Organisatietekst
De Werkorganisatie Druten Wijchen werkt voor twee gemeenten, met ieder hun eigen bestuur, gemeenteraden en ambities. Om dit in goede banen te leiden werken we met zelforganiserende teams met veel eigen verantwoordelijkheid. In onze organisatie telt iedereen mee, ongeacht achtergrond, leeftijd, opleiding en werkervaring. De cultuur is open, informeel en positief.
Opdracht
Als Consulent jeugd werk je in het Sociaal Team Wijchen. Jouw werkzaamheden op het terrein van de Jeugdwet zijn onder meer:
- Je begeleidt en beoordeelt de binnenkomende hulpvragen op het terrein van jeugd. Vanuit het gesprek met de klant beoordeel je de zorgbehoefte/hulpvraag en de mogelijkheden in deze specifieke situatie.
- Je doet nader onderzoek, hebt oog voor signalen van aspecten van onveiligheid (risicotaxatie), hebt overleg met betrokken instanties en maakt afspraken met de klant. De bevindingen en gemaakte afspraken leg je vast in een gezinsplan en je voert de regie van aanvraag tot afhandeling.
- Je stelt veiligheidsplannen op en bewaakt de uitvoering hiervan.
- Ook verricht je crisisinterventies en dien je, indien nodig, een verzoek in tot onderzoek bij de Beschermtafel Nijmegen.
Wie ben jij?
- Je werkt onafhankelijk en goed in staat te plannen.
- Je bent creatief, stressbestendig, werkt systematisch, resultaatgericht en communiceert gemakkelijk met collega’s en organisaties.
- Je bent een expert op het terrein van de jeugdzorg en hebt brede kennis van relevante wet- en regelgeving.
- Je bent ondernemend en beschikt over overtuigings- en daadkracht.
- Je hebt ruime ervaring in het werken met complexe (jeugd)casussen, drang- en dwang trajecten en/of jeugdbescherming.
- Je hebt ervaring met het voeren van complexe gesprekken en je staat daarin stevig in je schoenen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbaar in het bezit van geldige SKJ registratie (benoem het registratienummer en de afloopdatum duidelijk in het cv);
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als jeugdconsulent bij een gemeente;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
Gunningscriteria
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als jeugdconsulent bij een gemeente (35 punten);
5. Aantoonbare kennis van relevante wet- en regelgeving, waaronder aantoonbare kennis van de nieuw te vormen wet “Stevige sociale teams binnen een Solide sociale basis” (Benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten);
6. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting Pedagogiek of Maatschappelijk werk en Dienstverlening/Social work (15 punten);
7. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht en over zijn/haar competenties t.o.v. de functie. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf. In je brief geef je toelichting op je werkervaring, kennis van wet-regelgeving, kennis van systemen en jouw persoonlijkheid (35 punten);
Onderstaande punten dienen terug te komen in de motivatie:
– Geeft geen duidelijk toelichting op kennis en ervaring en niet duidelijk aan waarom hij/zij geschikt is;
– Geeft duidelijk aan waarom deze geschikt is voor deze opdracht, toelichting op persoonlijkheid en zijn/haar competenties tov de functie;
– Geeft een duidelijke toelichting op werkervaring, kennis van wet-regelgeving en kennis van systemen;
– Geeft duidelijk aan waarom deze geschikt is voor deze opdracht, toelichting op persoonlijkheid en zijn/haar competenties tov de functie en geeft een duidelijke toelichting op werkervaring, kennis van wet-regelgeving en kennis van systemen.
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Creatief;
- Stressbestendig;
- Systematisch werken;
- Resultaatgericht;
- Communicatief vaardig;
- Ondernemend;
- Overtuigend;
- Onafhankelijk.
Tijdens het sollicitatiegesprek toetsen wij de passendheid binnen het team en in welke mate de kandidaat voldoet aan de hierboven gestelde eisen.
Benodigd aantal professionals
1.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als één document achter het cv.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr.
Is hybride werken mogelijk: In overleg / Onderlinge afstemming.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 4 december 2025.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Nee
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 2 december 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.