Werfbeheerder Werkgebouw Noord

november 26, 2025
1875 - 2175
Application ends: december 11, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Over Apeldoorn
Met bijna 170.000 inwoners zijn we de elfde gemeente van Nederland. En we groeien door naar 180.000 inwoners. Met zo’n 2.000 collega’s dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.

Onze ambitie
De samenleving verandert continu. Dat vraagt ook iets voor onze organisatie. We willen wendbaar blijven en daarbij in control zijn. Onze uitvoeringskracht vergroten en ons strategisch vermogen versterken. Dat is een mooie ambitie en vraagt om mensen die die ambitie willen waarmaken. Samen werken we aan het Apeldoorn van morgen!

In onze organisatie werken we in vier thema’s waarbinnen de verschillende afdelingen opereren. De thema’s zijn Concern, Ruimte en Economie, Maatschappelijke ontwikkeling en Dienstverlening & Bedrijfsvoering.

Onze cultuur
De vier kernwaarden van de gemeente Apeldoorn zijn: vakmanschap, innovatiekracht, betrouwbaarheid en samenwerking. Ons vakmanschap wil zeggen dat onze kennis en kunde groot is. Onze innovatiekracht helpt ons om te kunnen reageren op de veranderingen om ons heen. Onze betrouwbaarheid blijkt uit het feit dat we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen.

En tot slot zijn we stevig geworteld in de Apeldoornse samenleving en gaan we actief samenwerkingen aan met onze inwoners, ons bestuur, bedrijven, andere overheidsinstanties en natuurlijk ook binnen het stadhuis met elkaar. We weten dat we elkaar nodig hebben en dat bundeling van onze kennis, inzicht en visies op de toekomst leidt tot de beste oplossingen voor onze inwoners voor nu en voor later. We zien samenwerking ook niet als iets vrijblijvends. We investeren actief in samenwerkingen vanuit de overtuiging dat we samen meer kunnen bereiken dan alleen, en dat we samen ook verantwoordelijk zijn voor het eindresultaat.

Opdracht
In verband met een tijdelijke uitval van één van onze vaste werfbeheerders zijn wij opzoek naar een tijdelijke vervanger voor deze collega.

Dit ga je doen
Jouw interne klanten zijn de medewerkers die dagelijks werkzaam zijn in de openbare ruimte. Je moet dan denken aan de stratenmaker of groen medewerker. Voor deze medewerkers beheer jij de materialen die op voorraad op de drie gemeentelijke werven liggen. De drie werflocaties zijn Aruba 4, Sleutelbloemstraat 51 en Laan van Zodiac. Jij zorgt ervoor dat alles goed geregeld is op de werf waarvoor jij op dat moment verantwoordelijk bent. Daarbij ben jij het eerste aanspreekpunt voor leveranciers en bezoekers die de aan jou toegewezen werf bezoeken, al dan niet samen met onze receptioniste.

In deze functie betekent dat jij:

  • In overleg met een werfbeheerder zorgt voor een opgeruimde werf en (indien nodig) onderhoudswerkzaamheden uitvoert/ laat uitvoeren op en voor de werf;
  • afspraken maakt met leveranciers die materialen komen brengen;
  • de (digitale) administratie verzorgt;
  • materialen van leveranciers laadt en lost en de eerste controles en registratie verzorgt;
  • de uitgifte en inname van materialen verzorgt;
  • periodieke tellingen van de materialen uitvoert.

Werken voor Apeldoorn
Jouw thuishaven wordt dus de drie werven van B&O. Jij valt onder de afdeling Beheer en Onderhoud, binnen het team Bedrijfsbureau. De afdeling is verantwoordelijk voor het heel, veilig en schoonhouden van de openbare ruimte. Van groen en wegen tot riolering, begraafplaatsen en gemalen. Bij het beheren en onderhouden speelt het meedoen van inwoners een steeds grotere rol. Er wordt dan ook steeds meer gedaan door en in overleg met inwoners. De openbare ruimte is namelijk van ons allemaal. Naast 200 vaste medewerkers, werken we ook met zo’n 100 mensen vanuit de sociale werkvoorziening.

