Teammanager Installaties a.i. (ZZP)

november 24, 2025
80 - 110
Application ends: december 3, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Gemeente Hilversum zoekt een verbindende en motiverende interim teammanager Installaties. In deze veelzijdige leidinggevende functie ben je werkzaam vanaf de gemeentewerf en ben je verantwoordelijk voor het beheer & onderhoud van alle gemeentelijke installaties. Een uitdagende positie waarin je een waardevolle bijdrage kunt leveren aan onze organisatie en leefomgeving in Hilversum. Iets voor jou? Reageer dan nu!

Hilversum en Wijdemeren zijn vanaf 1 januari 2027 één gemeente. Een jaar eerder, 1 januari 2026, vormen ze al één ambtelijke organisatie. Dat betekent: nieuwe teams, nieuwe samenwerkingen en één gezamenlijke koers. We bouwen aan een organisatie met 1250 medewerkers, 8 afdelingen en 47 teams. De teams zijn compact (ca 25 medewerkers) zodat teammanagers echt de aandacht kunnen geven aan de mensen én de inhoud.

Zo kunnen we de dienstverlening aan onze 120.000 inwoners en bijna 20.000 bedrijven niet alleen blijven garanderen, maar ook verbeteren. Door onze krachten te bundelen, staan we sterker in het aanpakken van belangrijke uitdagingen, zoals wonen, natuur, economie en bereikbaarheid. Hilversum en Wijdemeren delen een historie en zijn al langer met elkaar verbonden.

De samenvoeging biedt nieuwe energie om die verbondenheid te versterken. De dorpen Ankeveen, Breukeleveen, ‘s-Graveland, Kortenhoef, Loosdrecht en Nederhorst den Berg behouden hun eigen karakter en vormen een waardevolle aanvulling op de meer stadse karakter van Hilversum. Van veen en water naar zand en heide. Die diversiteit maakt Hilversum aantrekkelijk om in te wonen, te werken én te recreëren.

Hoe ziet team Installaties eruit?
Je komt terecht in een team van bevlogen professionals met diverse achtergronden en expertises. Samen werken jullie aan maatschappelijke opgaven en uitvoering op het vlak van installaties, altijd met oog voor de inwoner en de omgeving.

Het team Installaties draagt zorg voor het waarborgen van een goed onderhouden, functionele en veilige openbare ruimte. Het team werkt vanaf de gemeentewerf en beheert & onderhoudt alle gemeentelijke installaties zoals gemalen, parkeermeters, dynamische binnenstadafsluiting, parkeergeleidesysteem, marktverlichting, openbare verlichting, verkeersinstallaties, fonteinen en de sluis. Tevens is het team verantwoordelijk voor het schoonmaken van kolken en riolen en het eerstelijns klachtenonderhoud hiervan. Daarnaast bemenst dit team de calamiteitenploeg voor alle voorkomende calamiteiten in de openbare ruimte zoals storingen in gemalen en parkeermeters, maar ook olie op de weg, omgevallen bomen of lantaarnpalen, afzethekken bij ongelukken of bommeldingen, dode dieren, asbest, etc.

Het team bestaat uit ongeveer 20-25 collega’s. De sfeer is collegiaal en open: we werken samen, geven elkaar feedback en staan open voor vernieuwing.

Wat houdt je functie in?
Als teammanager geef je leiding aan een team van professionals binnen de per 1 januari 2026 te vormen afdeling Realisatie en Beheer. In deze veelzijdige leidinggevende functie ben je werkzaam vanaf de gemeentewerf en ben je verantwoordelijk voor het beheer & onderhoud van alle gemeentelijke installaties.

Als teammanager geef je leiding aan het onderdeel Installaties en ben je verantwoordelijk voor een efficiënte inzet van mensen en middelen. In deze functie is het belangrijk dat je oog hebt voor de mens en hen weet te coachen bij hun ontwikkeling. Je houd je gesprekken met je medewerkers in het kader van de gesprekscyclus en maak je afspraken met hen t.a.v. prestaties en hun (persoonlijke) ontwikkeling. Je bent verantwoordelijk voor de overall prioritering en (her)verdeling van werkzaamheden. Ook ben je verantwoordelijk voor de verplichte opleidingen voor medewerkers zodat de kennis en expertise up te date binnen de organisatie.

Je adviseert de organisatie ten aanzien van investeringen en begrotingswijzigingen en schrijft daartoe college- en/of raadsvoorstellen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het contractmanagement met de verschillende leveranciers en je draag de zorg voor de kwaliteit van de in eigen beheer en door derden uit te voeren werkzaamheden en budgetbewaking. Je bent het aanspreekpunt en onderhoudt contacten met leveranciers, vertegenwoordigers en ondernemersverenigingen.

Samen met de afdelingsmanager en de andere teammanagers van de afdeling Realisatie en Beheer maak je deel uit van het managementteam. Van daaruit ben je mede verantwoordelijk voor het functioneren van de hele afdeling. Je zorgt samen voor de integrale afstemming van alle primaire- en bedrijfsvoering processen, het implementeren van nieuw beleid, het delen van interne en externe signalen en het bepalen van een heldere visie en strategische en tactische doelen.

Kennis, ervaring en competenties

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding;
  • Aantoonbare werkervaring in een soortgelijke leidinggevende functie;
  • Je bent omgevingsbewust en gewend om te werken in een politieke/bestuurlijke omgeving;
  • Je hebt ervaring met contractvorming/aanbestedingen;
  • Je hebt kennis en ervaring m.b.t. personele aangelegenheden (P&O) en bent een peoples manager;
  • Je hebt ervaring met (gemeentelijke) beheer en onderhoud en affiniteit met techniek;
  • Je bezit uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
  • Je bent daadkrachtig en besluitvaardig;
  • Je bent resultaatgericht en kunt organiseren en plannen;
  • Je bent flexibel en geen negen tot vijf mentaliteit

Vereisten/ knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als manager in de afgelopen 10 jaar in het fysieke domein;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met (gemeentelijke) beheer en onderhoud en met techniek in het fysieke domein

Gunningscriteria
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van management van (gemeentelijke) beheer en onderhoud en met techniek in het fysiek domein binnen een gemeentelijke organisatie (30 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het als manager zorgdragen voor het ontwikkelen en implementeren van integrale veranderingen en operationeel beleid en uitvoering in het fysiek domein in de afgelopen 10 jaar (40 punten);
6. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Civiele Techniek, Electrotechniek of vergelijkbare opleidingen (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vrij en/of in onderling overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 8 december 2025.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken.
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 3 december 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.