertruidenberg ligt in het mooie Noord-Brabant, aan de rand van de Biesbosch en op het kruispunt van de A27 met de A59. Er wonen ruim 22.000 inwoners, verdeeld over de drie kernen Geertruidenberg, Raamsdonk en Raamsdonksveer. Iedere kern heeft een eigen karakter en geschiedenis: historische vestingstad, rustieke agrarische kern, dynamisch dorp met veel voorzieningen en een logistiek centraal gelegen bedrijventerrein.
De gemeente staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van wonen, duurzaamheid, leefbaarheid en zorg. Samen met maatschappelijke partners, ondernemers en inwoners werken we aan oplossingen en realiseren we ambities. We willen voor hen een betrouwbare en verbindende partner zijn.
Onze organisatie bestaat uit ongeveer 200 medewerkers. Onze medewerkers zijn gedreven, werken hard en krijgen ruimte om zich te ontwikkelen. Het is een echte Brabantse gemeente met een informele sfeer. We werken vanuit onze kernwaarden: betrokken, ondernemend en professioneel.
De samenleving verandert snel, en de gemeente ontwikkelt zich continu mee. Ons motto is: Samen bouwen, Samen sterker!. Wil jij samen met ons bouwen aan de toekomst?
Functiebeschrijving
De gemeente Geertruidenberg is volop in beweging. Recent is gekozen voor een nieuwe inrichting van de organisatie, gericht op maximale interactie tussen de buiten- en binnenwereld. De organisatie steunt op drie heipalen: fysiek, sociaal en dienstverlening. Deze robuuste en wendbare eenheden werken aan wettelijke taken, dienstverlening en bestuurlijke opgaven.
Als domeinmanager ben je een belangrijke schakel in de doorontwikkeling van de organisatie en het domein.
Domein Dienstverlening
Het domein dienstverlening bestaat uit twee onderdelen: integrale advisering en interne dienstverlening. De focus ligt op het versterken van interne service en integrale advisering van de organisatie.
Als domeinmanager stuur je de teams binnen integrale advisering aan:
-
Financiën
-
HR
-
Juridische Zaken
-
KCC
-
Burgerzaken
Je geeft richting, stimuleert samenwerking en zorgt dat goede ideeën worden omgezet in concrete verbeteringen. Samen met je collega-domeinmanager, verantwoordelijk voor de operationele ondersteuningsteams, zorg je voor een toekomstgerichte en krachtige aansturing van het totale dienstverleningsdomein.
Je bent integraal verantwoordelijk voor:
-
Kwaliteit, processen, resultaten, mensen en middelen
-
Ontwikkeling van medewerkers en teams
-
Het bewaken van het inhoudelijke en procesmatige verloop van de reguliere dienstverlening en adviesactiviteiten
Het is belangrijk dat je kennis en ervaring hebt op het gebied van gemeentefinanciën, financiële processen en de planning & control cyclus.
Wie zoeken we?
We zoeken iemand die:
-
Beschikt over academisch werk- en denkniveau, met conceptueel en analytisch vermogen
-
Inhoudelijke kennis en ervaring heeft op het gebied van gemeentefinanciën en de planning & control cyclus
-
Beschikt over leidinggevende capaciteiten en politiek-bestuurlijke sensitiviteit
-
Bewust kiest voor de lokale overheid
-
Samen met collega-domeinmanagers en de directie het managementteam vormt
-
Benaderbaar en open is, zodat mensen weten wat ze aan je hebben
-
Stevig in zijn schoenen staat, gevoel voor onderlinge verhoudingen heeft en bouwt aan goede samenwerkingsrelaties
-
Ook buiten het eigen domein meewerkt aan verbeteringen, met de belangen van inwoners en ondernemers centraal
-
In staat is complexe vraagstukken te vertalen naar een strategische route en opdrachten voor experts, regie te voeren op prestaties en uitdagingen, en verantwoordelijkheden te verdelen waar nodig
-
Zich herkent in de kernwaarden en uitgangspunten van de doorontwikkeling van de gemeente en deze in de praktijk vormgeeft
Wat ga je doen?
Als domeinmanager ben je verantwoordelijk voor:
-
De adviserende kant van het domein dienstverlening en het aansturen van 5 teams (financiën, HR, Juridische Zaken, KCC, Burgerzaken)
-
Het bouwen van het domein met behoud van de kracht van aparte vakteams
-
De prestaties van het domein: inhoudelijk, kwalitatief, personeel, financieel en procesmatig
-
De bedrijfsvoering binnen het domein: effectieve en efficiënte inzet en beheer van middelen, ondersteund door adviseurs van bedrijfsvoering
-
Situationeel leidinggeven aan medewerkers vanuit hun kracht
-
Het motiveren, stimuleren en faciliteren van medewerkers
-
Tactische besluitvorming over reguliere, wettelijke taken
-
Kwaliteit van voorstellen, adviezen en rapportages, inclusief tijdigheid, onafhankelijkheid, juistheid, integraliteit, rechtmatigheid, doelmatigheid en doeltreffendheid
CV- en contracteisen
-
Akkoord met de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant en all-in tariefstelling voor reiskosten en fees
-
Beschikbaar voor 24 uur per week
-
Minimaal afgeronde WO-opleiding
-
Minimaal 5 jaar ervaring als (domein)manager bij een gemeente
-
Ruime kennis van en ervaring met Key3, Liber en Ibabs (minimaal 2 van de 3 systemen)
-
Kennis en ervaring gemeentefinanciën en planning & control cyclus, evt. HR-ervaring
-
CV voorzien van recente referenties of direct aan te leveren
-
Competenties: communicatief sterk, benaderbaar en open, kiest bewust voor de lokale overheid, staat stevig in zijn/haar schoenen
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop Apply now bovenaan deze pagina.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot zondag 7 december 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.