Hallo Functioneel Beheerder! Wil jij werken aan verbetering in het hart van de energietransitie?
32 – 40 uur | Energiemarkt | Amersfoort/hybride | IT | v/m/x | Start 5 jan 2026 | Duur 6 maanden met optie tot verlenging
Aanbieden kan tot 1 december 2025 om 09:00 uur | ENKEL DETACHERING! | Marktconform tarief
Bij EDSN draag jij bij aan de verduurzaming van Nederland. Elke dag. Sámen met onze partners in de energiesector. De verduurzaming en de energietransitie die in volle gang is brengt een hoop uitdagingen met zich mee.
Werk aan een toekomstbestendig energiesysteem
Als Functioneel beheerder werk je samen met je scrum team aan het beheren, ondersteunen en optimaliseren van de door EDSN aangeboden diensten en services. Met een scherp en vakkundig oog bewaak jij de continuïteit, betrouwbaarheid, kwaliteit en beveiliging van deze diensten. Je voorziet wat applicaties in de toekomst mogelijk nodig hebben en speelt hier tijdig op in. Zo houd je onze klanten meer dan tevreden.
Samen met je collega functioneel beheerders pak je opdrachten op binnen de ART A&R. Door samen te werken, kunnen we kennis behouden en risico’s verminderen. Wanneer we onze expertise en ervaringen delen, zorgen we ervoor dat cruciale informatie niet verloren gaat. Het gestructureerd documenteren van deze informatie is van groot belang. Bovendien helpt samenwerking om een breder perspectief te krijgen op problemen en oplossingen, wat leidt tot betere besluitvorming en een hogere kwaliteit van onze diensten.
Naast het werk in je team vinden we het belangrijk dat je kennis blijft delen en opdoen van vakgenoten binnen EDSN. Daarom werken we met Community of Practices waarbij Functioneel beheerders uit alle teams regelmatig samen komen om nieuwe ontwikkelingen te bespreken, kennis te delen en voortdurend te kijken hoe dingen binnen EDSN beter kunnen. Zo blijven we ons continu verbeteren!
Je komt te werken in team Bamboo wat samen met drie andere teams werkt aan de applicatie C-ARM (Centrale Allocatie Reconciliatie en Meetdata).
Dit ga je doen:
- Bewaakt de continuïteit, betrouwbaarheid, kwaliteit en beveiliging van de systemen door het (doen) uitvoeren van kwaliteitscontroles en onderhoud.
- Onderhoudt contacten met de ICT-leverancier over de prestaties van de services.
- Coördineert het verzamelen van meetgegevens t.a.v. de services, analyseert de resultaten, signaleert knelpunten en doet verbetervoorstellen.
- Bent verantwoordelijk voor up to date gebruikersdocumentatie.
- Ondersteunt gebruikers bij het gebruik van de services. Verzorgt/organiseert zo nodig trainingen en instructies.
- Neemt de gevoelige en/of complexe storingen en vragen van klanten in behandeling en zorgt voor oplossingen.
- Maakt planningen en stelt prioriteiten.
- Bespreekt mogelijke oplossingen met klanten of collegas of externe deskundigen.
- Informeert de klant tijdig over de voortgang. Draagt bij aan de ontwikkeling van rapportages in opdracht van de klant.
- Inventariseert en analyseert de informatiebehoefte, doet voorstellen tot het aanpassen van de programmatuur en adviseert over de prioriteitsstelling.
- Definieert en controleert acceptatie/functionaliteitscriteria.
- Stuurt de realisatie van projecten binnen Beheer aan en implementeert in overleg met de gebruikers de nieuwe versie van applicaties.
- Coördineert (acceptatie-)testen, maakt testplannen, voert functionele testen uit en biedt ondersteuning bij gebruikerstesten.
Continu verbeteren
Hier krijg jij energie van
Kwaliteit zit in je hart en nieren. Als je iets doet dan wil je dat ook goed doen. Het continu verbeteren van processen en technieken is daarom voor jou vanzelfsprekend. Je vindt het leuk om team overstijgende samenwerkingen te stimuleren en jouw collegas te coachen. Met jouw motiverende feedback faciliteer jij zo de beste verbeterinitiatieven. Je bent kritisch en secuur en zet je graag in om kennis te delen en jouw team tot een hoger niveau te brengen.
