Organisatie
Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken.
Meer informatie vindt u op de pagina Onze organisatie.
Opdracht
Als adviseur gebouwenbeheer vervang je tijdelijk onze collega die verantwoordelijk is voor het bouwkundig beheer van het gemeentelijk vastgoed. Jij houdt je vooral bezig met het analyseren van onderhoudsbehoeften, het opstellen en actualiseren van bouwkundige DMJOP’s en het geven van heldere, onderbouwde beheeradviezen.
Je bent het aanspreekpunt voor de organisatie, huurders, gebruikers externe partners en het team op gebied van onderhoud, bouwkundige zaken en de uitvoering van het D-MJOP. Je adviseert dagelijkse over onderhoudswerkzaamheden, waarbij je nauw samenwerkt met collega’s, aannemers en externe adviseurs. Daarnaast voorzie je hen van deskundig advies over bouwkundige aspecten, onderhoudsplannen en wet- en regelgeving. Ook adviseer je over bouwvergunningen en -procedures en zorg je voor een goede afstemming tussen verschillende belanghebbenden.
Met jouw bouwkundige expertise draag je bij aan een veilige, duurzame en toekomstbestendige vastgoedportefeuille van de gemeente De Bilt.
Verder bestaat je takenpakket uit:
- Zorgdragen voor het D-MJOP: Je analyseert het Duurzaam Meerjarenonderhoudsplan, bepaalt welke werkzaamheden nodig zijn en zorgt voor het rechtmatig en tijdig verstrekken van opdrachten voor de uitvoering.
- Adviseren over onderhoud en renovatie: Je beoordeelt plannen en de staat van gemeentelijk vastgoed en doet voorstellen voor verbeteringen en optimalisaties.
- Gebruikers ondersteunen: Je fungeert als aanspreekpunt voor huurders en gebruikers en zorgt dat klachten en meldingen snel en adequaat worden opgelost.
- Externe partijen aansturen: Je coördineert en controleert aannemers en adviseurs, zodat werkzaamheden efficiënt, kwalitatief goed en conform de geldende regels verlopen.
- Toezicht houden op uitvoering en vergunningen: Je bewaakt dat opdrachten conform planning en regelgeving worden uitgevoerd en dat vergunningen correct worden toegepast.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4 in een (bouw)technische richting;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring als bouwadviseur of accommodatiebeheerder en/of de uitvoering van het DMJOP binnen een overheidsinstelling.
Gunningscriteria
3. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een (bouw)technische richting (20 punten);
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als bouwadviseur of accomodatiebeheerder binnen een overheidsinstelling (30 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het DMJOP (20 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van vastgoed binnen een gemeente (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
– Goede communicatieve vaardigheden
– Proactieve en resultaatgerichte werkhouding
– Zelfstandig de opdracht uit kunnen voeren
– Betrouwbaar
Benodigd aantal professionals
[Geef aantal in te huren professionals aan voor deze opdracht]
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: gedeeltelijk, we verwachten je minimaal 50% van je tijd op kantoor en in ieder geval de dinsdag en donderdag.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 11 december van 09.00 uur tot 12.00 uur.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
Overige informatie
- De gemeente vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 5 december 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.