Toezichthouder Beemd – Rietkraag eo (ZZP)

november 27, 2025
44 - 64
Application ends: december 3, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied. 132,5 km², waarvan 6 km² water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn. Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden.

Opdracht
Sector Ingenieursbureau is verantwoordelijk voor het projectmatig realiseren van civiel- en cultuurtechnische projecten. De projecten kunnen betrekking hebben op ruimtelijke ontwikkeling en op herinrichting van de openbare ruimte. Van initiatieffase tot en met de overdracht aan de beheerders. Projecten in de openbare ruimte worden steeds complexer door de verschillende opgaven en vraagstukken die in de projecten samenkomen. Denk daarbij aan omgevingswet, leefbaarheid, mobiliteit, duurzaamheid, klimaatadaptatie, energietransitie en assetmanagement. Daarnaast bereiden we ons voor op de transitie naar Gebiedsgericht Werken. De complexiteit van projecten vraagt om strategische afwegingen en rekenschap van de politieke, financiële en/of maatschappelijke impact.

In de wijk Beemd–Rietkraag worden de riolering en het straatwerk vervangen. Fase 1 (Rietkraag) is inmiddels afgerond. Na de zomer zijn de werkzaamheden voor fase 2 gestart en in de loop van 2026 wordt gestart met de uitvoering van fase 3. Voor de begeleiding tijdens de uitvoering fase 2 en 3 zijn we opzoek naar een ervaren toezichthouder.

Wat vragen wij?
Een civieltechnische toezichthouder die zelfstandig kan werken en flexibel is bij het indelen van de werktijd. Meer inhoudelijk verwachten we dat je verantwoordelijk bent voor de coördinatie, uitvoeringsplanning, controle en de veiligheid van de projecten in het Stadshart. Je bewaakt continu de kwaliteit, uitvoeringsplanning, en signaleert de risico’s van deze projecten. Je bent de schakel in de samenwerking tussen de interne projectleider en de aannemer.

We verwachten de volgende resultaten:

  • Coördineren en afstemmen met participanten en instanties; (waaronder de aannemer);
  • Bewaken van de uitvoeringsplanning;
  • Stop- en bijwoonmomenten;
  • Opstellen financiële administratie en kostenrapportages;
  • Voorbereiden en afhandelen van de opleveringsdocumenten, incl. revisie;
  • Verzamelen van gegevens m.b.t. de uitvoering van projecten;
  • Voorbereiden van startvergaderingen, bouwvergaderingen en werkbesprekingen met de PL/directievoerder, aannemers en overige betrokkenen bij de uitvoering;
  • Controleren van de door de aannemer te verstrekken bescheiden;
  • Houden van dagelijks toezicht op de werkzaamheden en de tijdelijke verkeersmaatregelen;
  • Keuren van leveranties;
  • Signaleren van afwijkingen en adviseren omtrent te nemen maatregelen aan de PL/directievoerder zodat deze passende maatregelen kan nemen;
  • Gereed melden van projecten aan de PL/directievoerder;
  • Notuleren en schrijven van het bouwverslag;
  • Bijdrage leveren aan de financiële afhandeling van het werk;
  • Overleggen met de directievoerder/PL over de voortgang van het werk;
  • s.m. de directievoerder tijdens de onderhoudsperiode en garantieperiode controle op de kwaliteit van het geleverde werk;
  • Bijhouden van dagboeken c.q. weekrapporten en zorgdragen voor de ondertekening;
  • Naleven veiligheidsvoorschriften;
  • Gebruik verplichte beschermingsmiddelen;
  • Evalueren van het uitvoeringsproces i.c.m. het PT.

Wie ben je?
Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal afgeronde MBO 4 opleiding civiele techniek/ Bouw en infra;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als toezichthouder op civieltechnische projecten in een gemeentelijke organisatie
3. Uiterlijk beschikbaar per 5 januari 2026 voor gemiddeld 16 tot 24 uur per week;
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met contractvormen UAV/ UAV-GC en RAW;
5. In het bezit van een geldig VOL-VCA certificaat;

Gunningscriteria
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring, in de afgelopen 7 jaar als toezichthouder op civieltechnische projecten in een gemeentelijke organisatier (30 punten);
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met contractvormen UAV/ UAV-GC en RAW (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met BLVC plannen (Bereikbaarheid, Leefbaarheid, Veiligheid en Communicatie) zowel in voorbereiding als in de uitvoering van civieltechnische projecten (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar in een omgeving met slappe bodem/ zettingsgevoelig gebied, benoem duidelijk waar dit is opgedaan (20 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Je bent een verbinder, weet van aanpakken, luistert goed en je communiceert helder. Je weet tegenstrijdige belangen en standpunten samen te brengen tot reële en gedragen oplossingen, binnen de vastgestelde kaders.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Hybride werken is mogelijk.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 8 december 2025, 09:00 uur.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Bring Your Own Device; in alle gevallen faciliteert de gemeente de laptop, mobiel dient zelf te worden meegebracht.
  • Beroepsaansprakelijkheid voor €250.000 euro per aanspraak: Ja

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 3 december 2025, 09:00 uur uur. Tot die tijd kun je reageren.