Dit verwachten we van jou:
- Geen 9 tot 5 mentaliteit, je draait mee in stand-by en weekenden
- Je bent resultaatgericht, proactief, assertief en beschikt over overtuigingskracht en communicatieve vaardigheden in woord en geschrift
- Je bent iemand die zich nieuwe informatie snel eigen maakt en continu op zoek is naar manieren om je kennis uit te breiden en te verdiepen
- Hbo/wo werk- en denkniveau op het gebied van informatiemanagement of soortgelijk
- Minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke rol (we zoeken geen Technisch Applicatie Beheerder)
- Kundig in IT Service Management en Scrum en/of DevOps
- Ervaring binnen de energiesector (specifiek op de markfaciliteringsprocessen) is een pré
Over EDSN
Energie Data Services Nederland (EDSN) is een groeiend bedrijf dat snel stappen zet in de professionalisering van haar organisatie. Van startup naar scale up. EDSN ontwikkelt voor alle regionale en landelijke netbeheerders een betrouwbare en innovatieve ICT-infrastructuur. We specialiseren ons in het verzamelen en bereikbaar maken van gebruiksdata, die andere marktpartijen weer kunnen gebruiken voor het ontwikkelen van nieuwe diensten. Met die datadiensten geven we de energietransitie en daarmee ook de verduurzaming van Nederland ruim baan.
EISEN
1. Algemene voorwaarden
-
De leverancier / freelancer gaat akkoord met de Algemene Voorwaarden en de Opdrachtgever Specifieke Voorwaarden (OSV) van EDSN.
2. All-in tarief
-
Het voorgestelde tarief betreft een all-in tarief (incl. reiskosten, woon-werkverkeer, verblijfskosten en overige bijkomende kosten).
3. Geen ZZP-invulling
-
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld.
-
De opdracht leent zich niet voor invulling op zzp-basis.
-
Kandidaat is geen ZZPer (zzpers kunnen alleen via detacherings- of uitzendbureau worden aangeboden).
-
Doorleenconstructies zijn niet toegestaan.
-
Indien onjuist ingevuld, kan de opdracht per direct worden beëindigd en is alle schade voor leverancier.
4. Stand-by diensten
-
Er kunnen stand-by diensten van toepassing zijn.
-
Dit betekent dat de medewerker buiten kantooruren telefonisch bereikbaar is en bij calamiteiten snel beschikbaar is.
-
Een weekdienst (maandag 08:30 t/m maandag 08:30) is standaard.
5. VOG-plicht
-
Bij gunning is het verplicht dat de kandidaat een VOG aanvraagt.
-
Kosten zijn voor kandidaat/leverancier en niet doorbelastbaar.
6. Nederlandse taal
-
De kandidaat beheerst de Nederlandse taal uitstekend, zowel schriftelijk als mondeling.
7. Aanwezigheid op kantoor
-
De kandidaat is bereid om maandag en woensdag op kantoor in Amersfoort te werken.
8. CV + aanbiedingsdocument
-
Het CV is voorzien van het ingevulde aanbiedingsdocument dat is toegevoegd aan deze aanvraag.
9. Opleidingsniveau
-
De kandidaat heeft hbo/wo werk- en denkniveau op het gebied van informatica of vergelijkbaar.
10. Contactgegevens
-
Contactgegevens van de directe contactpersoon voor deze aanbieding moeten worden meegestuurd (indien afwijkend van het account).
11. Werkadres Nederland
-
De werkzaamheden worden altijd vanuit een Nederlands werkadres uitgevoerd.
-
4 × 9 uur werkweken zijn niet toegestaan volgens EDSN-beleid.
GUNNINGSCRITERIA / WENSEN
1. Minimaal 3 jaar werkervaring in vergelijkbare rol
-
Minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie (geen Technisch Applicatiebeheerder).
2. Minimaal 5 jaar werkervaring in vergelijkbare rol
-
Minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie (geen Technisch Applicatiebeheerder).
3. IT Service Management, Scrum en/of DevOps
-
Kundig in IT Service Management én Scrum én DevOps
of -
Kundig in 2 van deze 3
of -
Kundig in 1 van deze 3
4. Ervaring in de energiesector
-
Ervaring met marktfaciliteringsprocessen in de energiesector
of -
Ervaring in de energiesector, maar niet specifiek met marktfaciliteringsprocessen
5. Competenties (worden getoetst tijdens interview)
-
Geen 95 mentaliteit; bereid om mee te draaien in stand-by en weekenden
-
Resultaatgericht, proactief, assertief
-
Beschikt over overtuigingskracht en goede communicatieve vaardigheden
-
Leert snel en zoekt continu naar kennisverbreding en verdieping
6. Beschikbaarheid interview
-
Gesprekken vinden plaats op woensdag 3 december van 09:00 tot 12:00 uur.
-
Geef aan in hoeverre de kandidaat beschikbaar is.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop Apply now bovenaan deze pagina.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot 1 December 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.