Senior Communicatieadviseur
Stevige senior communicatieadviseur gezocht die het verschil maakt in Breda.
Breda groeit. De stad telt straks meer dan 200.000 inwoners. Dat vraagt om slimme keuzes, duidelijke communicatie en betrokkenheid. Als senior communicatieadviseur draag jij bij aan het realiseren van maatschappelijke opgaven zoals wonen, stedelijke ontwikkeling en ruimtelijke ordening. Jij zorgt voor een communicatieaanpak die werkt voor beleid, projecten én inwoners.
Jouw karakter maakt Breda
Wat ga je doen?
Jij weet als geen ander dat een goede communicatiestrategie bijdraagt aan bewustwording, draagvlak en succesvolle uitvoering. Daarnaast ben je in staat om het goede gesprek overtuigend het gesprek te voeren met collegas, directie en bestuurder en in- en externe stakeholders. Daarom:
- Adviseer je over communicatieaanpakken bij de meer complexe projecten, plannen en beleidsvraagstukken.
- Ontwikkel je creatieve en effectieve communicatiestrategieën.
- Coördineer je de uitvoering van communicatieaanpak, samen met collegas en externe partners.
- Beantwoord je losse communicatievragen
- Bewaak je de voortgang, prioritering en kwaliteit van communicatieactiviteiten.
- Adviseer je over participatie en draagvlak in de samenleving.
- Analyseer je maatschappelijke signalen en trends via (social) media.
- Houd je rekening met stakeholders en het politieke speelveld.
Wat neem je mee?
Jij bent nieuwsgierig, ondernemend en sociaal. Je weet mensen mee te krijgen en bent een stevige gesprekspartner. Verder:
- Heb je hbo- of wo-werk- en denkniveau.
- Heb je minimaal 5 jaar ervaring als communicatieadviseur in een politiek-bestuurlijke context.
- Heb je affiniteit met maatschappelijke ontwikkelingen, lokale overheid en de stad Breda.
- Kun je goed schakelen tussen verschillende projecten en werkzaamheden.
- Sta je stevig in je schoenen en kun je omgaan met tegenstrijdige belangen.
- Ben je goed in het stellen van prioriteiten en houd je het einddoel voor ogen.
- Ben je beschikbaar voor 32 tot 36 uur per week.
Waar jij en je collegas het verschil maken
Je komt terecht in Team Communicatie: een energiek team van zon 30 communicatieprofessionals. Samen adviseren en ondersteunen jullie het college, de directie en de organisatie. Het team is verdeeld in vijf expertises: projectcommunicatie, communicatie bestuur, newsroom, interne communicatie en corporate communicatie.
Jullie werken vanuit de visie Communiceren met Focus en dragen bij aan de groei van de stad en het realiseren van maatschappelijke opgaven. Je werkt intensief samen met programmamanagers, projectleiders, beleidsadviseurs en externe stakeholders. Samen maken jullie het verschil voor Breda.
Breda brengt het samen
Bij Gemeente Breda werken we samen aan een stad die groeit en bloeit. We waarderen lef, betrokkenheid en resultaatgerichtheid. We geven ruimte aan jouw ideeën en initiatief. Iedereen is welkom ongeacht afkomst, leeftijd, geslacht of beperking. Samen maken we Breda.
Eisen (verplicht, ja/nee of akkoord/niet akkoord)
- Aantal uren per week
-
-
Inhuur gebaseerd op opgegeven aantal uren.
-
Wijziging mogelijk in overleg en redelijkheid.
-
-
Opleiding kandidaat
-
Minimaal HBO Communicatie of Journalistiek (moet uit cv blijken).
-
-
Ervaring kandidaat
-
Minimaal 5 jaar als communicatieadviseur (moet uit cv blijken).
-
-
Persoonlijke eigenschappen kandidaat
-
Stevige adviseur, analytisch, maatschappelijk betrokken, kan complexe maatschappelijke opgaven succesvol aanpakken.
-
Gunningscriteria / Wensen (punten)
-
Opleiding
-
HBO Communicatie of Journalistiek + aanvullende opleiding in bestuurskunde, gedragsverandering of marketing: 10 punten
-
HBO Communicatie of Journalistiek zonder aanvullende opleiding: 2 punten
-
-
Ervaring binnen semi-profit / lokale overheid
-
Minimaal 5 jaar ervaring binnen lokale overheid/semi-profit organisatie (75150 medewerkers): 10 punten
-
Minder ervaring: 6 punten
-
-
Ervaring binnen grote gemeentelijke organisatie
-
Minimaal 5 jaar ervaring bij gemeente >100.000 inwoners: 10 punten
-
-
Senioriteit en kennis/kunde
-
Aantoonbare senioriteit bij complexe vraagstukken: 10 punten
-
-
Politiek-bestuurlijke ervaring
-
Ervaring met politiek-bestuurlijke gevoelige vraagstukken: 10 punten
-
-
Referenties
-
Relevante en recente referenties in cv: 2 punten
-
Op aanvraag direct leverbaar: 1 punt
-
Geen referenties: 0 punten
-
-
Startdatum
-
Startdatum zoals aangegeven: 2 punten
-
Start binnen 10 dagen: 1 punt
-
Start later dan 10 dagen: 0 punten
-
-
Competenties
-
Analytisch/strategisch, communicatief, omgevingsbewust, flexibel, overtuigingskracht, prioriteiten/resultaatgericht
-
Zeer goed, overtuigend onderbouwd: 16 punten
-
Voldoende, met praktijkvoorbeelden: 8 punten
-
Enigszins, slecht onderbouwd: 2 punten
-
Niet aanwezig: 0 punten
-
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop Apply now bovenaan deze pagina.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot 1 december 2025, 17:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.