Dit ben jij
De werf zie jij echt als jouw eigen ‘winkel’. Jij voelt je verantwoordelijk en weet waar je het over hebt. Met jouw materialenkennis op het gebied van ‘groen’ en ‘grijs’ zit het dan ook wel goed. Daarnaast kan je digitaal redelijk onderlegd zodat jij jouw digitale administratie kunt verwerken. Met Outlook, Word en Excel heb jij dan ook geen problemen.

Werkdagen
Rooster wordt in overleg vastgesteld. Houd rekening met inzetbaarheid van maandag t/m vrijdag, voornamelijk halve dagen, met de mogelijkheid tot hele dagen indien nodig.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Het ingediende CV bevat maximaal 5 pagina’s. Alle extra pagina’s boven de gevraagde 5 pagina’s worden niet beoordeeld door de aanbestedende dienst;
2. De kandidaat is zo snel mogelijk beschikbaar voor 18 – 24 uur per week;
3. Hybride werken is niet toegestaan. De opdrachtnemer voert alle werkzaamheden volledig op locatie van de opdrachtgever uit;
4. De kandidaat beschikt over MBO werk- en denkniveau, aantoonbaar via opleiding en/of relevante werkervaring;
5. De kandidaat beschikt bij inschrijving en gedurende de gehele looptijd van de overeenkomst over een geldig rijbewijs B+E. Dit dient te blijken uit het cv.
6. De kandidaat beschikt bij inschrijving en gedurende de gehele looptijd van de overeenkomst over een geldig shovel- en heftruckcertificaat. Dit dient te blijken uit het cv. Medewerker dient aan de Arbo-medewerker van opdrachtgever de certificaten te overleggen.

Gunningscriteria
7. De kandidaat heeft kennis van de relevante Arbo- en veiligheidsvoorschriften (maximaal 30 punten);
A. Uitgebreide en actuele kennis gebaseerd op ervaring en relevante opleidingen (30 punten);
B. Basiskennis: kandidaat beschikt over voldoende ervaring (10 punten);
C. Geen kennis (0 punten);
8. De kandidaat heeft materiaalkennis op het gebied van beheer van de openbare ruimte (maximaal 50 punten);
A. Uitgebreide en actuele kennis gebaseerd op ervaring en relevante opleidingen (50 punten);
B. Basiskennis: kandidaat beschikt over voldoende ervaring (15 punten);
C. Geen kennis (5 punten);
9. De kandidaat is op kort termijn beschikbaar voor minimaal 18 uur per week. Benoem op het cv op welke datum de kandidaat kan starten (maximaal 20 punten);
A. Startdatum wordt niet benoemd/beschikbaar vanaf 1 februari 2026 (0 punten);
B. Beschikbaar vanaf 19 januari 2026 (10 punten);
C. Beschikbaar voor 16 januari 2026 (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
– Geduld;
– Stressbestendigheid;
– Een klantgerichte en oplossingsgerichte houding;
– Teamplayer.

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 6. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Nee.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 17 december 2025.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop ‘Apply now’ bovenaan deze pagina.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen. Het heeft voor de Gemeente Apeldoorn geen meerwaarde als eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen wordt aangeboden. Wij vragen inschrijvers hier alert op te zijn. Indien één kandidaat onverhoopt toch in verschillende inschrijvingen wordt aangeboden, zal enkel de inschrijving met het laagste tarief in behandeling worden genomen. Indien in deze situatie de tarieven hetzelfde zijn, zullen wij via loting bepalen welke inschrijving in behandeling genomen wordt.
  • Uitval gekozen kandidaat. Bij uitval van de gekozen kandidaat staat de gemeente Apeldoorn vrij om de tweede (2e) en vervolgens de derde (3e) kandidaat te selecteren voor hetzelfde aanbod.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 11 december 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.