Functieprofiel Regiomanager Huisvesting & Facilitair (UWV)
Wat je gaat doen
UWV werkt dagelijks aan een samenleving waarin iedereen mee kan doen. Dat doen we door mensen te ondersteunen bij het vinden van werk en het bieden van inkomen wanneer dat nodig is. Om goede dienstverlening te kunnen bieden, is een prettige, veilige en goed georganiseerde werkomgeving voor onze 22.000 collegas essentieel.
Als regiomanager ben je verantwoordelijk voor de ondersteuning van de regio Zuid (Zeeland, Brabant en Limburg), waar uitvoeringskantoren gevestigd zijn in Goes, Breda, Tilburg, Den Bosch, Eindhoven, Venlo, Roermond en Heerlen.
Je bent integraal verantwoordelijk voor het beheer van huisvesting en de aansturing en ontwikkeling van facilitaire dienstverlening binnen jouw regio. Je inventariseert en analyseert de behoeften en knelpunten van management en directieleden van UWV en adviseert over de mogelijkheden. Hierbij houd je rekening met uiteenlopende belangen en ontwikkelingen binnen de verschillende afdelingen.
Je kunt goed schakelen tussen regionale belangen en de centrale organisatie en weet je weg te vinden naar de portefeuillehouders op het hoofdkantoor in Amsterdam. Daarnaast draag je het landelijke beleid uit, bewaakt kaders en levert input op strategisch niveau, onder meer voor beleids- en meerjarenplannen.
Je bent mede verantwoordelijk voor het ontwikkelen van jaarplannen voor Huisvesting & Facilitair, waaronder efficiënt gebruik van beschikbare kantoorruimte, de onderhoudsstaat van panden en het inzichtelijk maken van financiële consequenties.
Je werkt in opdracht van het hoofd Huisvesting & Facilitair en geeft direct leiding aan facilitaire managers en de projectleider Huisvesting. Indirect stuur je meer dan 100 medewerkers aan, inclusief medewerkers van toeleveranciers zoals catering, schoonmaak, beveiliging en receptie. Je zorgt samen met je team voor het uitdragen van de missie, visie en doelstellingen van UWV.
Je kunt daarnaast verantwoordelijk worden voor een specifieke portefeuille, waarbinnen je de belangen van collega-regiomanagers behartigt.
Wat we van jou verwachten
Omdat het een tijdelijke waarneming betreft (duur maximaal twee jaar), ligt de nadruk op het onderhouden van sterke relaties binnen de regio. Je neemt interne stakeholders mee in ontwikkelingen op het gebied van huisvesting, borgt een prettige werkomgeving en bewaakt de voortgang van lopende verbouwingen.
Je kiest voor een uitdagende functie met maatschappelijke relevantie. Voor deze rol verwachten wij dat je:
-
Een academische opleiding hebt op het gebied van facilitair management en/of huisvesting, aangevuld met ruime werkervaring en vakkennis.
-
Het vermogen hebt om overzicht te houden en te schakelen tussen strategische kaders en dagelijkse operatie.
-
Door ervaring weet hoe je interne klanten strategisch kunt bedienen en adviseren over alle themas binnen het facilitaire vakgebied.
-
Gevoel hebt voor bestuurlijke verhoudingen en processen en tegengestelde belangen kunt samenbrengen.
-
Een dienstverlenende instelling hebt met focus op kwaliteit van dienstverlening.
-
Goed kunt doorgronden wat er speelt binnen de organisatie en hierop kunt inspelen.
-
Ondernemerschap toont en ideeën helder en overtuigend presenteert.
-
Een teamplayer bent met een proactieve houding.
Wat je van ons kunt verwachten
UWV wil een inclusieve organisatie zijn waarin iedereen mee kan doen en zichzelf kan zijn. Verschillende achtergronden, talenten en ervaringen worden gewaardeerd en dragen bij aan creativiteit, betere besluitvorming en sterke teams.
Meer over het Facilitair Bedrijf
Je werkt binnen de afdeling Huisvesting & Facilitair (H&F) van het Facilitair Bedrijf (FB). FB faciliteert alle 22.000 UWV-medewerkers op het gebied van werkplek, inkoop en informatiehuishouding. De visie: goed gefaciliteerde medewerkers hebben meer werkplezier, presteren beter en leveren betere dienstverlening. Het motto is: Werken aan werkplezier.
H&F zorgt voor veilige en prettige werkomgevingen en beheert alle UWV-panden. De werkzaamheden omvatten onder meer:
-
Aan- en verhuur van panden
-
Verkoop en afstoting van panden
-
Inrichting van kantoorlocaties
-
Organisatie van interne verhuizingen
-
Facilitaire dienstverlening zoals catering, schoonmaak, beveiliging, interne post en groenvoorziening
Het hoofdkantoor in Amsterdam, waar jij voornamelijk werkt, ligt direct naast station Amsterdam Sloterdijk en is goed bereikbaar met het openbaar vervoer.
Eisen en Wensen (in één doorlopende lijst)
-
Je beschikt over een academische opleiding op het gebied van facilitair en/of huisvesting.
-
Je hebt verregaande werkervaring en actuele kennis binnen het facilitaire en huisvestingsdomein.
-
Je houdt overzicht en kunt schakelen tussen centrale strategische kaders en de dagelijkse operatie.
-
Je weet door opgedane ervaring hoe je interne klanten strategisch bedient en adviseert binnen het facilitaire vakgebied.
-
Je hebt gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en processen binnen een politiek gestuurde organisatie en kunt tegengestelde belangen samenbrengen.
-
Je hebt een dienstverlenende instelling met focus op kwaliteit.
-
Je kunt goed doorgronden wat er speelt binnen de organisatie en hier effectief op inspelen.
-
Je toont ondernemerschap en presenteert ideeën met overtuigende argumentatie.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop Apply now bovenaan deze pagina.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot 2 december 2025, 17:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.