Organisatie
Beleef de Gemeente Zwartewaterland
De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving.
Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 200 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. Onze kernwaarden zijn: menselijke maat, oog en oor voor iedere stem, sterke samenwerking, dienstbaarheid en kwaliteit.
Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden.
Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.
Opdracht
Een baan als financieel adviseur is nooit saai, zeker niet binnen de gemeente Zwartewaterland. Zo weet je ’s morgens vaak nog niet wat jou die middag te wachten staat. Misschien schuif je aan bij een adviesgesprek met de deelbudgethouders of werk je aan het opstellen van de jaarrekening. Wat wél vaststaat, is dat dit een maatschappelijk betrokken baan is, waarin je de vrijheid hebt om het beste uit jezelf te halen.
- Je bent eerste aanspreekpunt voor de deelbudgethouders van de eenheden Sociaal Domein en Externe Dienstverlening en bewaakt de budgetten.
- Je ondersteunt de control adviseurs van het Sociaal Domein en Externe Dienstverlening
- Je denkt mee en adviseert bij financiële vraagstukken, gevraagd én ongevraagd.
- Je analyseert en rapporteert de financiële gegevens
- Je werkt mee aan het samenstellen van producten uit de planning- en control cyclus.
Je hebt in eerste aanleg bijzondere aandacht voor de financieel / administratieve processen van het Sociaal Domein, te denken aan:
- Meehelpen bij het moderniseren en vastleggen van de financiële processen binnen het Sociaal Domein.
- Uitvoeren van aansluitcontroles tussen de vak-applicatie (Suite4SD, Centric) van het Sociaal Domein en het financiële systeem (FMS, Pantheon).
- Analyseren van verschillen op de tussenrekeningen Sociaal Domein en bepalen van te nemen vervolgacties.
Daarnaast heb je een mogelijke bijzondere verantwoordelijkheid voor:
- Het uitvoeren van de treasury functie op tactisch/strategisch niveau. Zowel advies als risicomanagement. Denk hierbij aan het bewaken van de geldstromen, opstellen en bijhouden van een liquiditeitsplanning, aantrekken van geldleningen, opstellen treasury beleid en het opstellen van de paragraaf financiering.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Financieel Adviseur bij een gemeente
3. Aantoonbare werkervaring met financiële processen binnen het Sociaal Domein
Gunningscriteria
4. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van Bedrijfseconomie of Accountancy (10 punten)
5. Aantoonbaar certificaat Lean Greenbelt (10 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met BBV (30 punten)
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Financieel Adviseur bij een gemeente (40 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met Power BI en Suite4SD (10 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Overtuigingskracht
- Organisatiesensitiviteit
- Proactief
- Oplossingsgericht
- Assertiviteit
- Leergierige nieuwsgierige instelling
- Positieve verbindende instelling
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
xxx (Geef aantal in te huren professionals aan voor deze opdracht]
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 11 december 2025 de kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 8 december 2025 bericht.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
Overige informatie
- De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
- De gemeente vraagt om een maandelijkse facturatie met prestatieverklaring.
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. (eisen apparatuur) De laptop draait op Windows 10 of Windows 11 en heeft een USB-C aansluiting heeft die de Thunderbolt 4 standaard ondersteunt. De telefoon wordt door de fabrikant nog wordt ondersteund met updates en is voorzien van de laatste updates. Word niet op afstand beheerd door een andere organisatie (2 MDM beheer oplossingen op 1 toestel is niet mogelijk)
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 3 december 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.