Organisatie
Beleef de Gemeente Zwartewaterland
De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving.
Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 200 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. Onze kernwaarden zijn: menselijke maat, oog en oor voor iedere stem, sterke samenwerking, dienstbaarheid en kwaliteit.
Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden.
Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.
Opdracht
Vanaf 1 januari 2026 wordt het beschermd wonen (door)gedecentraliseerd. Naast nieuwe taken hebben gemeenten ook een veranderopdracht: ondersteuning veel meer in de thuissituatie vormgeven (beschermd thuis). De gemeente Zwartewaterland heeft hiervoor een (lokale en regionale) toekomstvisie vastgesteld. Deze transitie vraagt op deelonderwerpen en van verschillende medewerkers inspanningen om deze ambities te realiseren.
Inmiddels hebben wij grote stappen gemaakt en daarom zoeken wij een resultaatgerichte beleidsmedewerker die dit proces verder gaat uitrollen, begeleiden en bewaken. Als beleidsmedewerker geef je uitvoering aan de doorcentralisatie van Beschermd Wonen. Je opereert zelfstandig in interne en externe overlegverbanden waarbij politiek gevoelige onderwerpen besproken worden en waarbij consequenties voor andere beleidsvelden aan de orde kunnen zijn. In de externe overlegverbanden ben je je bewust van de positie en de rol die de gemeente Zwartewaterland heeft in de regionale samenwerking.
Je gaat aan de slag met actuele vraagstukken en opgaven. Hierbij vervul je de rol van adviseur en trekker van deze vraagstukken. Je stimuleert de integraliteit en kwaliteit in beleidsprocessen en monitort de effecten van ons beleid. Het is van belang dat je de dossiers snel eigen kunt maken en doorziet welke aanpak en processtappen op ambtelijk en bestuurlijk niveau nodig zijn.
- Continuïteit op dossiers op het snijvlak van zorg en veiligheid waarborgen
- Nieuwe problematiek oppakken.
- Adviseren over rollen en verantwoordelijkheden.
- Organiseren en voorzitten van MDO’s.
- Aanspreekpunt voor ketenpartners.
- Doorontwikkeling AVE-model.
Verantwoordelijkheden zijn o.a.:
- Beschermd Wonen
- Maatschappelijke Opvang
- Diverse taken op het gebied van GGZ
- Continuïteit op dossiers op het snijvlak van zorg en veiligheid waarborgen
Je kunt zelfstandig werken aan een opdracht en toont hierin eigenaarschap. Daarnaast ben je een verbinder en weet je samen met anderen projecten tot een succesvol resultaat te realiseren. Je bent een specialist in het veld van beschermd wonen én breed inzetbaar. Je initieert en formuleert beleidsvoorstellen en adviseert het management en het bestuur over de uitvoering daarvan. Het schrijven van onder andere collegevoorstellen is voor jou een koud kunstje. Ook beantwoord je schriftelijke vragen en moties van raadsleden die jouw dossiers betreffen.
Je bent communicatief sterk en je zorgt ervoor dat betrokken partijen geïnformeerd zijn en tot actie overgaan. Je bent je bewust dat je in een politiek bestuurlijke context werkt en weet wat dit van jou vraagt. Je werkt nauw samen met de betrokken collega’s uit hetzelfde werkveld. In het team geef je, maar krijg je ook vertrouwen door je betrokkenheid.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Bring your own device. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop en/of ipad;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 12 jaar als Adviseur op het gebied van Sociaal Domein bij een gemeente;
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar op het gebied van zorg en veiligheid bij een gemeente;
Gunningscriteria
5. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 12 jaar als Adviseur op het gebied van Zorg en Veiligheid bij een gemeente; (40 punten)
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van Beschermd Wonen; (25 punten)
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in het coördineren van de samenwerking met externe partijen en stakeholders (duidelijk weergeven in het cv middels een toelichting/voorbeeld); (10 punten)
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het voorbereiden, ontwikkelen en implementeren van beleidsstukken en strategieplannen; (15 punten)
9. Aantoonbare werkervaring met het implementeren van Wet verplichte GGZ; (10 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
– Mondelinge communicatie;
– Schriftelijke communicatie;
– Kunnen positioneren in het politiek bestuurlijke krachtenveld;
– Verbinden;
– Draagvlak creëren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 5 december 2025.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
Overige informatie
- De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
- De gemeente vraagt om een maandelijkse facturatie met prestatieverklaring.
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. (eisen apparatuur) De laptop draait op Windows 10 of Windows 11 en heeft een USB-C aansluiting heeft die de Thunderbolt 4 standaard ondersteunt. De telefoon wordt door de fabrikant nog wordt ondersteund met updates en is voorzien van de laatste updates. Word niet op afstand beheerd door een andere organisatie (2 MDM beheer oplossingen op 1 toestel is niet mogelijk)
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 3 december 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.