M365 Functioneel Beheerder

november 27, 2025
1300 - 2150
Application ends: december 8, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Beschrijving Bedrijfsvoering
Je gaat aan de slag bij de afdeling Bedrijfsvoering (BV), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. Het werk bij Bedrijfsvoering is samen te vatten in drie taken: adviseren, control(eren) en faciliteren. De afdeling zorgt dat de organisatie haar bestuurlijke en uitvoerende processen zo goed en efficiënt mogelijk kan uitvoeren. Hierdoor kunnen collega’s van andere afdelingen zich helemaal richten op de provinciale opgaven.

De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Financiële Rapportage en Administratie, Financiën, Facilitair, Informatievoorziening en Digitalisering, Juridische Zaken, HR.

Jouw standplaats is bij onze afdeling Informatievoorziening en Digitalisering (I&D).

Opdracht
Specifiek ben je onderdeel van het M365 beheerteam dat zich bezighoudt met het beheer en de functionele inrichting van de samenwerkingsomgeving. Dit is een geïntegreerde M365-omgeving in de basis Azure, Microsoft Teams, SharePoint en OneDrive aangevuld met andere relevante M365-apps. Het beheerteam faciliteert hiermee de samenwerking tussen collega’s intern en partners extern faciliteren. Als lid van het M365 beheerteam word je als functioneel beheerder ingezet voor het functioneel beheer in de 2de lijn. Dit omvat binnen deze opdracht met name het beantwoorden van allerlei (complexe) gebruikersvragen m.b.t. de inrichting. Standaardvragen en verzoeken worden zoveel mogelijk opgevangen door de 1ste lijn, onze servicedesk.  Het technisch beheer is uitbesteed aan SSC-ONS.

Als functioneel beheerder voor M365 houd je je bezig met:

  • Het afhandelen van meldingen over samenwerkingsomgeving. Samen met collega functioneel beheerders zorg je ervoor dat de meldingen van collega’s worden afgehandeld.

Indien nodig, schrijf je beheer- en gebruikersdocumentatie en -instructies.

  • Met jouw kennis draag je bij aan het verder optimaliseren van de inzet van M365-functionaliteit, het gebruik van het platform en een inrichting die toekomstbestendig, duurzaam en in samenhang met de best practices van Microsoft is.

Jouw profiel
Wij zoeken een resultaatgerichte en daadkrachtige professional. Jij hebt:

  • Een MBO+ diploma en minimaal 3 jaar relevante werkervaring met M365 in de periode 2020 tot heden.
  • Uitgebreide kennis van SharePoint en Teams.
  • Goede communicatieve vaardigheden, een klantvriendelijke manier van helpen is jouw motto.
  • Proactieve houding en onderzoekende instelling: je bent in staat de vragen en wensen van collega’s te begrijpen en eventueel de vraag achter de vraag te onderzoeken.
  • Een ‘voeten in de klei’ mentaliteit en bent pragmatisch. Nee is ook een antwoord.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau in de richting van ICT;
2. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als functioneel beheerder met Microsoft 365;
3. Aantoonbare werkervaring met gebruikersondersteuning, adoptie en het opstellen van gebruikersdocumentatie.

Gunningscriteria
4. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als functioneel beheerder met Microsoft 365/Sharepoint/Teams (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als functioneel beheerder Microsoft 365/Sharepoint/Teams bij een overheidsinstelling (40 punten);
6. Aantoonbare werkervaring op het gebied van andere M365-apps, zoals Planner en OneNote (10 punten);
7. Motivatie: beschrijf in de toelichting beknopt waarom u deze opdracht graag wilt doen en welke aspecten deze opdracht aantrekkelijk voor u maken. (20 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Communicatieve vaardigheden
  • Analytische/probleemoplossende vaardigheden

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: dinsdag/donderdag
Standplaats: Provinciehuis Zwolle

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 15 december 2025.

Interesse? Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 8 december 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.